Ancheta săptămânii
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze

Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.

Minus 2 directori în ianuarie, plus 4 șefi în aprilie


Pentru a convinge membrii AGA să voteze schimbările la organigrama care abia fusese aprobată în luna ianuarie, compania controlată de CJ a depus și un memoriu justificativ în care erau prezentate succint datele din statul de funcții existent și cel propus.


Dacă funcțiile cu mandat s-au păstrat la același nivel, două (director general și director adjunct), în schimb celelalte posturi de conducere au crescut după votul dat de ADI ”Aqua Botoșani” de la 36 la 40.


Astfel, s-a înființat postul de șef Centrul de Facilități Operaționale, căruia i se subordonează serviciul producție, sectorul auto, compartimentul mecano-energetic, compartimentul branșare-debranșare și compartimentul tehnologic.


Totodată, postul de ”specialist GIS” din cadrul compartimentului GIS Avizare / Serviciul Monitorizare Control Rețele s-a transformat în post de șef de compartiment.


De asemenea, având la bază un referat întocmit de inginerul-șef, s-a înființat și un post de Șef Rețele Apă Canal în cadrul Centrului Zonal Săveni. În baza aceluiași referat, postul de inginer - coordonator intervenții apă-canal din cadrul Centrului Zonal Botoșani a devenit Șef Rețele Apă Canal.


Culmea este că această majorare a posturilor de conducere vine după ce, în ianuarie, când s-a adoptat precedenta organigramă, cel puțin declarativ s-a dorit micșorarea numărului de conducători.


Atunci SC Nova Apaserv SA a redus numărul de directori de la patru la doi. Practic, a rămas doar directorul general, dar au fost desființate funcțiile de director operațional, director executiv și director economic, apărând însă un post de director adjunct.  


La două trei luni după ce, în numele micșorării costurilor și al unei organigrame mai suple, s-au diminuat directorii, posturile de conducere au crescut cu patru.

 

”Nu e vorba de funcții de conducere spectaculoase”


Reprezentanții operatorului licențiat de apă și canalizare susțin că modificarea atât de rapidă a organigramei vine tocmai din experiența celor trei luni de aplicare a celei aprobate în prima lună a anului, care ar fi necesitat niște ajustări. Și că introducerea în statul de funcții a patru noi posturi de conducere nu are un mare impact asupra cheltuielilor cu personalul.


”Nu e vorba de funcții de conducere spectaculoase. Sunt șefi de compartimente, de mică anvergură, pe care noi le lăsasem compartimente, dar din funcționarea ulterioară ne-am dat seama totuși că trebuie conduse. Într-un compartiment sunt două-trei persoane. Impactul este nesemnificativ asupra bugetului, în jur de 2.000 – 3.000 de lei, nu este spectaculos”,


Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA.


A adăugat că modificările importante la organigramă au fost cele din ianuarie și că, ”invariabil a apărut nevoia unor ajustări pentru că nu poți să le prevezi chiar pe toate”.

 

În organigrama ”ajustată” inginerul-șef e mai tare ca directorii

 

Foarte succint, acestea sunt noile posturi de la SC Nova Apaserv SA:

 

 

  • 2 directori
  • 40 alte posturi de conducere
  • 485 posturi de execuție

 

Interesant este că din toate aceste posturi menționate, cele mai multe, adică 351, se subordonează unei persoane care nu este director, mai exact inginerului-șef Gelu Matei. Directorul general are 69 de angajați direct subordonați, directorul adjunct 58, iar contabilul șef 45.

 


”S-au redus funcțiile de directori și pe restructurare s-au creat mai multe compartimente și acele compartimente trebuie conduse”,


Dan Deleanu, director executiv ADI ”Aqua”.


A arătat totodată că salariile pentru funcțiile nou înființate de șefi compartimente și servicii sunt sub nivelul celor plătite foștilor directori.

 


”Nouă ni s-a trimis organigrama, nu ni s-a trimis și grila salarială, salariile sunt confidențiale”,


Dan Deleanu, director executiv ADI ”Aqua”.

 

Dacă tot nu se găsesc instalatori, atunci s-au transformat în operatori


Dacă oricum o dai posturile de șefi tot cresc la SC Nova Apaserv SA, în schimb compania are o mare problemă cu ”pălmașii”. Societatea găsește tot mai greu oamenii dispuși să lucreze ca instalatori.


Și de aceea prin noua organigramă s-a recurs la o... stratagemă. Inginerul-șef Gelu Matei a întocmit un referat prin care a propus ca, pentru a putea fi asimilate și alte categorii profesionale tehnice, să se adopte pentru acest post denumirea din COR (Clasificarea Ocupațiilor din România) de ”Operator circuite rețea apă”.

 

Iar aceasta să fie aplicabilă pentru profesiile de lăcătuș mecanic de întreținere și reparații universale, mecanici de întreținere și instalatori apă-canal, instalatori sanitari, instalatori termiști și altele asemenea.


Inginerul-șef preciza că este necesară o astfel de tactică din cauza lipsei de personal și că aplicarea amintitei denumiri mai generale poate ajuta la completarea celor 10 posturi disponibile la formațiile de intervenție apă-canal.


”Noi am scos de mai multe ori posturi de instalatori și nu prea vin oameni să se angajeze. Instalatorul pe piața muncii este destul de rar în momentul acesta pentru că îl și plătim destul de prost. Majoritatea celor de la formațiile de intervenție sunt în jurul salariului minim pe economie, la care se adaugă un spor de vechime. E drept, se mai adaugă bonuri de masă de vreo 20 de lei pe zi și tichete de vacanță”,


Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA.

 

Organigrama e la +5 față de ianuarie


Șeful de la ”Apă” a explicat că instalatorii trebuie să aibă diplomă pentru această meserie, ceea ce restrânge drastic posibilitățile de angajare, pe când operatorii circuite rețea apă înglobează mai multe meserii în afara celei de instalator propriu-zis, ceea ce înseamnă că și șansele de găsire a personalului specializat sunt mai mari.


Practic, s-a făcut acest lucru pentru ca angajarea să nu fie neapărat restricționată de existența unei diplome de instalator, ori potrivit directorului general ”mai sunt și oameni care se pricep și fără să aibă această calificare”.


”Urmând ca ei să se specializeze la locul muncii ulterior. Pentru că noi nu avem nevoie ca absolut toți oamenii să fie instalatori, mai sunt și care sapă, și care... ”,


Liviu Ștefan, director general SC Nova Apaserv SA.


525 de posturi


cuprinde noua organigramă a SC Nova Apaserv SA


520 de posturi


avea organigrama adoptată în ianuarie.


De-a lungul timpului, preluarea continuă a unor sisteme de apă construite de primării a necesitat și angajarea altor oameni care să se ocupe de noile alimentări.  

 

loading...
Gata negocierile și pentru ultimul șef de la ”Apă”. Drumul de la director la... director
Două partide au preluat controlul companiei de apă după un concurs cu oameni „scoși din joben” și rezerve de lux

 

Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
Loading...
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
Loading...
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Cred ca nu se mai poate 2010, chiar dacă ați numit țapul ispasitor
24 mai 2022, 19:11
Dar marea speranta a managmentului juristul adus de la Govora ce a facut de ce nu redreseaza societatea cum a promis. Muncitorii stau cu mainile in apa de canalizare la avarii si primesc salariul minim. Sefii se gandesc la interesele lor si ale stapanilor care i-au numit. Se iau decizii ca la stat nimeni nu raspunde de starea tot mai rea a societatii de apa.
23 mai 2022, 23:18
De ce nu publicați salariile directorilor sau a ale altor șefi și salariile instalatorilor, muncitorilor. Atunci se va înțelege de ce nu sunt doritori pentru posturile de execuție .
23 mai 2022, 09:22
Am sunat la dispeceratul societății pentru o avarie în cartier și abia după doua săptămâni a venit un instalator sa uitat și a a plecat. După încă o săptămână a venit un utilaj și a săpat un crater pe care ulterior la abandonat. După încă foarte săptămâni a venit din nou un alt utilaj și a mai săpat încă un crater la 10 metri mai la vale și la fel la abandonat. A treia oara a durat mai mult de o săptămână, cam trei săptămâni și abia atunci sa remediat avaria. Deci cam 12-13 săptămâni curge apa pe strada și abia atunci se rezolva avaria, dar nu am văzut nici un șef la fata locului doar 2,3 salariați fără vlaga și fără scule.
23 mai 2022, 08:08
Sondaj
Credeți că se vor termina la timp lucrările la drumul Botoșani - Târgu-Frumos, adică la data de 12 mai 2023?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„În bazele noastre de date pe care le gestionăm apare un UAT care nu generează deșeuri, nu generează. Deci, operatorul care acționează pe zonă spune că zero. Este vorba despre comuna Concești. E singura comună care nu ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
acum 2 zile
EUR
Euro
4.9461 lei
USD
Dolarul SUA
4.7286 lei
CHF
Francul elveţian
4.9311 lei
GBP
Lira sterlină
5.7088 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4869 lei
XAU
Gramul de aur
273.0029 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2489 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2398 lei
AUD
Dolarul Australian
3.2198 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6612 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1999 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6650 lei
Vremea
astăzi
Botosani
22.2 o C
Dorohoi
20.6 o C
Bucecea
21.8 o C
Darabani
20.1 o C
Saveni
21.0 o C
Ştefăneşti
18.6 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.