Lidl a redus expansiunea în România, deschizând mai puține magazine și vânzând terenuri excedentare. Ritmul accelerat ar urma să revină din 2025.
Retailerul german Lidl, liderul pieței de retail alimentar din România, a redus semnificativ ritmul anual de expansiune pe piața locală, deschizând în ultimii doi ani cu 70-80% mai puține magazine decât în anteriorii 3 ani. În paralel a ajuns și la acumularea unui excedent de terenuri, pe care compania a decis să le vândă, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro. Compania spune, însă, că din 2025 se va relua ritmul accelerat de deschidere de noi magazine. Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider Temperarea ritmului de expansiune al Lidl a început în 2023, an în care retailerul a inaugurat numai 8 magazine și a continuat în 2024, când s-au deschis 9 magazine până la sfârșitul lunii noiembrie, cu planul să ajungă la 11 magazine până la sfârșitul lui decembrie și la 23 de noi unități până la sfârșitul anului fiscal. Reducerea este semnificativă în contextul în care în 2022 s-au deschis 35 de unități noi, în 2021 au fost 40 de magazine deschise, iar în 2020 altele 36 de spații.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider Temperarea ritmului de expansiune al Lidl a început în 2023, an în care retailerul a inaugurat numai 8 magazine și a continuat în 2024, când s-au deschis 9 magazine până la sfârșitul lunii noiembrie, cu planul să ajungă la 11 magazine până la sfârșitul lui decembrie și la 23 de noi unități până la sfârșitul anului fiscal. Reducerea este semnificativă în contextul în care în 2022 s-au deschis 35 de unități noi, în 2021 au fost 40 de magazine deschise, iar în 2020 altele 36 de spații.
În paralel, în ultimii 3 ani, s-a înmulțit și numărul de terenuri excedentare scoase la vânzare de Lidl: de la 15 proprietăți în 2021 la 25 de loturi în 2024.
„Avem scoase la vânzare suprafețele excedentare de la mai multe terenuri pe care avem magazine. În acest moment, avem în portofoliu suprafețele excedentare de la peste 25 de terenuri, a căror suprafață totală ajunge la aproximativ 150.000 metri pătrați. În acest calcul total se află și terenul excedentar de la Depozitul Fundeni. Distribuția acestor terenuri este la nivel național, în orașe precum: Craiova, Medgidia, Galați, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Mediaș, Șelimbăr etc.“, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții Lidl.
Chiar dacă majoritatea terenurilor excedentare se află lângă magazine Lidl funcționale, sunt și cazuri de terenuri pe care pur și simplu nu s-a mai construit un magazin așa cum se intenționa în momentul achiziției, iar acum acestea sunt scoase la vânzare. Spre exemplu, Lidl deține circa 17.000 de metri pătrați de teren în zona Sisești din București, învecinat cu terenul pe care IKEA a anunțat că va construi un ansamblu rezidențial de proporții. Retailerul a renunțat la planul de a construi aici un magazin Lidl, iar proprietatea se află acum la vânzare.
Citește articolul integral AICI.
(Sursa foto: playtech.ro)
Gabriela Erdic
Dec 05, 2024
Gabriela Erdic
Dec 05, 2024
Tânără din Botoșani prinsă la furat în mall
Redacția Botoșăneanul
Dec 05, 2024
Concurență serioasă la „Ambulanță” pentru posturile de asistent: CÂȚI candidați s-au înscris
Oana Sava
Dec 05, 2024
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile