Topul partidelor care au manipulat cel mai mult algoritmii Facebook în alegerile europarlamentare de anul trecut. Nu AUR e pe primul loc, ci un partid aflat la guvernare

Partidul care a manipulat cel mai mult algoritmii Facebook în perioada alegerilor europarlamentare din 2024 este USR, urmat de AUR, PNL și PSD, arată o cercetare realizată de o echipă a Facultății de Jurnalism și…

 

Partidul care a manipulat cel mai mult algoritmii Facebook în perioada alegerilor europarlamentare din 2024 este USR, urmat de AUR, PNL și PSD, arată o cercetare realizată de o echipă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) a Universității din București (UB). 

„Pagina oficială de Facebook a USR a înregistrat postări în perioada campaniei electorale, 10 mai 2024, ora 00.00 – 8 iunie 2024, ora 7.00, la care peste o treime (33,9%) dintre distribuiri au provenit de la super-distribuitori, conturi care au distribuit aceeași postare de zece sau mai multe ori în grupuri sau pe propriul profil”, conform cercetării. 

Dintre aceste postări ale USR, aproape jumătate, 45%, au fost realizate de „hiper-distribuitori”, care au distribuit aceeași postare de cel puțin patru ori, a descoperit echipa de la FJSC. 

Purtătorul de cuvânt al USR, Cristian Seidler, a explicat, pentru HotNews, că în campaniile electorale, dar și în afara lor, partidul își încurajează membrii să „interacționeze cu mesajele publicate pe paginile oficiale ale USR, ale liderilor şi candidaților sǎi”.

„E o diferențǎ esențialǎ între conturi active, asumate care distribuie mesaje ale unui partid sau conturi fantomǎ și fǎrǎ altǎ activitate. Analiza strict cantitativǎ a cercetǎrii nu are cum sǎ ducǎ la altceva decât o concluzie cu adevǎruri parțiale. USR nu a folosit niciodatǎ ferme de troli sau boți”, a declarat Cristian Seidler.

„În același timp, AUR a avut postări, pe pagina oficială de Facebook, în aceeași perioadă de campanie electorală, la care 16,3% dintre distribuiri au provenit de la super-distribuitori, iar 28,1%, de la hiper-distribuitori”, conform cercetării. 

După USR și AUR urmează în clasament PNL și PSD. 

„Clasamentul este urmat de PNL, ce a avut postări pentru care 10,3% dintre distribuiri au provenit de la super-distribuitori și 26,2%, de la hiper-distribuitori. În cazul paginii oficiale de Facebook a PSD, unele postări au înregistrat 12% dintre distribuiri realizate de super-distribuitori și 17,1%, de către hiper-distribuitori”, conform echipei de la FJSC.


Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare