Noul Renault Clio, la Botoșani prin Darex Auto: Hatchback-ul de oraș, acum mai puternic

(P) Când au desenat cea de-a șasea generație de Clio, care la Botoșani poate fi achiziționat prin intermediul showroom-ului Darex Auto, echipele de design Renault au deschis un nou capitol, ridicând literalmente standardul, creând o nouă generație de modele mai tehnice și de înaltă precizie pentru marcă. Inspirându-se din conceptul Embleme, au venit cu o siluetă deosebit de sculptată, senzuală și cu un aspect puternic care, prin intermediul LED-urilor, are o alură mai expresivă, dezirabilă, una care scoate în evidență originile latine.

 

 

Design exterior: cizelat, senzual și mai latin ca niciodată

 

 

O privire la Clio este suficientă pentru a aprecia munca considerabilă depusă în primele etape pentru a remodela proporțiile – acum cu o capotă mai lungă, ampatament crescut la 2,59 m (extins cu 8 mm) și o linie de plafon extrem de dinamică, similară cu cea a unui coupé ultra-compact, rescriind regulile segmentului. Este accentuat de o antenă în forma unei aripi de rechin și cu un spoiler integrat. Designul noului Clio este mai mare decât generația anterioară, crescând de la 4,05 m la 4,12 m (încă 67 mm) în lungime, console extinse și de la 1,73 m la 1,77 m (încă 39 mm) în lățime. Înălțimea rămâne rezonabilă la 1,45 m (încă 11 mm).

 

 

Vedere frontală: personalitate puternică și o expresie hotărâtă

 

 

Noua vedere frontală este extrem de expresivă, în timp ce liniile de caracter de pe capotă converg spre o grilă proeminentă a radiatorului decorată cu diamante. Noua semnătură luminoasă, cu luminile mari de zi care amintesc de diamantul logo-ului, fiind completată de expresia hotărâtă creată de farurile proiectoarelor așezate într-o carcasă neagră, ca o vitrină. Rezultatul este pur și simplu spectaculos!

 

 

Când liniile creează tensiune dinamică

 

 

Silueta aerodinamică, alternând între forme concave și convexe, prinde viață cu linii de tensiune precise care captează lumina și injectează vivacitate și dinamism conturului, transmițând o tensiune dinamică remarcabilă. Pasajele roților negre montate pe fiecare model din gamă (finisaj mat pentru versiunea entry-level și finisaj lucios pentru nivelul superior de echipare), conferă noului Clio o senzație și mai sportivă, cu jante de 18 inchi (în funcție de echipare) și lățime mai mare (39 mm în plus) care ajută la crearea unei prezențe vizuale puternice pe șosea.

 

 

Design Clio mai atletic

 

 

Anumite componente ale semnăturii Clio au rămas, inclusiv mânerele portierelor din spate ascunse elegant, în timp ce conturul geamurilor, înclinate pentru a accelera spre spate, a fost rafinat, făcând din Clio singura mașină din segmentul său cu benzi de protecție ascunse. Cu o lunetă foarte înclinată și o linie puternică a portbagajului, noul Clio se mândrește cu un aspect atletic, mai puternic, subliniat de patru stopuri inspirate de mașinile sport.

 

 

Șapte culori pentru caroserie

 

 

O gamă de șapte culori pentru caroserie sunt disponibile pe noul Renault Clio, dintre care două sunt noi – Absolute Red (inclusiv un lac colorat) și Absolute Green. Celelalte culori includ Glacier White, Ceramic Grey, Shadow Grey, Diamond Black și Iron Blue.

 

Paula Fabregat-Andreu, Renault Brand Design Project Director

 
"Această a șasea generație reprezintă începutul unui nou capitol îndrăzneț – un Clio care este mai dezirabil, mai expresiv și mai dinamic ca niciodată, dar care rămâne fidel identității sale. Curbele sale elegante și liniile de tensiune captează lumina, adăugând vivacitate și energie siluetei sale, în timp ce corpul său aproape lichid învăluie elegant acest pachet tehnologic substanțial."

 

 

Design interior: modernitate și tehnologie la bord

 

 

În habitaclul său spațios, Noul Renault Clio oferă un upgrade imediat vizibil față de generațiile anterioare. Începând cu tabloul de bord, care inaugurează materiale noi și o granulație nou-nouță. Partea pasagerului este acoperită cu material textil (în funcție de nivelul de echipare), integrând iluminarea ambientală care oferă o alegere de culoare dintre cele 48 de opțiuni disponibile, cu iluminare albă integrată și în panourile partierelor. Pe vârful de gamă (Esprit Alpine), accentul textil este înlocuit cu Alcantara, în timp ce o tehnică inovatoare a fost folosită pentru a vopsi zona din jurul orificiilor de ventilație cu o decolorare cromată creând o nuanță de metal ars extrem de tehnică.

 

 

Look tehnologizat

 

 

Tabloul de bord este echipat cu un ecran dublu de 10,1 inci (în funcție de echipare), cu un ecran central orientat spre șofer. Volanul compact a fost preluat de la modelele din segmentul superior. Dincolo de aspectul său extrem de estetic, beneficiază de multe caracteristici funcționale. De exemplu, numărul de rotații ale volanului de la un capat la altul a fost redus de la 3,3 la 2,6, pentru o experiență de condus mai agilă. De asemenea, integrează butonul Multi-Sense pentru a alege între modurile de condus, fiecare asociat cu iluminarea ambientală interioară specifică. Noul design al scaunului folosește materiale reciclate, grafică în ecou și cusături colorate (în funcție de nivelul de echipare), contribuind la crearea unei poziții dinamice de condus în noul Clio.

 

 

Habitaclu plin cu spații de depozitare

 

 

Noul Renault Clio continuă să găzduiască confortabil cinci persoane și se mândrește acum cu noi soluții de depozitare, cu o consolă centrală care integrează un compartiment închis cu un capac articulat moale, precum capacul ecranului unei tablete (în funcție de nivelul de echipare). Cabina include două prize USB-C în față, un încărcător cu inducție (în funcție de nivelul de echipare) și o priză de 12 V în spate pentru a conecta cu ușurință un adaptor USB sau o cutie frigorifică, de exemplu.

 

 

Portbagaj mai accesibil

 

 

Portbagajul oferă o capacitate de până la 391 de litri (în funcție de grupul motopropulsor) și o înălțime a pragului foarte accesibilă, cu 40 mm mai mică decât generația anterioară. Butonul de deschidere a portbagajului este integrat direct în hayon.

 

 

Eco-design omniprezent

 

 

În echiparea Esprit Alpine, noul Renault Clio este compus din peste 33,7% materiale cu impact redus asupra mediului (materiale reciclate: 24% + tăieturi și resturi). Versiunea full hybrid Esprit Alpine este reciclabiă în proporție de peste 85%, având jante aliaj de 18 inchi. Tabloul de bord este alcătuit din cel puțin 50% polipropilenă reciclată (39% pentru consola centrală), amortizorul barei de protecție este fabricat din plastic complet reciclat, în timp ce cel puțin 50% din aluminiul folosit pentru jantele aliaj de 18 inchi de pe Esprit Alpine este reciclat.

 

 

Gamă de accesorii pentru și mai mult stil

 

 

Printre noile caracteristici disponibile de la lansare, două accesorii concepute de echipele Renault Design evidențiază atenția deosebită la detalii și personalitatea vehiculului. Spoilerul portbagajului, special desenat pentru a se potrivi cu liniile Clio, îi sporește alura dinamică. Negru ca standard, este montat perfect folosind un adeziv cu fixare puternică, compatibil cu spălarea la înaltă presiune. De-a lungul părții laterale a mașinii, un pachet de protecții laterale inferioare ale pragului combină subtil stilul cu funcționalitatea, deoarece întăresc aspectul sportiv al modelului, protejând în același timp cadrul inferior al caroseriei de impacturi minore.

Sisteme de propulsie de înaltă eficiență și performanță

 

Alegerea sistemelor de propulsie mai puternice sub capota noului Renault Clio se potrivește cu designul ultradinamic al celei de-a șasea generații. Vârful de lance – full hybrid E-Tech 160 CP – este în fruntea gamei cu o tehnologie unică, permițând cel mai bun echilibru din segment între performanță și eficiență.

 

 

Patru motorizări pentru fiecare nevoie de condus

 

 

Noul Renault Clio duce performanța la nivelul următor cu patru noi sisteme de propulsie. Puterile lor variază de la 115 la 160 CP și sunt proiectate pentru a profita la maximum de șasiul agil al mașinii și de ampatamentul mai extins. Mașina este construită pe platforma CMF-B, iar inginerii Renault și-au îmbunătățit abordarea pentru a oferi confort de primă clasă, manevrabilitate dinamică de top – așa cum sugerează designul – și izolare fonică. Noul Clio este mai adaptabil ca niciodată - se potrivește fiecărei nevoi de condus, de la navete pe drumuri aglomerate până la drumuri lungi, atât pentru clienții privați, cât și pentru operatorii de flote.

 

 

 

Grupul motopropulsor full hybrid E-Tech de 160 CP de înaltă performanță și eficiență

 

 

Sistemul de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP este vârful de lance al celei de-a șasea generații de Clio. Dezvoltat de Horse Powertrain, plăcerea de a conduce este remarcabilă (în special datorită cutiei de viteze inteligentă multimodală), performanța sa este de vârf (0 până la 100 km/h în 8,3 secunde, adică cu 1 secundă mai rapid decât generația anterioară) și eficiența sa este fără compromisuri (șoferul nu trebuie să conecteze vehiculul pentru a-l încărca). Emisiile sale de CO2 au stabilit un nivel record de 89 g/km, deoarece consumul său în ciclu combinat este de doar 3,9 litri la 100 km – mai puțin decât grupul motopropulsor full hybrid E-Tech de 145 CP și cu până la 40% mai mic decât un motor convențional pe benzină. Noul Clio full hybrid E-Tech de 160 CP se poate conduce în modul electric până la 80% din timp în orașe și în jurul orașului și 1.000 km pe autostrăzi. Tehnologia brevetată de Renault combină un motor cu combustie de 1,8 litri cu 4 cilindri cu injecție directă Atkinson, două motoare electrice alimentate de o baterie de 1,4 kWh cu un nou sistem de răcire și o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj cu rapoarte personalizate.

 

 

O cutie de viteze inteligentă ce susține grupul motopropulsor hibrid

 

 

Cutia de viteze a grupului motopropulsor full hybrid E-Tech de 160 CP este supraalimentată cu tehnologie Formula 1 și combină două rapoarte pentru motorul electric și patru rapoarte pentru motorul cu ardere internă. Cele 15 asocieri posibile între motoare optimizează plăcerea de a conduce, consumul și/sau emisiile de CO2. Sistemul selectează automat modul full hybrid al grupului motopropulsor E-Tech:

 

1. Complet electric (motorul mișcă roțile)

2. Hibrid dinamic (motorul și motorul lucrează împreună pentru a mișca roțile)

3. E-drive (motorul mișcă roțile, motorul încarcă bateria)

4. Combustie (motorul mișcă roțile și/sau încarcă bateria)

5. Recuperarea energiei (roțile antrenează motorul, care încarcă bateria)

 

Noul Clio vine și cu patru moduri de condus, care reglează calibrarea grupului motopropulsor și asistența la direcție.

 

Nicolas Laruaz, Clio Product Leader

"Noul Clio oferă cea mai bună tehnologie din segment pe sistemul de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP. Cei 15 CP suplimentari și cuplul suplimentar de 22 Nm îmbunătățesc performanța și plăcerea de a conduce, reducând în același timp consumul de combustibil la un nivel record de 3,9 litri la 100 km. Și poate conduce în modul complet electric 80% din timp pe drumurile urbane și suburbane."

 

 

O gamă complementară de sisteme de propulsie pentru a se potrivi nevoilor fiecărui șofer

 

 

Noul Renault Clio entry-level vine cu un motor TCe de 1,2 litri cu 3 cilindri care dezvoltă 115 CP – o creștere substanțială a performanței față de generația anterioară. Este disponibil cu o cutie de viteze manuală sau cu o nouă caracteristică care îi va încânta pe unii clienți: o cutie automată EDC cu dublu ambreiaj cu șase trepte extrem de receptivă și foarte eficientă, cu acționare de pe volan.

O versiune Eco-G în 3 cilindri (benzină și GPL) de 120 CP, cu o cutie automată EDC și o autonomie și mai mare, oferind o alternativă mai ecologică, cu costuri de funcționare deosebit de scăzute, va fi adăugată în gamă într-o etapă ulterioară.

 

 

Tehnologie fără egal în segment

 

 

Noul Renault Clio este high-tech, hiperconectat și plin de cele mai bune caracteristici de la modelele de ultimă generație ale Renault. Sistemul său de infotainment All-in-one OpenR Link cu Google încorporat, pachete de date și conectivitate extinsă oferă clienților o experiență la egalitate cu modelele premium Renault. De asemenea, permite întreținerea conectată și actualizările software de la bord. Cele 29 de ADAS, împreună cu Safety Score și Safety Coach, completează gama sa excepțional de cuprinzătoare de tehnologie.

 

 

Tehnologie la bord de nivelul următor

 

 

OpenR Link cu sistemul multimedia încorporat Google este o premieră la acest nivel în gamă. Acesta cuprinde două ecrane de 10 inchi, dintre care unul este un afișaj central orientat spre șofer, și o suită extinsă de servicii de infotainment conectate, inclusiv Google Maps, Google Assistant (care poate controla și unele caracteristici ale vehiculului) și Google Play (oferind acces la peste 100 de aplicații disponibile în funcție de țara de comercializare). Aplicațiile exclusive partenere includ în special posturile de radio preferate din lume (de la Radioplayer pentru Renault), platforme de streaming de muzică hi-fi (de exemplu, Amazon Music), elemente esențiale de streaming video (de exemplu, Prime Video), servicii de abonament premium (de exemplu, HBO Max), un joc muzical exclusiv pentru pasageri (SongPop pentru Renault) și un browser de internet (Vivaldi).

 

 

Un nou pachet de date

 

 

Clienții primesc acum 2 GB de date gratuite pe lună timp de trei ani în funcție de țara de comercializare, pentru a se bucura de aplicațiile pe care le descarcă de pe Google Play. Acest lucru acoperă mai mult decât utilizarea zilnică a celor mai populare aplicații din mașină (de exemplu, 40 de ore de streaming de muzică de calitate standard sau până la trei ore de streaming video). Utilizatorii de date grele se pot înscrie, de asemenea, pentru un plan de reîncărcare date.

 

Deoarece aplicațiile și datele sunt integrate în sistemul de infotainment al mașinii, șoferii nu trebuie să-și folosească smartphone-ul pe drum – ceea ce îmbunătățește siguranța și evită supraîncălzirea dispozitivului.

 

Acest nou pachet de date va fi disponibil în curând pe toate vehiculele Renault.

 

 

Conectivitate avansată

 

 

Toate aceste caracteristici se afișează pe cele două ecrane de 10 inchi, inclusiv unul îndreptat spre șofer, care sunt standard pe toată gama. Acestea oferă replicarea wireless a ecranului smartphone-ului prin Android Auto și Apple CarPlay, iar un suport de încărcare wireless este încorporat în consola centrală (în funcție de echipare).

 

În cele din urmă, aplicația pentru smartphone My Renault permite proprietarului vehiculului să rămână în contact cu noul său Renault Clio atunci când nu se află în el, de exemplu, permițându-i să-l localizeze și să acceseze unele dintre datele de la bord. Sistemul de bord al noului Clio acceptă acum și actualizări over-the-air și întreținere conectată.

 

Delphine de Andria, B-Segment Product Director

 
"Conectivitatea este, fără îndoială, unul dintre principalele avantaje ale noului Clio. Am construit cele mai bune tehnologii de bord din gama Renault, adăugând OpenR Link cu Google încorporat pentru prima dată. Astfel, vă puteți bucura de comenzile vocale extrem de eficiente, de un sistem de navigație conectat super-eficient și de o gamă largă de aplicații de pe Google Play. Toate acestea vor oferi o experiență personalizată, fără precedent la acest nivel în line-up."
 

 

 

Sunet premium

 

 

Sistemul audio opțional Harman Kardon oferă cinci moduri sonore create cu Jean-Michel Jarre (Studio, Podcast, Concert, Immersion și Club), direcționate prin 10 canale care pompează un total de 410 wați.

 

 

O suită completă de asistență a șoferului

 

 

Pe lângă frâna automată de parcare, care este standard pe toate versiunile, noul Renault Clio are mai multe sisteme avansate de asistență a șoferului ca niciodată. Sunt disponibile până la 29 de caracteristici (în funcție de nivelul de echipare) din partea superioară a gamei, inclusiv câteva care își fac prima apariție în Clio. Printre acestea se numără controlul inteligent al vitezei de croazieră adaptiv Active Driver Assist (care și-a făcut debutul în segment cu Renault 5), detectarea față și spate și corectarea traiectoriei de urgență, frânarea automată de urgență în marșarier, alerta de ieșire sigură pentru pasageri și funcția de asistență la oprire de urgență, care încetinește vehiculul până la oprire completă în caz de inactivitate a șoferului. Sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră este montat din fabrică pe toate versiunile.

 

Camera de marșarier și camera 360° transmit acum imagini de înaltă definiție pentru a simplifica parcarea.

 

Și, ca și în restul gamei Renault, My Safety Switch de pe tabloul de bord din stânga volanului poate activa sau dezactiva simultan până la cinci ADAS.

 

 

Gamă și echipări

 

 

Gama noului Renault Clio cuprinde trei versiuni, toate oferind o plajă largă de caracteristici încă de la primul nivel de echipare.

 

 

Evolution

 

Cruise control adaptiv, frânare automată de urgență, asistență pentru menținerea benzii de rulare, monitorizarea atenției șoferului, frână de parcare automată, ecran central de 10 inchi, inclusiv replicarea ecranului smartphone-ului, tablou de bord acoperit cu material textil, scaun șofer reglabil pe înălțime, aer condiționat, senzori de parcare spate.

 

 

Techno

 

OpenR Link cu sistem multimedia încorporat Google (Google Maps, Google Assistant și Google Play), climatizare automată, geamuri spate închise la culoare, oglindă retrovizoare interioară electrocromă, cotieră centrală în față, iluminare ambientală cu LED, setări Multi-Sense, card hands-free, oglinzi laterale rabatabile automat, jante din aliaj de 16 inch, cameră de marșarier, comutare automată fază lungă/faza scurtă, ștergătoare automate, șase difuzoare.

 

 

Esprit Alpine

 

Accente Alcantara și finisaje exclusive, pedale din aluminiu, suport de încărcare wireless, scaun pasager reglabil pe înălțime, proiecție logo, jante din aliaj de 18 inch cu accente albastre, logo-uri Clio și monogramă Dark Chrom, caracteristici distinctive față și bară de protecție, cruise control adaptiv inteligent, asistență la parcare laterală și față, avertizare unghi mort, alertă de ieșire sigură pentru pasageri, alertă de trafic transversal spate, frânare automată de urgență la marșarier.

 

Mai multe informații poți obține la 0753.161.718 și [email protected].

 

Noul Duster, pregătit pentru oraș, născut pentru natură - Îl cumperi la schimb cu o mașină deja rulată

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare