Această zonă, subdezvoltată din punct de vedere economic, a fost ocolită de investiţii, inclusiv în comerţul modern.
Acest lucru dă semne că se schimbă. E o dovadă că dezvoltarea a ajuns, într-o anumită măsură, şi aici?
În comuna Traian din Bacău, o localitate de doar 2.500 de locuitori, Profi este singurul retailer mare care a deschis un supermarket. El convieţuieşte cu cele cel puţin cinci magazine alimentare locale pe care antreprenorii autohtoni le-au dezvoltat în capitalism. Şi în localitatea Căiuţi din acelaşi judeţ, Bacău, singurul magazin sub brand „mare“ e tot Profi – pe formatul Loco, format destinat ruralului românesc. La fel se întâmplă şi în Scrioaştea, judeţul Teleorman.
De altfel, Profi este singurul actor din comerţul modern local care a pariat puternic pe mediul rural românesc, unde trăieşte în continuare circa jumătate din populaţia ţării, aceasta fiind cea mai mare pondere din Europa, scrie zf.ro
Aşadar, în timp ce restul reţelelor de supermarketuri şi hipermarketuri, de magazine de discount şi de proximitate modernă şi-au concentrat atenţia asupra urbanului (mic sau mare), Profi a mers şi în rural, acolo unde multă vreme lupta s-a dat doar între micii comercianţi, între magazinele tradiţionale.