Proiectul șoselei de centură ocolitoare a municipiului Botoșani, varianta prin Curtești, a este tot mai aproape pentru demararea lucrărilor.
Inițiatorul proiectului este Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani.
Au fost în total șapte oferte depuse la licitația pentru atribuirea lucrărilor. Și un val de contestații atât la Tribunalul Botoșani, cu soluționare la Suceava cât și la instanța superioară de la București.
Iată ofertele:
Una dintre contestații a fost respinsă
În urma contestației formulate de societatea Autotehnorom SRL (din Suceava) împotriva rezultatului licitației, prima instanță, adică Tribunalul Botoșani a respins acțiunea la 11 iunie 2025.
Recursul a fost apoi respins de Curtea de Apel Suceava, prin decizie definitivă dată la 17 noiembrie 2025.
Astfel, desemnarea ca executant a asocierii de firme condusă de Big Conf SRL rămâne valabilă iar compania ar putea semna contractul de lucrări, fiind desemnată câștigătoarea licitației.
Mai există însă o contestație depusă de către societatea ieșeană Daroconstruct care urmează să fie analizată de instanță luna viitoare.
În cazul în care și aceasta va fi respinsă proiectul va avea astfel culoar verde pentru demararea lucrărilor. Care ar putea începe din primăvara anului viitor.
Asocierea Asocierea Big Conf (lider) – Construct Com – Straco Holding ar urma să construiască șoseaua de centură a municipiului prin Curtești.
Centura are o lungime estimată de circa 10 km.
Traseul va trece prin extravilanul comunei Curtești şi se va conecta la reţeaua naţională de drumuri, cu scopul de a devia traficul greu din zona urbană a municipiului Botoșani.
Proiectul include noduri rutiere importante: un pasaj/punct de legătură în zona Baisa şi sensuri giratorii la Băiceni şi Lebăda.
Valoarea investiţiei depăşeşte 58 milioane euro, din care majoritatea va fi acoperită din finanţare europeană prin Programul de Transport 2021–2027. Contribuţia locală este modestă în procent de 2%.
Realizarea acestei variante ocolitoare va:
Scoate circuţia de tranzit, în special vehiculele grele din centrul municipiului Botoșani, reducând aglomerația, poluarea şi riscurile la trafic.
Va îmbunătăți conectivitatea rutieră a zonei — centura va permite legătura mai ușoară spre reţeaua principală de drumuri, facilitând accesul spre judeţele vecine şi spre reţelele de autostrăzi sau drumuri naționale.
Va sprijini dezvoltarea economică şi urbanistică a zonei metropolitane Botoșani, prin infrastructură modernă adecvată.