În primele șapte luni din 2025, Garda de Mediu Botoșani a primit 132 de petiții, însă multe au fost greșit adresate sau fără date de identificare și au fost clasate.
In perioada 01.01.2025-31.07.2025 GNM Comisariatul Județean Botoșani a înregistrat un număr de 132 de petiții, dintre care:
-49 petiții au fost soluționate în termenul legal de 30 de zile, nu au fost petiții pentru care să se întocmescă referat de prelungire termen soluţionare,
-71 petiții au fost redirecționate către alte instituții, întrucât au fost greşit adresate Gărzii Naţionale de Mediu,
-1 petiție a fost clasată, întrucât după trimiterea răspunsului s-a primit o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut,
-12 petiții au fost clasate, întrucât nu au fost trecute datele de identificare a petiţionarului,
-1 petiție este în termenul de soluționare.
ORDONANŢĂ nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor HOTĂRÂRE nr. 1005 din 17 octombrie 2012 privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Naţionale de Mediu
Câteva astecte importante când vreți să adresați o petiție:
- prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice.
-petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
-petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare autorităţilor sau instituţiilor publice care au ca atribuţii rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca petiţionarul să fie înştiinţat despre aceasta.
-dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o nouă petiţie de la acelaşi petiţionar, cu acelaşi conţinut, aceasta se clasează.