Ancheta săptămânii
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO

Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.

Avem și un schimbător cale plus podeț cale ferată!


Pe 23 martie tocmai a fost programată o nouă licitație, de această dată pentru un teren intravilan în suprafață de 11.678 metri pătrați. Doar că această suprafață este în bună parte o construcție feroviară.


Mai exact, terenul respectiv este compus, printre altele, din 287 metri liniari de cale ferată uzinală interioară și 925 ml de cale ferată uzinală exterioară. Fiecare linie dispune de câte o cabină de cale ferată.


La toate acestea se adaugă o conductă metalică de 57 ml și inclusiv un schimbător cale plus podeț cale ferată.


În fine, până la amintita suprafață de peste 1,1 hectare se ajunge și cu un teren de 753 mp care se învecinează cu CET, SC Armonia SA, Calea Națională și SC Arca SA.

 

”Mă așteptam să fie interesată Primăria”


Ce este cu această cale ferată? Până în urmă cu vreo zece ani a fost utilizată, încă din vremea comunismului, pentru transportul păcurii din Gara Botoșani.


Șinele făceau legătura, prin zona industrială, între Stația CFR Botoșani și CET. Vagoanele cu păcură traversau Calea Națională și ajungeau până în curtea unității de termoficare, acolo unde era depozitată în patru cazane gigantice.


SC Termica SA deținea chiar și o locomotivă pe care o utiliza la transportul combustibilului și care a fost deja vândută în procedura de lichidare.


CII ”Dascălu Constantin Lulu” a organizat mai multe licitații, inclusiv în decembrie, însă nu au existat persoane interesate. Deși prețul a fost deja redus la 70%.


”Mă așteptam să fie interesată Primăria, dar nu a venit. O să vină romii până la urmă să o cumpere, că ei sunt interesați de fier vechi. Probabil că prețul va mai scădea până ce va ajunge la nivelul pieței”,


Constantin Dascălu, lichidator judiciar SC Termica SA.


1.570.548 lei


a fost prețul de pornire al licitației


Acesta nu și-a ascuns mirarea față de faptul că municipalitatea nu este interesată să achiziționeze calea ferată pentru a asigura o alternativă la gazul pe care SC Modern Calor SA îl folosește pentru producerea agentului termic. Asta ținând cont și de criza energetică pe care România și Europa au traversat-o în această iarnă, de războiul izbucnit în Ucraina și de scumpirea aberantă a prețului la gaz și electricitate.

 

Modern Calor nu vrea cale ferată, ci parc fotovoltaic


După falimentarea SC Termica SA, nou înființata în 2010 SC Modern Calor SA a fost practic beneficiara unui proiect de 45 de milioane de euro accesat de Primăria Botoșani prin care s-a construit o nouă sursă de producere a energiei termice și electrice, bazată pe gaz, astfel încât s-a renunțat la păcură.
Automat, liniile ferate pe care se aducea păcura nu au mai fost folosite.


Iar actuala conducere a SC Modern Calor SA nu are vreun gând să participe la licitație susținând că, pur și simplu, nu îi mai folosește la ceva acele șine și că, oricum, pentru o soluție de rezervă la gaz se optează pentru construirea unui parc fotovoltaic.


De altfel, după cum Botoșăneanul v-a informat deja, Primăria și SC Modern Calor SA încearcă prin Planul Național de Redresare și Reziliență să obțină o finanțare europeană pentru amenajarea unui parc fotovoltaic exact pe locul actualelor rezervoare de păcură, care vor fi dărâmate.


”Noi nu mai utilizăm calea ferată deloc pentru că nu mai folosim păcura. Era folosită pentru a alimenta CET-ul cu păcura, veneau vagoanele cu păcură acolo și din cauza aceasta a rămas și locomotiva pe SC Termica SA pentru că nu mai exista interes. Am scos-o de tot din funcțiune”,


Bogdan Varasciuc, director general SC Modern Calor SA.

 

Fier vechi?


Șeful termoficării botoșănene susține însă că mai există o linie ferată care străbate curtea CET-ului, dar care ar aparține actualei societăți și nu s-ar afla între bunurile scoase la licitație de CII Dascălu Lulu Constantin.


”Ei vând practic ce iese din curte și până aproape de gară”,


Bogdan Varasciuc, director general SC Modern Calor SA.


În opinia acestuia, există posibilitatea de a se ajunge în situația în care să se propună Adunării Creditorilor casarea întrucât starea șinei este degradată și crede că ar putea fi vândută doar ca fier vechi. Mai ales că avea o singură utilizare, pentru CET, și nu există vreo altă firmă privată sau de stat care să se folosească de această șină.

 

loading...
Se mai duce o bucată din istoria industrială a orașului: Patru rezervoare gigantice din curtea municipalității pregătite pentru dărâmare – GALERIE FOTO
Nu execută doar Primăria! Lichidatorul a vândut de la Termica păcură, țevi, coturi, puncte termice, o cale ferată și o... locomotivă. Și mai are de vândut!

 

Patru foști și actuali șefi ai Filarmonicii dați pe mâna Poliției, suspiciuni de luare de mită, abuz și neglijență în serviciu
Sesizarea organelor de cercetare a venit în urma unui audit efectuat la Filarmonica de Stat „George Enescu” Botoșani.Vizează patru angajați care au fost implicați în organizarea unui concurs pentru ocuparea poziției de concert maestru.
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze
Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.
Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
Loading...
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Cei care nu au centrala nu sunt puturosi, sunt saraci si muncesc.
28 martie 2022, 16:24
Nu! Romii nu o vor cumpara, acum ca le-ati dat stirea, vor gasi o cale mai simpla.
28 martie 2022, 16:15
se intoarce ceasca in mormant, munculita noastra a tuturor, vanduta la bucata ieftin.....pt ce s-a ajuns aici, a raspuns cineva?, care este eficienta celor 45 mil de euro bagate in Termica?, ca iau 50% subventie cativa puturosi care nu si-au pus centrala...deci care este eficienta?.....ca tot cu mana intinsa sta la bugetul local, adica din banii nostri ai tuturor. Vindeti bre tot, da tot ......ca dupa voi vine potopul!
28 martie 2022, 14:36
Sondaj
Credeți că se vor termina la timp lucrările la drumul Botoșani - Târgu-Frumos, adică la data de 12 mai 2023?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Dna Ada Macovei nu trebuia schimbată de acolo. Dacă tot am schimbat-o trebuia să pui PSD și era PSD. Să schimbăm cu un liberal de-al nostru, nu trebuia să acceptăm acest lucru pentru că ea chiar și-a făcut treaba acolo la ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.9449 lei
USD
Dolarul SUA
4.8088 lei
CHF
Francul elveţian
4.9770 lei
GBP
Lira sterlină
5.7845 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.5413 lei
XAU
Gramul de aur
278.6640 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2473 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2170 lei
AUD
Dolarul Australian
3.2642 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.7184 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1998 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6647 lei
Vremea
astăzi
Botosani
34.6 o C
Dorohoi
34.7 o C
Bucecea
33.9 o C
Darabani
24.1 o C
Saveni
35.1 o C
Ştefăneşti
29.2 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.