Ancheta săptămânii
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.

Au fost șase, au mai rămas trei


De la sfârșitul lunii trecute, Mirel Rogalschi se află în concediu medical întrucât a suferit o intervenție chirurgicală și va mai sta în repaus până pe la începutul lunii iunie.


În afara conducătorului unității, CJPC Botoșani are în organigramă cinci posturi de comisari: Mirela Grebeniță, Carmen Ațurcăniței, Georgică Popovici, Lăcrămioara Constantin și Niculai Rață. Doar că ultimii doi au fost reținuți pe 7 aprilie și apoi trimiși în arest la domiciliu pentru 30 de zile, astfel încât instituția a mai rămas doar cu trei comisari, iar unul dintre ei, Carmen Ațurcăniței, a preluat atribuțiile de comisar-șef adjunct până la revenirea la serviciu a titularului pe post.


Teoretic, se pot detașa cadre din alte județe, doar că practic acest lucru nu s-a întâmplat.

 

O pensionară și un aproape pensionar


Niculai Rață și Lăcrămioara Constantin făceau de obicei echipă la acțiunile de control. Unul este în pragul pensiei, celălalt ieșise din câmpul muncii. Doar pe hârtie însă, pentru că, deși pensionară, Lăcrămioara Constantin continua să ocupe un post de comisar superior. Se afla deja în al doilea an în care dubla pensia cu salariul, primise un an de prelungire de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și apoi încă unul.


Aflată spre final de carieră, angajata CJPC avea la data completării declarației de avere, în urmă cu aproape un an, nici mai mult, nici mai puțin de 206.457 de lei în depozite bancare și conturi curente. Ambele fuseseră deschise în 2020, an în care a vândut un apartament în București, un teren intravilan în municipiul Galați și un teren extravilan în comuna Costache Negri din județul Galați. Astfel că mai rămăsese doar cu un sfert dintr-un apartament din Botoșani și cu un Suzuki fabricat în 2016.


53.500 lei


a fost salariul cumulat primit în 2020 de Lăcrămioara Constantin, adică 4.458 lei/lună  


Niculai Rață, care în trecut chiar a condus CJPC Botoșani, mai avea la rândul său sub un an până la pensionare.


Asemeni colegei sale, este coproprietar pe un apartament din Botoșani, din care îi revine însă o cotă de 50% și conduce un Volkswagen Passat înmatriculat în 2013. Are și un credit în valoare de 8.000 de euro scadent în acest an.


52.206 lei


a încasat Niculai Rață din salariu în anul 2020, adică 4.350,5 lei/lună

 

Controale mute la Botoșani


CJPC Botoșani a rămas fără jumătate de personal într-o perioadă extrem de importantă, cea dinaintea Sărbătorilor Pascale, când de obicei la nivel județean se constituiau comandamente de control alături de reprezentanți ai altor instituții, precum Direcția de Sănătate Publică (DSP) și Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA).


Cum se descurcă este mai greu de spus, întrucât CJPC funcționează într-un centralism desprins parcă din comunism.


”Noi nu vă putem furniza informații, trebuie să faceți o cerere către Autoritatea Națională de la București”, ne-a transmis Carmen Ațurcăniței.


Cu alte cuvinte, ca să aflăm ceva de la CJPC Botoșani, ar trebui să ne adresăm ANPC București, care oricum ar fi trebuit să întrebe la Comisariatul de Botoșani pentru ca apoi să formuleze un răspuns ce s-ar putea obține direct de la unitatea de la Botoșani.

 

”Nu există șpăgi, plocoane”


Culmea este că toate aceste lucruri se întâmplă la vreo două-trei săptămâni după ce prefectul Sorin Cornilă a purtat o discuție cu Mirel Rogalschi, în care s-a atins și tema obiceiurilor nu tocmai morale și legale pe care unii comisari le-ar avea în timpul controalelor.


”Îmi aduc foarte bine aminte cum i-am spus: «vă rog să aveți grijă, că nu tolerez absolut nimic. Toleranță zero pentru chestiuni în afara legii, înțelegeți ce vreau să spun: șpăgi și alte celea. Atât vă rog: nu îmi faceți probleme în județul Botoșani». Și la o săptămână, două după, ce s-a întâmplat...? Lucrul acesta l-am transmis la toți directorii care au venit aici: toleranță zero pentru toate chestiunile în afara legii”,


Sorin Cornilă, prefect.


A adăugat însă că, dat fiind faptul că dosarul care îi vizează pe comisarii Rață și Constantin încă se află în faza cercetărilor, le acordă prezumția de nevinovăție.


”Eu am încredere în lege. Eu le-am transmis oamenilor că nu există șpăgi, plocoane. Le-am spus în față că este foarte important ce se transmite pentru că se propagă la nivelul județului, e clar că ajunge și la urechile mele, poate mai repede, și eu nu pot să intervin pentru nimic. Din contră, prefectul este garantul legii în județul Botoșani”,


Sorin Cornilă, prefect.

 

Modus operandi


Doi oameni de control se deplasează la un agent economic. Întâi observă mai multe nereguli. De exemplu, ”Nu aveți etichetă la produsul acesta! Voi știți cât e amenda pentru asta?” Și încă două-trei dintr-astea. Apoi remarcă unele produse: ”ce frumoasă este folia aceasta!”, ”crema aceasta este foarte bună, de când o căutam, dar nu o găseam”, ”ce frumos miroase parfumul ăsta!” După care își amintesc că au treabă prin apropiere.


Doar că nu mai iau și pâinea cu ei. Așa că fiecare... ”las pâinea asta aici, vă rog s-o puneți într-o pungă și o iau când mă întorc”. Revin după câteva minute și iau punga. Iar când ajung acasă, ce să vezi?, folia, crema și parfumul sunt și ele în pungă. Plus câteva sute de lei, căzuți probabil din greșeală de pe tejghea. A doua zi uită că plasa conținea și obiecte care nu le aparțineau și nu le mai înapoiază. Oricum au uitat și să aplice o amendă pentru abaterile constatate.


Dar aceasta este însă doar o poveste, fără vreo conexiune cu comisarii cinstiți de la Botoșani.

 

loading...
„Bun îi vinu’ mult îmi place”–dans & chiuituri la Carrefour cu şeful CJPC - VIDEO & FOTO
Se cer majorări de salarii și noi angajări la această instituție: Contextul pandemic ne-a înjumătățit

 

Patru foști și actuali șefi ai Filarmonicii dați pe mâna Poliției, suspiciuni de luare de mită, abuz și neglijență în serviciu
Sesizarea organelor de cercetare a venit în urma unui audit efectuat la Filarmonica de Stat „George Enescu” Botoșani.Vizează patru angajați care au fost implicați în organizarea unui concurs pentru ocuparea poziției de concert maestru.
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze
Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.
Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
Loading...
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
serviciul e total inutil si se suprapune peste alte servicii ale statului
19 aprilie 2022, 07:05
Angajata echipa tânără, până vor învăța să ia șpăgi,că sigur o vor face, macar vor face o perioada ceva corect, este un serviciu necesar nu trebuie desființat.
18 aprilie 2022, 21:31
Am mai scris și ...cenzură.Doamna care este acum numită, trebuia să fie și ea acolo....cum venea la magazinele din zona "xeroxului" dumneaei...Pleca cu plasere pline...Când i.am spus că în magazin se filmează și că sunt camere, a făcut atac de panică....Parcă 2007, 2008, 2009....Ții minte, doamna comisar?Iar când ai avut incendiu la "xerox" scoteai legitimația pe la fostul comandant....
18 aprilie 2022, 19:26
100 de ani de puscarie, astia au distrus spiritul de afaceri, pentru o eticheta stramba dadeau amenda sau dupa caz incasau ...spaga...
18 aprilie 2022, 18:28
un serviciu corupt si inutil. la botosani totul era bine, dadeau amenzi de cativa lei in bataie de joc. aici e paradisul inselaciunilor.
18 aprilie 2022, 18:23
Cu acest serviciu sau fara el, lucrurile stau la fel. Desfiintarea ar fi o solutie. Sau angajarea unor tineri.
18 aprilie 2022, 11:18
Suntem judet butonat de ciuma rosie si de asta prostii si hotii au loc de cinste.
18 aprilie 2022, 10:09
Mă mir dacă tura asta îmi dați drumul la comentariu, (dați doar ce vă convine),Da super adevărat, se dă șpăgi pe orice, și cum se spune pe față,.Nu dai, nu ai,sau nu iei. Am mai zis-o de la ei din birou totul e roz,.Îs curios se termină și cu zăpada, cît sa cheltuit,că zăpadă ioc,sau au frecat lopata să fie caldă, alții de când sau apucat de plombat străzile, la noi e pornirea mai grea,Vai de steaua noastră. Mă gândeam că mai vedeam vedetele astea a nostre numai când e vorba de dat șpăgi la votare, dar canci, uleiu sa scumpit, făina sa scumpit, deci totul e pe bază de șpăgi, unde teai duce și unde te-ai învârti
18 aprilie 2022, 10:05
ma îndoiesc amarnic ca nu știi nimic de șpăgi, de mita în județul pe care îl păstorește, d-le cornila. pai cum crezi ca circula mașinile de mare tonaj cu supragreutate prin județ? prin șpăgi date celor de la djdp.cum crezi ca în fabricile de confecții condițiile de lucru sunt aproape de sclavie? cu șpăgi date inspectorilor de la itm.cum crezi ca se fac angajări în sistemul bugetar? cu șpăgi...si as putea și botoșănenii în general ar putea face o lista lunga, lunga cu șpăgile care se dau în Botoșani.este trist ca deși tânăr și bine angrenat în sistemul politic, debitezi cu atâta seninătate fel de fel sf-uri.
18 aprilie 2022, 07:31
Ce măăă? Toleranță 0 la șpăgi? Păcat de tinerețea ta, că poți crede așa ceva. Sau o spui la mișto, ca tot politicianul de paie de Botoșani. Păi totul funcționează DOAR pe bază de șpagă. Nu-i angajare fără șpagă. Nu-i organ de control fără să ia șpagă.
18 aprilie 2022, 07:09
Sondaj
Credeți că se vor termina la timp lucrările la drumul Botoșani - Târgu-Frumos, adică la data de 12 mai 2023?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Dna Ada Macovei nu trebuia schimbată de acolo. Dacă tot am schimbat-o trebuia să pui PSD și era PSD. Să schimbăm cu un liberal de-al nostru, nu trebuia să acceptăm acest lucru pentru că ea chiar și-a făcut treaba acolo la ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.9449 lei
USD
Dolarul SUA
4.8088 lei
CHF
Francul elveţian
4.9770 lei
GBP
Lira sterlină
5.7845 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.5413 lei
XAU
Gramul de aur
278.6640 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2473 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2170 lei
AUD
Dolarul Australian
3.2642 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.7184 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1998 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6647 lei
Vremea
astăzi
Botosani
35.4 o C
Dorohoi
34.5 o C
Bucecea
34.8 o C
Darabani
34.0 o C
Saveni
34.9 o C
Ştefăneşti
33.0 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.