Începând de marți, producătorul auto închide linia de producție de la fabrica sa din Dresda, o mișcare care reflectă presiunea crescândă asupra celui mai mare producător auto din Europa.
Decizia face parte dintr-un context mai larg de presiuni asupra fluxului de numerar al Volkswagen, deoarece vânzările din China rămân slabe, cererea din Europa scade, iar tarifele americane afectează performanța grupului în SUA.
Înăsprește programul de investiții, notează presa elenă.
Volkswagen se confruntă de luni de zile cu decizii dificile cu privire la modul de alocare a programului său de investiții, care se ridică la aproximativ 160 de miliarde de euro în următorii cinci ani. Această sumă este deja redusă față de planul anterior pentru perioada 2023-2027, care se ridica la 180 de miliarde de euro.
În ciuda faptului că directorul financiar al grupului, Arno Andlich, lăsase deschisă posibilitatea ca rezultatul net al numerarului din 2025 să fie ușor pozitiv, analiștii avertizează că presiunile vor continua.
„Există o presiune clară asupra fluxului de numerar pentru 2026”, a declarat pentru FT analistul Steven Reitman de la Bernstein, subliniind că grupul caută modalități de a reduce costurile și de a-și spori profitabilitatea.
Tranziție precisă și „a doua viață” pentru motoarele cu ardere internă.
Potrivit analiștilor, Volkswagen este solicitată să reinvestească în motoare cu ardere internă, deoarece tranziția către mobilitatea electrică se dovedește a fi mai lentă și mai complexă decât estimările inițiale.
„Durata de viață mai lungă a vehiculelor pe combustibili fosili necesită noi investiții în tehnologiile motoarelor pe benzină”, subliniază Reitman, adăugând că grupul se confruntă cu „provocări ample”.
La rândul său, Moritz Kronenberger, manager de portofoliu la Union Investment, estimează că Volkswagen va fi nevoită să elimine și alte proiecte din planul său de investiții pentru a-și atinge obiectivele.
Uzina din Dresda a început producția în 2002 și a construit în total mai puțin de 200.000 de vehicule – mai puțin de jumătate din producția anuală a principalei fabrici Volkswagen din Wolfsburg.
Inițial concepută ca o demonstrație a priceperii tehnologice a grupului, odată cu producția modelului de lux VW Phaeton. După ce modelul a fost scos din producție în 2016, fabrica a devenit un simbol al trecerii Volkswagen către mobilitatea electrică, cea mai recentă producție fiind modelul electric ID.3.
Sursa https://www.hotnews.ro