Într-un context de austeritate, în care angajările au fost blocate în unitățile de stat, consilierii locali ai municipiului reședință de județ au votat într-o ședință de îndată inițierea unui memorandum.
Acesta vizează dezvoltarea activității SC Eltrans SA Botoşani şi majorarea numărului de personal față de anul 2024 cu 56 de posturi. Memorandumul urmează să fie transmis către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administrației (MDLPA) în vederea obținerii aprobării Guvernului României.
Se solicită exceptarea societății de transport public a orașului de la aplicarea prevederilor Ordonanței de Guvern 156/31.12.2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice.
Activitatea principală a societătii Eltrans S.A Botoșani este transportul public de călători încă din anul 1991, fiind desprinsă din fosta Întreprindere Județeană de Transport Public, din perioada comunistă, având o experiență de peste 34 de ani în domeniu.
Serviciul de transport public local se prestează în prezent, pe teritoriul municipiului Botoșani în baza unui contract de delegare semnat în 2019 și reînnoit în 2024.
Pe lângă această activitate, societatea Eltrans SA Botoșani asigură, de peste 8 ani, serviciul gestionare a parcărilor dotate cu parcometre, ridicare, blocare, transport, eliberare, relocare a vehiculelor staționate neregulamentar, abandonate sau fără stăpân, de pe domeniul public.
Pentru realizarea celor doua servicii delegate societății Eltrans, organigrama și statul de funcții au fost structurate pe un număr de 97 posturi, din care două de conducere și restul de execuție.
Începând cu anul 2024 municipiul Botoşani, oraşul Bucecea și comunele Băluşeni, Curteşti, Mihai Eminescu, Răchiți și Stăuceni au hotărât înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de „Transport Metropolitan Botoşani".
Scopul este de a fi extins transportul public în zona metropolitană.
Iar asta înseamnă trasee de călători în următoarele localități:
În total vor fi 12 trasee.
Asociatia de transport metropolitan va delega societatii Eltrans Botosani, gestiunea serviciilor de transport public local de persoane, precum și încredințarea spre administrare a bunurilor, adică autobuzele electrice care au fost deja achiziționate și care vor circula pe cele 12 trasee.
Creșterea numărului de salariați este considerată necesară în vederea acoperirii numărului de ore de circulație, precum și a timpilor estimați pentru plecarea și retragerea din traseu (aproximativ 205 ore/zi), conform graficelor de circulație pe fiecare din cele 12 trasee, cu un parcurs de 6000 km/zi.
Posturile care urmează să fie scoase la concurs:
Odată cu angajările suplimentare, urmează să înregistreze o creștere și cheltuielile de natură salarială.
Conform Bugetului de Venituri și Cheltuieli (BVC) aprobat pentru anul 2025 cheltuiala pe lună cu un salariat este de aproximativ 8.082 de lei. Ceea ce înseamnă pentru cei 56 care vor fi angajați o creștere de 452.592 lei pe lună.
„Considerăm că această cheltuială de natură salarială va fi echilibrată cu veniturile pe care societatea Eltrans SA Botoșani, în calitate de operator, la va obține din prestarea serviciului cu care va fi suplimentat programul de transport, prin preluarea celor 12 trasee, la costurile unitare stabilite în contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local încheiat cu ADI, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, Transport Metropolitan Botoșani”, arată inițiatorii memorandumului.
La acest moment societatea Eltrans numără în total 97 de salariați. După aprobarea memorandumului și angajările suplimentare, numărul de salariați ar urma să ajungă la 153.