Contractele de management pentru majoritatea directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ botoșănene expiră în prima lună a anului viitor.
La acest moment nu se știe concret cum se va proceda cu aceste funcții de conducere.
Există două variante, una ar fi de prelungire a contractelor de mandat până la organizarea unui alt concurs.
Sau pentru detașare, ceea ce ar însemna că pot fi numite alte persoane pe posturile de conducere din grădinițe, școli sau licee care devin astfel vacante.
În județul Botoșani sunt pe funcții 175 de directori dintre care 132 sunt plini iar 43 adjuncți.
Expiră luna viitoare mandatele pentru 136 dintre care 99 de directori plini și 37 de adjuncți.
Bogdan Suruciuc, inspector școlar general Botoșani
„Directorii care își termină contractul de management pe data de 16 ianuarie, ar urma ca aceste funcții de directori să intre într-o evaluare sau eventual să primească o prelungire de contract până la organizarea concursului. Încă așteptăm de la minister, să vedem exact ce variantă se va prefera. În contractul de management este un paragraf în care se specifică prelungirea contractului, această prelungire se va face până la organizarea concursului dar nu mai târziu de 31 august 2026”,
Detașarea în interesul învățământului ar urma să se facă în aceleași condiții. Anumite surse din Ministerul Educației ar spune că urmează o sesiune națională de concurs undeva prin luna mai a anului viitor, astfel că, posibil să fie luată decizia prelungirii.
Aceste concursuri vor fi organizate unitar pentru tot sistemul educațional românesc, așa cum s-a întâmplat și în trecut: „A fost un concurs național, în toată țara se vacantează aceste funcții de directori și directori adjuncți. Au fost trei etape de concurs, prima expiră în 16 ianuarie, a doua expiră în 17 aprilie și ultima în octombrie 2026”

Șeful Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Botoșani susține că actul educațional botoșănean nu va fi perturbat în niciun fel de eliberarea acestor funcții de conducere.
Bogdan Suruciuc, inspector școlar general Botoșani
„Nu putem vorbi despre o situație incertă. Clar va fi ori directorul actual, ori alt director la școală, nu vorbim de un vid legislativ sau un vid de management în unitățile de învățământ. Este o situație normală care se întâmplă și imediat după expirarea contractului de management, a doua zi ori aceeași persoană, ori altă persoană va ocupa funcția de director și va manageria unitatea de învățământ”
Sesiunile naţionale de concurs pentru ocuparea posturilor de director / director adjunct din şcoli au avut loc în 2021. Au urmat alte runde de concursuri în 2022 pentru posturi vacante, astfel că mandatele obținute prin aceste concursuri sunt programate să expire treptat până la finalul lui 2026.