Gheorghe Ciubotaru: Mi-am dorit ca produsele made in Electroalfa România să fie văzute oriunde în lume

Electroalfa va ajunge în perioada 2030-2035 la o cifră de afaceri din care exportul va reprezenta 50%, comparativ cu 20% în prezent, a spus Gheorghe Ciubotaru, Preşedintele Consiliului de Administraţie, Electroalfa, în cadrul Conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025.

 

„Pregătim parteneriate şi produsele noastre care astăzi sunt vândute în peste 20 de ţări şi reprezintă peste 20% din cifra de afaceri, ne vor duce la o cifră de afaceri din care exportul va reprezenta 50% din cifra de faceri în jurul anilor 2030-2035”, a spus Gheorghe Ciubotaru.

 

Ce a mai spus Gheorghe Ciubotaru, Preşedintele Consiliului de Administraţie, Electroalfa :

► Electroalfa s-a născut acum mai bine de 30 de ani la Botoşani pe nişte principii foarte solide. Am avut în vedere seriozitatea, competenţa , responsabilitatea, apropierea faţă de client, dorinţa de a demonstra că în România se poate face performanţă. Aceste idealuri au stat la baza fundaţiei şii construcţiei Eletroalfa.

► Ideea unei organizaţii care să funcţioneze pe principii de performanţă şi respect faţă de client a apărut cred că din primele luni ale activităţii mele într-o fostă companie de stat prin anii 1982. Acolo am început să înţeleg mecanismul managementului, rolul fiecărui departament. Acolo am încercat să înţelege care sunt motivele pentru care oamenii nu pot trăi sentimentul de împlinire, care sunt motivele pentru care oamenii nu au acces la dezvoltare, nu pot interacţiona, nu pot construi împreună pe aceleaşi principii şi valori. Acea perioadă nu m-a ajutat foarte tare să rezolv parte din ele, dar parţial da. Am avut o funcţie de middle management înainte de anii 90, având în subordine peste 300 de oameni.

► Cred că un brand românesc 100%, made in Romania, este acel brand în care investeşti, construieşti, creşti în România, pui pasiune, energie şi ai deschidere către o piaţă globală. Mândria de a investi, de a rămâne cu investiţia şi construcţia în România, de a da o şansă oamenilor din România să se exprime, cred că aduce acel sentiment de brand românesc.

 

► În opinia mea, eu o să fac ce este mai bine pentru Electroalfa. Îmi doresc ca oamenii din Electroalfa să continue să investească în România, să crească în România şi să se dezvolte în România, pentru că eu simt că în România poate face performanţă. Ce fac alte companii, fiecare are libertatea de a decide, însă eu ca român, sunt şi voi fi în continuare un brand care continue să investească şi să construiască în România.

► Notorietatea contează întotdeauna, însă în spatele acestei notorietăţi se află lucruri mult mai importante decât eticheta. Se află o muncă asiduă, se află responsabilitate, un dialog permanent cu clientţii, soluţiile care oferă satisfacţie clientului. Brandul este important poate pentru prima interacţiune cu clientul, însă adevărata valoare a unei organizaţii este dată de ceea ce face ulterior. Pentru asta, Electroalfa s-a pregătit şi a investit în oameni. Am investit într-un centru de cercetare-dezvoltare, într-un laborator propriu, într-un centru de excelenţă.

► Grupul de firme Electroalfa are peste 1.000 de oameni în acest moment.

Încă de la început mi-am dorit ca produsele made in Electroalfa România să fie văzute oriunde în lume. A fost un vis şi în momentul de faţă este un realizat. Eticheta de origine nu este suficientă, în spatele etichetei trebuie să fie mult mai multe lucruri.

► Un partener din Anglia căruia îi livram produse era la noi la Botoşani şi îşi dorea o schimbare. El voia ca prin produsul nostru să ne diferenţiem de altcineva. Avea anumite idei, am recepţionat ideile şi ne-a întrebat dacă 2-3 săptămâni ne ajung să punem în practică planul. Noi am spus că a doua zi o să aibă o versiune. A doua zi produsul era făcut şi aveam un prim prototip pe care l-am şi testat. Acel client a devenit un client fidel Eletroalfa şi produsele noastre sunt şi în Australia, Noua Zeelandă.

 

 

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare