În perioada 2 – 6 iunie 2025, trei cadre didactice și patru elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești au participat la ultima mobilitate de învățare din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali” (Different but equal), un proiect implementat pe durata a 16 luni și a cărui școală coordonatoare este Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești.
Mobilitatea de învățare s-a desfășurat în Bulgaria, în localitatea Stara Zagora și au participat și alte cadre didactice și alți elevi din cele trei școli partenere, după cum urmează: din Macedonia de Nord (Școala OOU Petar Pop Arsov) – trei profesori și patru elevi; din Turcia (Canakkale Provincial National Education Directorate) – trei profesori și patru elevi; din Bulgaria (OU "Sv. sv. Kiril i Metodiy“) – doi profesori și patru elevi.
În cele cinci zile de mobilitate, profesorii și elevii au urmat activități de învățare menite să atingă obiectivele proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”. Astfel, au fost propuse workshop-uri cu tema incluziunii, a diversității și a multiculturalismului; s-au desfășurat activități numeroase în parteneriat cu părinții, menite să-i integreze pe aceștia în viața școlii și să contribuie la combaterea abandonului școlar prin conștientizarea importanței educației în viața elevilor, dar și activități desfășurate în afara școlii pentru a face cunoscută cultura și tradițiile din Bulgaria. De asemenea, reprezentanții administrației locale au participat direct la realizarea activităților din cadrul proiectului.
Proiectul Erasmus + „Diferiți, dar egali”, un proiect de Educație școlară, KA2, parteneriate la scară mică, nr. ref. 2023-2-RO01-KA210-SCH-000177472, a fost implementat în școlile partenere încă din mai 2024, având ca obiective: creșterea gradului de participare a elevilor la activitatea școlară din instituțiile partenere; dezvoltarea comportamentului responsabil al comunităților școlare în raport cu egalitatea de șanse; cultivarea unei relații mai bune între părinți și școli prin inițierea unui număr sporit de activități comune școală-familie-comunitate: activități de consiliere parentală, programe educaționale dezvoltate în școlile partenere și scăderea discriminării elevilor vulnerabili din școlile partenere.