Proprietarul lanțului românesc de magazine alimentare care a cumpărat 87 de magazine deținute de Mega Image, a pornit cu un magazin de tip „aprozar” la câțiva ani de la Revoluție, ajungând în prezent să se extindă puternic pe piață, și nu doar pe cea de retail alimentar.
Din totalul celor 87 de magazine operate de Ahold Delhaize sub mărcile Profi și Mega Image, 82 funcționează în prezent sub marca Profi, iar celelalte sub brandul Mega Image, fiind răspândite în mai multe regiuni ale țării.
Tranzacția este supusă îndeplinirii condițiilor uzuale de finalizare. Până la acel moment, magazinele vor continua să fie operate sub mărcile Profi și Mega Image. Estimarea este ca tranzacția să fie încheiată până la sfârșitul anului 2025.
Annabella S.R.L. este un comerciant cu capital românesc, care operează 118 magazine în județele Argeș, Brașov, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Olt și Vâlcea. Lanțul de retail este deținut de soții Dorina și Dan Mutu, care au început afacerea la patru ani după Revoluție cu un singur magazin de tip „aprozar” de fructe și legume, potrivit adevărul
2000 a fost anul de pornire Annabella în retailul modern. Atunci a luat ființă primul magazin cu autoservire Annabella în Râmnicu Vâlcea. Annabella a dedicat segmentului alimentar, o proporție de 75% din spațiul său, restul fiind ocupat de produse non alimentare.
Tot soții Mutu au fost cei care au reînviat fabrica de conserve din legume și fructe Râureni, pe care au cumpărat-o în 2008, potrivit Forbes. Aceștia au investit în liniile tehnologice și au reușit să crească, an de an, vânzările fabricii.
În 2011, alte 6 magazine se alătură rețelei, pentru ca în 2012 să înceapă procesul de rebranding cu lansarea unui nou tip de magazine, Fresh – destinat retailului special legume-fructe și alte 10 magazine alăturate familiei Annabella.
La 20 de ani de la deschiderea primului magazin, Annabella inaugurează pentru vâlceni al 50-lea magazin, printr-un nou concept, cu o gamă deosebit de bogată de produse și raioane specializate, pentru ca în 2017 să ia naștere Annabella Concept Store, un magazin unde gama de produse este foarte diversificată, cu o zonă gastro și colțul Râureni.
Nu mai departe de toamna anului trecut, soții Mutu au cumpărat cu circa 3-4 milioane de euro, de la Piraeus Leasing Romania, o clădire de birouri formată din două corpuri cu o suprafață cumulată de circa 2.500 de metri pătrați. Unul dintre corpuri are 6 etaje, iar celălalt 4, plus etajul 5 retras, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Grupul Annabella s-a extins în ultima perioada și pe sectorul imobiliar comercial prin dezvoltarea a două parcuri de retail: unul de 4.000 de metri pătrați în Horezu (Vâlcea) și altul de circa 7.000 de metri pătrați în Râmnicu Vâlcea, recent inaugurat după o investiție de 5 milioane de euro. Retailerul vâlcean a cumpărat în 2023 de la Ion Șoloman și 11 magazine Best Market din județul Dâmbovița.
(foto – site annabella)