Ancheta săptămânii
E jale! Investiția la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, doar la un sfert după jumătate din contract, pentru o mulțime de lucrări încă nu s-au obținut nici măcar avizele

Avem parte de anunțuri triumfaliste din partea unor demnitari botoșăneni cu poze în care apare asfaltul, dar în realitate situația de pe drumul Botoșani – Târgu-Frumos este una cel puțin îngrijorătoare. Asta reiese dintr-o situație primită de Prefectură de la Secția Drumuri Naționale (SDN), practic reprezentantul din județ al beneficiarului, adică al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în Botoșani.

După aproape 13 luni din 24 stadiul fizic abia a trecut de un sfert

 


Autorizația de construire a fost emisă pe data de 12 mai 2021 și termenul contractual pentru finalizarea investiției este de 24 de luni de la emiterea acestei autorizații.


Lucrarea trebuie așadar terminată pe data de 12 mai 2023, dar cum arată șantierul după ce a trecut mai bine de jumătate din perioada prevăzută în contract șansele de încadrare în cei doi ani par a fi pur teoretice.


Și aceasta pentru că stadiul fizic al lucrărilor de modernizare executate până la data de 7 iunie 2022, deci după trecerea a aproape 13 luni din cele 24 contractuale, este de numai 26%.


Strict matematic, ar fi trebuit ca procentul să treacă deja de jumătate la respectiva dată, dar abia s-a bifat un sfert.

 

 

Constructorii își găsesc deja motive să nu se încadreze în termen

 


După ce a primit o sumedenie de reclamații din partea conducătorilor auto, care în general s-au plâns că s-a decapat toată șoseaua de la ieșirea din Botoșani și până la Copălău și că se întârzie cu asfaltarea, iar mobilizarea pe șantier este una anemică, pe data de 10 iunie prefectul s-a deplasat personal din municipiu și până la Frumușica.


Nu a fost tocmai mulțumit de ceea ce a văzut și în discuțiile cu reprezentanții SDN și cei ai constructorilor i-a întrebat concret cum se va vor încadra în termenul de doi ani dacă la peste jumătate din acest timp abia au executat ceva peste un sfert din investiție?


Iar aceștia deja au început să găsească motive pentru nerespectarea datei de finalizare.


”12 mai a fost obținerea autorizației de construire. Avizarea proiectului la companie a fost pe 21 iulie. Lucrările efectiv au început la jumătatea lui august pentru că de la avizul CTE (Consiliul Tehnico - Economic al CNAIR – n.r.), nu de a doua zi gata începi să lucrezi, să sapi, să nu știu ce. De ce? Pentru că sunt alte avize. Avem aviz de la Poliție, de la IGPR pentru situația circulației și toate lucrurile astea iau (timp – n.r.). Adică, a durat o lună numai să luăm avizele”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.

 

 

Consolidările încă nu s-au avizat

 


Doar că, la un an și aproape o lună de la obținerea autorizației de construcție, executanții încă nu au obținut toate avizele necesare. Mai exact, electricitatea, gazele naturale, apa-canalizarea și telefonia, toate la data de 7 iunie erau ”în curs de avizare”.


”Vorbim de proiectele de utilități. Sunt avizate în proporție de 90% și acolo sunt anumite discuții, trebuie regândite pentru că sunt niște soluții care nu sunt OK. Proiecte de utilități... știți la ce mă refer? La stâlpii de electricitate, la Telekom și altele. Sunt niște neconcordanțe”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.


Inginerul a dat ca exemplu cabluri care în proiectul inițial erau trecute ca fiind la șapte metri față de axul drumului, dar care în teren au fost găsite la opt metri.


”Și acolo trebuie corelate, vom face niște revizii, de fapt asta trebuie făcut”,


Bogdan Ciocan, manager de proiect.


La data de 7 iunie nu era avizată de către CTE – CNAIR nici măcar una dintre cele patru lucrări de consolidare care trebuie efectuate, trei pe teritoriul județului Botoșani, una la Iași.

 

”Până ajungi să torni mixtura, faci multă muncă pe bani puțini”


Drumarul șef al județului, care cu ocazia vizitei prefectului pe șantier a ținut de mai multe ori partea constructorilor, nu a părut a fi îngrijorat de stadiul lucrărilor. Și a avut și o explicație pentru asta.


”Nu poți să faci un raport al cantității materialelor, nu poți aduna capra cu varza. Te referi la ce bani ai decontat. Partea de mixtură asfaltică este extrem de scumpă. Ei când vor termina drumul de asfaltat tot probabil că ajung în 80%, fără să facă nimic altceva. Până ajungi să torni mixtura, faci multă muncă pe bani puțini”,


Dumitru Clipaciuc, șef SDN Botoșani.


Cu alte cuvinte, șeful Drumurilor Naționale susține că procentul de 26% de execuție a lucrărilor ar fi mai mult unul financiar și nu fizic. Cu toate acestea, în raportul trimis la Prefectură scrie negru pe alb: ”stadiu fizic aproximativ 26%”.

 

 

Mult zero la poduri și intersecții

 


Dacă utilitățile erau încă în curs de avizare, iar consolidările așijderea, la lucrările la drumuri, pe partea de ranforsare gradul de execuție era între 0 și 80%, iar pe partea de sistem rutier nou tot între 0 și 80%.


Situația era însă una mult mai proastă la poduri. Sunt nouă astfel de obiective în care, cu o singură excepție, unde trebuie să se construiască un pod nou, cele existente trebuie ori reabilitate, ori să li se înlocuiască suprastructura. Ei bine, în privința lucrărilor hidrotehnice din amonte și aval, în afara a două poduri din Iași, unde s-a ajuns la stadii de 50%, respectiv 45%, în rest este 0% pe linie.


În ceea ce privește podețele, din cele 59 noi care trebuiau construite, s-au realizat 30, pentru ca de reabilitări să aibă parte 25 din cele 41 prevăzute în contract.

 

Conform proiectului, trebuie realizate și două sensuri giratorii, unul în Iași, cu patru ramuri, și altul la Botoșani, în orașul Flămânzi, cu șase ramuri. De asemenea, trebuie amenajate șinouă drumuri laterale la intersecțiile cu drumurile județene. Peste tot la realizat este zero.

 

Prefectul trage pentru Botoșani – Copălău să se toarne măcar un strat de asfalt

 


În aceste condiții, primul reprezentant al Guvernului în Botoșani le-a cerut constructorilor măcar să urgenteze lucrările pe sectorul Botoșani – Copălău, întrucât pe Copălău – Flămânzi s-a așternut deja un strat de covor asfaltic și este asigurată ieșirea spre Iași prin Plugari.


”Eu am o informare scrisă de la dl director, dar vreau să reiasă și din discuțiile pe care le avem: Copălău, până în perioada 30 iunie, estimăm că terminăm tronsonul acela, mai este tronsonul de la Botoșani până la Bălușeni. Sunt tronsoane de interes, pe care, dacă nu le-ați împărțit dvs., le-am împărțit eu, după solicitările pe care le-am avut și reclamațiile primite. Sunt foarte mulți care mă sună, trimit reclamații. Haideți să îi informăm. Aici, vă dați seama că este de interes pentru Zăicești, pentru Cristești, pentru Bălușeni. Sunt foarte mulți care lucrează în oraș, care fac naveta din zonele acestea și ei sunt cei care îmi trimit petițiile. Bine, sunt și din Flămânzi, din Copălău, din Frumușica”,


Sorin Cornilă, prefect.

 

 

prefect sorin cornila drum

 


Dorința sa este să se ajungă și pe traseul Botoșani – Copălău cât mai rapid să se toarne primul strat de asfalt din cele trei prevăzute în contract astfel încât circulația să fie una cel puțin decentă.  


Iar Bogdan Ciocan, managerul de proiect, i-a răspuns că, ”într-adevăr, o să încercăm zona aceasta să o închidem că oamenii vin în Botoșani și să aibă accesul mai ușor”.  

 


”Se sparg parbrize, eu mi-am spart parbrizul. Eu nu contest, din punct de vedere tehnic sigur că știți cel mai bine, dar trebuie să venim cu niște termene, să înțeleagă și oamenii, să îi liniștim un pic”,


Sorin Cornilă, prefect.

 

1 drum, 6 executanți


Nici mai mult, nici mai puțin de șase firme se ocupă de ”Modernizare DN 28 B Târgu Frumos – Botoșani, km 0+000 – 76+758”. Este vorba de Asocierea SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL – SC Mavgo Holding SRL – Vahostav V-SK A.S. – Trameco SA, care are doi subcontractori:  SC BDU Maxi Construct SRL și SC Danlin XXL SRL.

 


76,758 de kilometri

 


este lungimea drumului care trebuie modernizat, 39,400 km pe teritoriul județului Iași și 37,358 km pe teritoriul județului Botoșani.

 

Urmărește-ne și pe Google News

loading...
Coșmarul durează toată vara! Control prin praf, pietre și pământ la drumul Botoșani – Târgu-Frumos, prefectul s-a enervat, drumarii găsesc greu până și apă & motorină – VIDEO & GALERIE FOTO
APELUL drumarilor către șoferii care circulă pe drumul Târgu Frumos – Botoșani – FOTO&VIDEO

 

Cătălin Flutur în vizită la AUR-ul condus de George Simion: Suntem prieteni de ani de zile - CULISELE unei întâlniri pentru o brățară (a)politică
În săptămâna 15 - 21 august, fostul primar al municipiului Botoșani a vizitat sediul Alianței pentru Unirea Românilor (AUR).Cătălin Flutur susține că a mers la partidul menționat doar ca să ridice o invitație la nuntă.
Recensământ 2022: Pentru prima dată după 30 de ani municipiul Botoșani scade sub 100.000 de locuitori. Orașul riscă să-și piardă rangul, o parte din consilierii și polițiștii locali, inclusiv bani de la buget
Este cea mai gravă depopulare de la cel de-al Doilea Război Mondial, în care pierderile omenești au fost puse pe seama luptelor.Recensământul populației a oficializat practic fenomenul migrației la adevărata-i amploare, cu orașe din România părăsite masiv de locuitori.
O adolescentă din municipiu a obținut ordin de protecție împotriva propriei mame!
În cele mai multe dintre cazuri, divorțul dintre părinți se răsfrânge asupra copiilor care devin, în mod nefericit, o armă între foștii parteneri care caută răzbunare reciprocă.O încheiere de căsnicie din municipiul Botoșani se consumă în aceste zile cu lupte grele la Poliție și în instanță, după ce copilul a obținut ordin de protecție împotriva mamei.
Luptă până la Tribunal și Parchet pe direcția ”unicului șef” de la municipiu, primarul îi face prefectului plângere penală: S-a făcut sluj
Un nou conflict politico-administrativ se creionează în administrația publică locală de la Botoșani, în contextul animozității accentuate dintre filialele PNL și PSD, formațiuni care la nivel național se află în coaliția de guvernare. Nu și pe plan local.
Prietenie ruptă în două de AUR: Povestea unei candidaturi sprijinite de o organizație văzută ca o continuatoare a legionarilor - VIDEO
15 august 2020 – Bogdan Cărăușu își lansează candidatura la Consiliul Local pe platoul Sălii Polivalente din mijlocul mai multor reprezentanți ai Frăției Ortodoxe, inclusiv a președintelui Dan Grăjdeanu.7 iulie 2022 – invitat la Botoșăneanul TV, Bogdan Cărăușu face public că a întrerupt colaborarea cu organizația religioasă în ciuda sprijinului care i-a fost acordat atunci.
Viorica Dăncilă, dezvăluiri la Botoșani după pierderea șefiei Guvernului: Nici Doina, nici Marius nu au dat un telefon / Nimeni nu se aștepta că o să-l aresteze pe Liviu Dragnea – VIDEO
În toată istoria sa, România a avut un singur prim-ministru femeie: Viorica Dăncilă. A condus Guvernul în perioada 29 ianuarie 2018 – 4 noiembrie 2019, perioadă marcată de proteste de stradă și de o luptă la baionetă cu Justiția.
ALARMĂ: S-a cerut oficial suspendarea autorizației de mediu pentru rampa de deșeuri a județului, Botoșani riscă să fie îngropat în gunoaie
Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naționale de Mediu a solicitat Agenției pentru Protecția Mediului (APM) suspendarea Autorizației Integrate de Mediu (AIM) emisă pentru Centrul Integrat de Management al Deșeurilor (CMID) Stăuceni. Mai direct spus, noua groapă de gunoi a județului riscă să rămână fără autorizație de mediu, ceea ce înseamnă că nu ar mai putea să își desfășoare activitatea, iar operatorii de salubrizare din întreg județul nu ar mai avea unde să ducă deșeurile.
Sătul să aștepte apa, un fost luptător în Legiunea Străină își vinde pensiunea din Botoșani: Chiar e strigător la cerVIDEO & GALERIE FOTO
Nici mai mult, nici mai puțin de 16 ani a luptat în instanță pentru a dobândi dreptul de proprietate asupra unui conac naționalizat de comuniști. L-a transformat în pensiune, a avut 50.000 de turiști, însă după opt ani de activitate dorește să renunțe la afacere. Iar motivul nu ar trebui să existe într-o țară membră a Uniunii Europene.
Val de procese deschise de Primărie pentru tranzacții cu locuințe din Centrul Vechi: Sume derizorii / Poate ne trezim și cu apartamentele noastre că devin nule
Primarul Cosmin Andrei susține că a intrat în posesia unor documente din care reiese că au fost vândute 15 apartamente din Centrul Istoric, iar contractele de vânzare – cumpărare nu au fost perfectate la notar. Drept pentru care toate aceste înțelegeri contractuale vor fi contestate în instanță.
Patru foști și actuali șefi ai Filarmonicii dați pe mâna Poliției, suspiciuni de luare de mită, abuz și neglijență în serviciu
Sesizarea organelor de cercetare a venit în urma unui audit efectuat la Filarmonica de Stat „George Enescu” Botoșani.Vizează patru angajați care au fost implicați în organizarea unui concurs pentru ocuparea poziției de concert maestru.
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze
Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.
Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
rog constructorul,daca primeste multe
1 iulie 2022, 12:53
Ați vazut ce asfalt s-a turnat in Copălău? Zici ca ai pană la o roata atât de ondulat este. Efectiv tremură mașina. Este normal sa fie așa? Sau e o bătaie de joc?
1 iulie 2022, 10:01
Prefectul județului se face că este interesat; adevărul este că acesta nu are forța și capacitatea necesare pentru a mișca lucrurile din loc. Vorbe și iar vorbe ! Concluzie: dacă câteva avize au avut nevoie de peste un an de zile pentru a fi aprobate, atunci sigur lucrările de modernizare nu se vor încheia la termenele stabilite prin contract. In plus, practica total neproductivă de a subcontracta unele lucrări provoacă haos, neînțelegeri, lipsă de coordonare. Mă surprinde și atitudinea șefului de la drumurile naționale; îl ,,ustură” că executanții lucrează pe bani puțini sau trebuie să-l preocupe execuția modernizărilor la timp și de bună calitate ??
29 iunie 2022, 07:39
iar va dati destepti si cunoscatori in drumuri, ciocu mic ca aici competenta lucreaza, in toate planurile, pe deasupra au crescut preturile la paroxism....noi merem sa ne pozam, da n-am inteles , cum ati stat 30 de ani, ia mai stati 30 sa dezbateti pe tiktok
27 iunie 2022, 19:56
Avem specialisti buni in drumuri la Inspectoratul judetean in constructii, la sectia Drumuri nationale sa fie lasati sa verifice lucrarile. De obicei ritmul scazut de lucru este asociat cu lipsa de calitate a lucrarilor. Unde s-a lucrat pana acum s-a respectat proiectul sau constructorii au adus modificari in beneficiul lor si spre scaderea durabilitatii drumului national? DE la drumari auzim multe despre calitatea bitumului ori de economii la grosimea straturilor turnate. Sunt zeci de milioane de euro la mijloc.
27 iunie 2022, 19:55
Cum domn prefect ei lucreaza fara autorizatie???? si dumitale esti prim ministru pe Botosani? .....nu-i sanctionezi inca/?
27 iunie 2022, 19:41
votati psd de peste 30 de ani! sa va fie de bine si votati in continuare cu mafiotii sovietici!
27 iunie 2022, 19:37
votati psd de peste 30 de ani! sa va fie de bine si votati in continuare cu mafiotii sovietici!
27 iunie 2022, 19:34
Cand erau comunistii la putere intr un an se ridica un oras intreg ,acu ne chinuim de 30 de ani sa facem soseaua Botosani-Tg.Frumos! Traiasca m-UE care ne-a vandut vaksynuri!Drum bun dragi tovarasi si preteni!
27 iunie 2022, 16:36
stie cineva cand va fi practicabil viaductul Botosani - Stefanesti?
27 iunie 2022, 11:46
Pe BT-SV s-a implicat Flutur de la SV, pe când aici e lucrarea gospodinei de la Coșula...)))
27 iunie 2022, 09:51
Este Jale cu J mare. O mare bătaie de joc și nu se ia nici o măsură, lucrările sunt efectiv abandonate. Cu 2,3 muncitorii și doua utilaje care ridica colbul nu poți executa o astfel de lucrare.
27 iunie 2022, 08:29
LUCRUL BINE FACUT = ROMANIA ESUATA.
27 iunie 2022, 07:39
Cum sa fie terminate lucrarile la timp, daca se lucreaza cu o firma ce nu are niciun angajat in cei trei ani de la infiintare si singurul an in care a facut profit este 2020? Vahostav V-SK A.S.
27 iunie 2022, 07:08
O mare bătaie de joc. Drumul Suceava -Botoșani s-a făcut foarte repede și nu a trebuit sa existe asa de multe reclamații. Dacă nu o sa facem un miting se pare cs o sa se întârzie mult lucrările iar de la București nu o sa vină nimeni sa se ia masuri clare.
27 iunie 2022, 07:07
Sondaj
Credeți că trebuie limitată la 30 km/h viteza pe șoseaua de la Lebăda?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Am propus un proiect prin care Primăria Botoșani să semneze un protocol de colaborare cu ANFP care a planificat un program foarte bun prin care toate concursurile au subiecte trase la sorți în mod electronic. Acest poriect a fost ...
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9266 lei
USD
Dolarul SUA
4.7043 lei
CHF
Francul elveţian
4.9892 lei
GBP
Lira sterlină
5.6863 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4163 lei
XAU
Gramul de aur
266.5349 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2447 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2063 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1556 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.5027 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2023 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6625 lei
Vremea
astăzi
Botosani
1.6 o C
Dorohoi
-0.0 o C
Bucecea
0.9 o C
Darabani
-0.4 o C
Saveni
0.4 o C
Ştefăneşti
3.0 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.