Ancheta săptămânii
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor

Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).

Suspiciuni la unele dosare de subvenție pentru angajarea șomerilor și ucenicilor


La începutul acestei luni, Serviciul de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean a solicitat de la AJOFM o situație cu fondurile acordate de instituții către mai multe unități private.


Cererea formulată de oamenii legii nu este prima de acest fel. În urmă cu un an, polițiștii botoșăneni au trimis o adresă asemănătoare, cu referire la alte firme.


Ambele solicitări au la bază un dosar constituit în 2020 la Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani.


Din câte se pare, cercetările au fost declanșate în urma depunerii unor plângeri la AJOFM și la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) prin care se reclamau unele nereguli petrecute în perioada 2018 – 2020 cu privire la acordarea unor subvenții în baza legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă și a legii 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă.


ANOFM ar fi derulat cercetări interne în urma cărora s-a decis sesizarea Poliției.

 

2.250 lei de angajat pe lună


Majoritatea firmelor în cauză au beneficiat de ajutor financiar din partea statului pentru persoane nou angajate, numai că există suspiciuni că nu ar fi îndeplinit toate condițiile prevăzute de cele două acte normative pentru încheierea convențiilor cu AJOFM prin care să primească finanțarea.


Potrivit articolului 85 din legea 76/2002, ”Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, șomeri în vârstă de peste 45 de ani, șomeri care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale, șomeri de lungă durată sau tineri NEET primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puțin 18 luni”.


De asemenea, potrivit legii 279/2005 angajatorii care încheie, în condițiile legii, un contract de ucenicie sau de stagiu, pot beneficia, pe întreaga perioadă de derulare a contractului de ucenicie/stagiu, de o sumă în cuantum de 2.250 lei/lună.


Așadar, unitățile vizate de ancheta IPJ au primit lunar, pe perioada de valabilitate a convenției, câte 2.250 de lei pentru fiecare angajat, ceea ce înseamnă într-un an o subvenție totală de 27.000 de lei.

 

Auditul intern s-a pierdut în ceață


După prima adresă trimisă de IPJ Botoșani, Teodor Dimitriu, directorul executiv de la acea dată al AJOFM, a cerut auditorului intern să verifice dosarele suspecte, numai că dispoziția sa nu a mai fost pusă în practică nici până astăzi, motiv pentru care a fost sesizată comisia de disciplină. Astfel s-a ajuns în situația ca AJOFM să trimită dosarele de subvenție la Poliție fără ca acestea să fi fost auditate pe plan intern.

 

ANI e cu ancheta ei


Acordarea unor fonduri către companii care poate că nu au îndeplinit toate criteriile pentru a primi acest sprijin financiar reprezintă însă doar o fațetă a problemelor din unele dosare de subvenție.


Agenția Națională de Integritate (ANI) derulează la rândul său propria anchetă, suspectând unii angajați de la AJOFM de conflict de interese și incompatibilitate. Aceștia ar fi avut relații de rudenie cu persoane din conducerea unor unități care au primit subvenție sau care au încercat să acceseze unul dintre programele de finanțare prevăzute de actele normative menționate.

 

Cert este că doi dintre salariații aflați în atenție organelor de cercetare au părăsit instituția, transferându-se la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM). De altfel, ANI a cerut anul trecut de la AJOFM o serie de documente.

 

În jur de 1.500 de convenții încheie într-un an AJOFM Botoșani, adică bugetul de stat sau cel european susțin financiar angajarea a 1.500 de oameni.

 

AJOFM, asaltată de dosare cu damf penal


Conducătoarea agenției botoșănene a evitat să dea declarații despre ancheta Poliției, susținând că nu este în măsură să furnizeze asemenea informații, cerându-ne să ne adresăm IPJ.


În schimb, susține că are foarte mult de lucru pentru a furniza documentele care i se tot solicită și că această activitate se suprapune peste programele guvernamentale de sprijin în pandemie a agenților economici astfel încât îi rămâne puțin timp pentru treburile curente ale instituției.


”Am plecat de la o situație în 2020, când s-a îmbolnăvit dl Dimitriu, preluam atribuții, dar decizii majore de management nu puteam să iau. Însă au fost foarte multe probleme curente pe care a trebuit să le rezolv, iar acum mai vin și aceste dosare”,


Anca Apăvăloaie, director executiv AJOFM Botoșani.


Pe de altă parte, reprezentanții IPJ Botoșani ne-au comunicat însă că nu pot face publice obiectivele anchetei, infracțiunile care ar fi vizate, întrucât dosarul este încă în curs și ar putea afecta buna desfășurare a cercetărilor ulterioare.

 

loading...
Săracii orașului și-au ridicat ajutoarele europene cu taxiul, „clienți” puțini în prima zi, s-a renunțat la pensionari - GALERIE FOTO
Șomerii „de lux” au sărăcit la Botoșani

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

Patru foști și actuali șefi ai Filarmonicii dați pe mâna Poliției, suspiciuni de luare de mită, abuz și neglijență în serviciu
Sesizarea organelor de cercetare a venit în urma unui audit efectuat la Filarmonica de Stat „George Enescu” Botoșani.Vizează patru angajați care au fost implicați în organizarea unui concurs pentru ocuparea poziției de concert maestru.
”Reforma de la Apă” a născut până la urmă mai mulți șefi, instalatorii au fost rebotezați ”operatori circuite rețea apă” poate-poate vine cineva să se angajeze
Pe 20 aprilie, cu câteva zile înaintea Paștelui, Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Aqua Botoșani”, structură constituită de Consiliul Județean și 73 de consilii locale, a avizat modificarea organigramei și statului de funcții la SC Nova Apaserv SA. După ce, în ianuarie, s-au redus directorii de la patru la doi, în aprilie numărul total al șefilor a crescut cu patru. În același timp, se găsesc foarte greu oameni pentru munca de jos.
Coșmar pe drumul Botoșani - Flămânzi: pietre, pământ, șanțuri și mult praf: Oamenii au rămas fără poduri, este disconfortul cu piatra, cu praful, cu penele... VIDEO & GALERIE FOTO
Pe 2 august 2021, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) anunța deschiderea șantierului de lucrări pe DN 28 B, Botoșani – Târgu Frumos.Odată frontul de lucru ajuns aproape de limita orașului Botoșani, pentru șoferi parcurgerea unui drum către Iași sau spre sudul țării a devenit un calvar.
Gata negocierile pe directori PNL - PSD: Doi liberali grei lăsați fără funcție, social-democrații au aplicat din nou tactica ”oricine, numai el nu”
Așa cum am anunțat spre finele săptămânii trecute, una dintre „victimele” negocierilor s-a nimerit a fi Ada Macovei, șefa educației botoșănene pe care, și de această dată, o urmărește trecutul.Negocierile au fost în cele din urmă închise și la Botoșani după intervenția unor șefi de la București.
DEZVĂLUIRI explozive despre „faimoasele autobuze” : Eltrans plătește taxă pentru fiecare kilometru suplimentar și are deja peste 100.000 km în plus - VIDEO
3.600 de euro plătește Eltrans pe lună pentru fiecare autobuz închiriat de la compania turcească cu care s-a încheiat un contract de leasing operațional.Autobuzele s-au defectat de 200 de ori în mai puțin de doi ani și sunt limitate și la numărul de kilometri parcurși.
Femeia comisar de la Protecția Consumatorilor reținută de procurori este pensionară de doi ani, Parchetul și boala au înjumătățit comisarii de la Botoșani
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani funcționează doar cu jumătate din personal după arestarea a doi comisari și îmbolnăvirea șefului. CJPC era condusă de Mirel Rogalschi, care oficial are funcția de comisar șef adjunct, pentru că postul de comisar șef este deținut la nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord – Est (CRPC) Iași, căruia i se subordonează și unitatea de la Botoșani.
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Loading...
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Sondaj
Credeți că se vor termina la timp lucrările la drumul Botoșani - Târgu-Frumos, adică la data de 12 mai 2023?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Dna Ada Macovei nu trebuia schimbată de acolo. Dacă tot am schimbat-o trebuia să pui PSD și era PSD. Să schimbăm cu un liberal de-al nostru, nu trebuia să acceptăm acest lucru pentru că ea chiar și-a făcut treaba acolo la ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.9449 lei
USD
Dolarul SUA
4.8088 lei
CHF
Francul elveţian
4.9770 lei
GBP
Lira sterlină
5.7845 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.5413 lei
XAU
Gramul de aur
278.6640 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2473 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2170 lei
AUD
Dolarul Australian
3.2642 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.7184 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1998 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6647 lei
Vremea
astăzi
Botosani
36.6 o C
Dorohoi
36.7 o C
Bucecea
35.9 o C
Darabani
31.1 o C
Saveni
37.1 o C
Ştefăneşti
30.8 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.