Ana Ciceală, surpriza sondajului AtlasIntel pentru Primăria București: are 7,1% și e propulsată de un public tânăr care a mai produs ceva neașteptat

Sondajul AtlasIntel realizat pentru HotNews arată o fotografie de moment extrem de strânsă, cu un câștigător incert pentru Primăria Capitalei. În timp ce patru candidați (Ciucu, Băluță, Drulă și Alexandrescu) se bat umăr la umăr,…

 

Sondajul AtlasIntel realizat pentru HotNews arată o fotografie de moment extrem de strânsă, cu un câștigător incert pentru Primăria Capitalei. În timp ce patru candidați (Ciucu, Băluță, Drulă și Alexandrescu) se bat umăr la umăr, în spate o altă candidată, Ana Ciceală, de la SENS, câștigă teren și este creditată pentru prima dată cu 7,1%.

Ana Ciceală se află pe locul 5 în preferințele de vot ale bucureștenilor pentru Primăria Capitalei, cu 7,1% din voturi, conform sondajului AtlasIntel. 

Ciceală a fost prima candidată care și-a anunțat intenția de a se înscrie în cursă și este susținută de partidul SENS, dar și de un alt partid creat de un fost membru USR, URS.PDF. 

Ana Ciceală a fost creditată până acum în toate sondajele, realizate de CURS sau Avangarde, cu 3-4%. Un sondaj Novel Research, făcut la comanda PNL, o plasa pe Ciceală la 4,9%. 

„Avem doar câteva mii de euro, din donații, pentru campania asta. Toți ceilalți candidați vor umple orașul cu panouri pentru ei, dar din banii noștri. Din bani publici. Noi nu avem acești bani”, spune Ana Ciceală într-un videoclip în care își îndeamnă susținătorii să doneze pentru campania ei la Primăria București. 

Cum a ajuns, așadar, un candidat fără bani și expunere la 7,1%? Răspunsurile scurte: campania dusă în stradă pentru strângerea semnăturilor, susținerea primită din partea unor influenceri și adresarea directă către un public ignorat de ceilalți candidați. 

Tinerii care o încurajează pe Ciceală se simt în București, sunt vizibili la metrouri, în intersecții. Ei sunt extrem de activi, de asemenea, pe internet.  

„Suntem la 15.000 de semnături. Vino să semnezi”, le transmitea vineri Ana Ciceală susținătorilor. Echipa ei a organizat în ultimele săptămâni „maratoane de campanie”, prin care au luat la pas Bucureștiul pentru a strânge semnături și a-și face campanie. 

Ce altă strategie să adopți atunci când nu ai bani, dar trebuie să ajungi să vorbești cu cât mai mulți dintre alegători? Ciceală s-a întâlnit cu ei la metrou, în parc, în fața blocului. Fără camere TV, fără scandări. 

Campania dusă acum în stradă de Ana Ciceală și echipa ei și-a dovedit eficiența în 2024, la alte tipuri de alegeri și într-un alt context. La europarlamentarele din acel an, independentul Nicu Ștefănuță (plecat din USR) reușea, alături de câteva sute de voluntari, imposibilul: obținea, din postura de independent, un mandat de europarlamentar în Parlamentul European. 

După acea reușită, sutele de voluntari care l-au trimis, practic, prin munca lor pe Nicu Ștefănuță să îi reprezinte la Bruxelles s-au unit în ceea ce este astăzi partidul SENS. 


Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare