Se schimbă radical sistemul 112: Un singur dispecer, intervenții mai rapide

Ministerul Afacerilor Interne pregătește o reorganizare profundă a modului în care sunt gestionate apelurile la 112, astfel încât sesizările să fie preluate mai rapid și direcționate direct către echipele operative. 

 

Secretarul de stat Bogdan Despescu a anunțat că actualul sistem, în care un apelant poate vorbi succesiv cu mai mulți dispeceri, va fi înlocuit cu un model unitar, ce oferă un singur punct de contact și o intervenție mai eficientă în teren.

 

 Implementarea va începe treptat, începând cu anul 2025, și va include și testarea unor proiecte pilot la granițele cu Bulgaria și Republica Moldova.

 

Secretarul de stat Bogdan Despescu a anunțat marți că ministerul va opera o schimbare structurală în felul în care sunt preluate sesizările de urgență.

 

„Eficientizarea activităţii de dispecerizare este un alt proiect, o altă temă importantă. Este un concept care a fost aprobat astăzi de domnul ministru Cătălin Predoiu şi priveşte modernizarea activităţii de lucru cu publicul, la nivel de preluare a sesizărilor, în primul rând”, a explicat oficialul, citat de News.ro.

 

Despescu a subliniat că modernizarea vizează în special modul în care sunt gestionate apelurile venite prin sistemul 112, care reprezintă volumul cel mai mare de solicitări.

 

„Bineînţeles că în cadrul dispeceratelor sunt şi alte activităţi, dar partea importantă este de a gestiona sesizările care vin în număr cel mai mare prin sistemul 112, obiectivul principal fiind îmbunătăţirea intervenţiei operative şi creşterea calităţii serviciilor oferite ai cetăţenilor”, a declarat Despescu.

 

Oficialul MAI a amintit că ministerul are un aparat consistent dedicat permanenței.

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare

SuperLiga: Programul etapei a 22-a

Redacția Botoșăneanul

Dec 05, 2025