Marii retaileri își întorc privirea spre sate și încep să investească

Această zonă, subdezvoltată din punct de vedere economic, a fost ocolită de investiţii, inclusiv în comerţul modern.

 

Acest lucru dă semne că se schimbă. E o dovadă că dezvoltarea a ajuns, într-o anumită măsură, şi aici?

 

În comuna Traian din Bacău, o loca­litate de doar 2.500 de locuitori, Profi este singurul retailer mare care a deschis un supermarket. El convieţuieşte cu cele cel puţin cinci magazine alimentare lo­cale pe care antrepre­norii autohtoni le-au dez­voltat în capitalism. Şi în localitatea Căiuţi din ace­laşi judeţ, Bacău, singu­rul magazin sub brand „mare“ e tot Profi – pe formatul Loco, format destinat ruralului românesc. La fel se întâmplă şi în Scrioaştea, judeţul Teleorman.

 

De altfel, Profi este singurul actor din comerţul modern local care a pariat puter­nic pe mediul rural românesc, unde trăieşte în continuare circa jumătate din populaţia ţării, aceasta fiind cea mai mare pondere din Europa, scrie zf.ro

 

 Aşadar, în timp ce restul reţelelor de su­permarketuri şi hipermar­keturi, de ma­ga­zine de discount şi de proxi­mitate moder­nă şi-au concentrat atenţia asupra urbanu­lui (mic sau mare), Profi a mers şi în rural, acolo unde multă vreme lupta s-a dat doar între micii comercianţi, între magazinele tradiţionale.

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare