Ancheta săptămânii
Clădirea cu două instituții în interior pasată între miniștri botoșăneni! Pesediștii și-au arătat mușchii și au „omorât” un proiect de modernizare

Marius Budăi și Raluca Turcan. Doi botoșăneni care au reușit, datorită partidului, să acceadă în funcții de miniștri. Ambii la același minister, cel al Muncii.

Budăi a luat clădirea de la AJPIS și a dat-o la ”Pensii”, Turcan a luat-o de la ”Pensii” și a dat-o la AJPIS

 

Primul amintit, Marius Budăi a plecat din postura de deputat, după ce înainte fusese director la Casa Județeană de Pensii Botoșani (CJP). Nu și-a uitat ultimul loc de muncă, pentru că unul dintre primele lucruri pe care le-a făcut după ce a ajuns ministru al Muncii, în 2019, a fost să transfere clădirea din centrul orașului, din administrarea Agenției Județene de Inspecție și Prestații Sociale (AJPIS), către CJP.

 

A fost practic o demonstrație de „mușchi politici” pentru că, în realitate, acest transfer de administrare a clădirii a stopat un proiect de reabilitare început de AJPIS. Recent, ministrul Raluca Turcan a revenit și a inițiat un proiect de hotărâre de Guvern prin care imobilul să treacă la administratorul inițial.

 

„Clădirea a fost construită cu bani de la bugetul de stat de Direcția Muncii, iar AJPIS e fosta Direcție a Muncii. Casa de Pensii este 100% finanțată, atât salarii cât și material, de către CNPP din bugetul asigurărilor sociale. Nu au treabă cu ministrul Muncii, ci cu președintele Casei Naționale, din punct de vedere funcțional este la același nivel ca ministrul, ordonator principal de credite. Și trebuie să se preocupe de copiii lui și să le asigure tot ce au nevoie. Ministrul Muncii este ordonator principal de credite, al nostru, al AJPIS și al celor de la ITM și trebuie să ne asigure condiții de funcționare”,

 

Sebastian Tocariu, director executiv AJPIS

 

Cu alte cuvinte, Marius Budăi, în calitatea sa de ministru al Muncii, ar fi trebuit să gândească strategic și spre binele oamenilor care lucrează în respectiva clădire.

 

„Prin Avizul nr.247/07.02.2014, Comisia Tehnico-Economică a Ministerului Muncii a avizat favorabil documentația pentru reabilitarea acestei clădiri și din suma de 1.795.086 lei aprobată din bugetul de stat, până la aparitia H.G. nr.508/2019 au fost cheltuiți 596.835 lei, dar prin schimbarea administratorului lucrările au fost sistate și reabilitarea nu a fost finalizată”,

 

Se arată în nota de fundamentare a proiectului inițiat de Raluca Turcan

 

*fostul ministru, Marius Budăi, se află în concediu de odihnă și nu a răspuns la telefon pentru a-și exprima un punct de vedere față de această situație. A transmis un mesaj pentru a se interesa despre subiectul discuției, la care nu a mai răspuns nici până la acest moment. 

 

Marea realizare de când a revenit clădirea la Casa de Pensii: s-a reparat liftul la care cetățenii NU au voie să ajungă

 

Directorul Casei de Pensii care l-a înlocuit pe Marius Budăi pe funcție a fost (și este în continuare) social-democrata Cristina Anton. Cea care a interzis accesul publicului la birourile funcționarilor și care a bifat o realizare din postura de administrator: a reparat ascensorul la care cetățenii NU au acces.

 

„Nu are niciun beneficiu administratorul, din contră, are mai multe obligații. Dar, în momentul când am preluat clădirea, noi am reparat liftul. A venit pandemia, nu a mai fost utilizat, dar acum se folosește de către funcționarii de la arhivă”,

 

Cristina Anton, director executiv CJP

 

 

Clădirea a revenit în administrarea AJPIS, motivat de faptul că activitatea acestei instituții a crescut cu 43% prin preluarea atribuțiilor menționate în Decretul – lege nr.118/1990, privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri.

 

Proiect de modernizare blocat de joaca miniștrilor cu clădirea

 

Pentru asta, AJPIS are nevoie de spații în plus pentru preluarea dosarelor depuse în conformitate cu prevederile actului normativ menționat mai sus, însă a primit doar un ghișeu și acces pe ușa din spatele clădirii.

 

„Noi întotdeauna am fost deschiși, am program afișat și cât suntem noi la serviciu publicul are acces acolo. Pe ușa din spate, atât cât mai am putut și noi, că na...”, explică situația Sebastian Tocariu, care mai spune că după transferul clădirii înapoi la AJPIS va continua proiectul de reabilitare care a fost întrerupt în 2019 când, „dacă s-a făcut mișcarea aia, a rămas proiectul în aer”, iar asta după ce a schimbat deja acoperișul și instalația electrică.

 

„Vreau să încercăm acolo să funcționalizăm. Și asta a fost, există un proiect al Ministerului și al Agenției Naționale, vrem să facem un spațiu mai bun de primire al publicului, jos la parter, de asta era și nevoie. Sunt niște planuri frumoase de viitor. Deja am primit mobilier pentru spațiul pe care să-l amenajăm acolo, să facem și o mică sală de așteptare, să mai dăm deoparte plantele alea, că sunt prea multe și așa nu e spațiu”,

 

Sebastian Tocariu, director executiv AJPIS

 

*plantă din holul instituției 

 

Piedici și pentru câteva fotografii din HOLUL instituției 

 

De altfel, Cristina Anton, voit sau pur și simplu din ignoranță, nefiind la curent cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, a avut o nouă „criză” de șefie recent, când jurnalistul Botoșăneanul a revenit la sediul CJP - AJPIS pentru o serie de fotografii sugestive pentru articolul de față. Șefa Casei de Pensii a fost informată despre intenția de a se fotografia HOLUL instituției (nu o eventuală incursiune în birourile funcționarilor, care și asta ar fi legală, oricum), moment în care a întrebat candid dacă am cerut voie și de la celălalt director, Sebastian Tocariu. 

 

NU există nicio prevedere legală care obligă ziariștii să ceară voie pentru a face fotografii sau pentru a filma în instituții publice.

 

Pentru că acest lucru pus în practică ar însemna spre exemplu ca la o ședință de Consiliu Județean, tot cu caracter public, să cerem voie de la toți cei 33 de consilieri să facem fotografii. Iar la Consiliul Local să cerem permisiunea de la cei 23 de aleși municipali. Sau, de fiecare dată când intrăm în Primărie, Prefectură sau Consiliu Județean să sunăm primarul, prefectul sau președintele CJ pentru a le cere voie să facem fotografii, pe holuri. 

 

Astfel de reguli sunt valabile EXCLUSIV în instituții militarizate, cum ar fi Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul Județean de Jandarmi, Inspectoratul pentru Situații de Urgență sau Poliția de Frontieră. În niciun caz la Casa de Pensii. 

 

Revenind la clădire...

 

Clădirea în care funcționează Casa de Pensii și Agenția de Prestații Sociale, cunoscută de botoșăneni ca „fosta direcție a muncii” a fost construită în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii și protecţiei sociale nr.313/1993, și dată în folosinţă prin Procesul verbal de recepţie finală nr.14855/02.11.2000 ca sediu al Direcţiei de Muncă și Protecţie Socială Botoșani, care a primit construcţia în administrare.

 

Și așa a rămas până în 2019 când a ajuns Marius Budăi ministru al Muncii.

 

loading...
Parlamentar „sub acoperire”! Președintele PNL „deghizat”, raid prin instituții: Unități încuiate cu paznic în trening, acces interzis, oamenii ținuți în frig pe afară – VIDEO & FOTO
Acoperișul de pe fosta Direcție a Muncii smuls de vânt, a căzut peste mașini – FOTO&VIDEO

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google playdownload from apple store
Îngrijitoare de lux la Spitalul Mavromati: Lefuri în plată de 6.000 - 9.000 de lei
Nu există posturi mai bine sau mai prost remunerate. În România angajatorii sunt cei care provoacă discrepanțele uriașe între mediul privat și cel bugetar.Și se ajunge astfel ca două persoane care prestează practic aceeași activitate, dar în locuri diferite, să aibă salarii diametral opuse, ca valoare.
După 31 de ani, Primăria Botoșani a înregistrat la OSIM „Premiul Național de Poezie Eminescu”: Eminescu este al nostru, al tuturor / Dacă dorește să-l provincializeze, să-l facă de nivel local, să implice și aprozarul nu știu care...
După trei decenii în care manifestările dedicate Zilelor Eminescu au fost organizate de Fundația Culturală Hyperion, de anul viitor organizatorii ar putea fi alții.Primăria municipiului Botoșani, finanțatorul principal al acestor evenimente culturale, a devenit proprietară pe titulatura premiului.
Lichidare până la capăt: S-a scos la vânzare și o cale ferată din ograda orașului - O să vină romii până la urmă să o cumpereGALERIE FOTO
Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Marea ”pilăreală”: Statul a uitat de concursuri, puzderie de instituții conduse de interimarii cu pile la partid
”Exercită cu caracter temporar”, ”promovare temporară”, ”delegare atribuții”, ”preluare sarcini”, toate aceste expresii sofisticate nu fac altceva decât să ascundă la Botoșani un fenomen care a luat amploare în pandemie. La conducerile a tot mai multe instituții sunt propulsați oameni fără concurs, dar cu carnetul potrivit de partid.
„Omul care mânca două pâini” la companiile orașului, dat afară de la societatea în faliment care a îngropat Primăria în datorii
S-au câștigat și se câștigă bani frumoși la societățile Consiliului Local Botoșani, indiferent de situația lor financiarăDirectorul cu două salarii din termie și-a încheiat contractele de șef și a rămas doar cu statutul de angajat la Modern Calor
TRAGEDIA de la Huțani reprodusă după 41 de ani! Cât de pregătit e Botoșaniul să intervină la un accident de o asemenea amploare? – VIDEO 
Seria articolelor privitoare la cea mai mare tragedie rutieră a României se încheie cu un exercițiu de imaginație. Colonelul Decebal Muraru, inspectorul-șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Nicolae Iorga”, a participat alături de Botoșăneanul la acest demers după un salt în trecut, pornind de la momentul în care s-a aflat de accident. 
Afaceri cu șomeri anchetate de Poliție și Agenția de Integritate, angajați de la AJOFM prinși în morișca subvențiilor
Polițiștii botoșăneni desfășoară o anchetă care vizează modul în care mai multe societăți comerciale și o organizație neguvernamentală au încercat, și unele chiar au și reușit, să obțină subvenții de la bugetul de stat și cel european prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM).
Femeia aruncată printre cadavre care a înviat la morgă: Mama, tu ai fost moartă și ești vie, ce ai văzut acolo?VIDEO & FOTOGALERIE
Aproape 42 de ani trecuți din ziua accidentului de la Huțani nu au fost nici pe departe suficienți pentru ca Virgina Varvarei, astăzi pensionară, să uite clipele îngrozitoare prin care a fost nevoită să treacă. Povestea acesteia este probabil cea mai tulburătoare dintre toate cele ale supraviețuitorilor pe care Botoșăneanul a reușit să îi găsească și să îi intervieveze.
”Șoferii iadului”, vinovații de serviciu în ”epoca de aur”: Mergeai non-stop până picai, mai ațipeai... / Când porneai motorul scotea o fumăraie că autogara nu se mai vedeaVIDEO & FOTOGALERIE
Despre modul inuman, un veritabil atentat la siguranța vieții, în care se circula în perioada comunistă...
Loading...
Șoferul din autobuzul groazei a murit sub ochii soției și a lăsat orfani trei copii, două amenzi – singurele pedepse pentru 48 de morți
Cea mai mare tragedie rutieră din istoria României a avut eroul său negativ. Pentru că în comunism sistemul nu putea fi decât perfect, cei care greșeau erau doar oamenii. Chiar dacă, atunci când vorbim despre șoferi de exemplu, erau nevoiți să circule cu autobuze vechi, pline de improvizații și cu anvelope noi, dar cu defecte de fabricație.
OMAGIU adus după 41 de ani de la tragedia în care au murit aproape 50 de botoșăneni - Troiță ridicată de Consiliul Județean și Primărie – VIDEO
Seria articolelor realizate de publicația Botoșăneanul despre tragedia care a avut loc la Huțani în urmă cu mai bine de patru decenii se aproapie de final. Atât cât s-a putut în condițiile date, am încercat să călătorim într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat pentru a readuce în atenție accidentul care rămâne pe primul loc în România, în privința numărului ridicat de morți.
Tragedia de la Huțani, dezvăluită în presa comunistă doar la anunțurile de condoleanțe: A fost tratat drept un accident de muncă
Tragedia de la Huțani nu a existat și totul a fost doar un vis urât dacă ar fi să ne luăm după presa botoșăneană din acea perioadă. Presă ce însemna de fapt un singur ziar care nu a pomenit ceva despre cel mai mare accident rutier din istoria României.
Adevărul făcut scrum! Dosarul accidentului de la Huțani TOPIT de Parchet și Poliție – GALERIE FOTO singurele IMAGINI de la tragedia rutieră
Autoritățile au distrus toate dosarele și documentele cu fotografii anexate, declarații de martori, expertize sau rezultate ale cercetărilor penale care au existat în urma celei mai mari tragedii rutiere din țara noastră.Accidentul rutier cu morți colective a avut loc la Huțani pe 29 iunie 1980, când un autobuz s-a răsturnat cu roțile în sus într-o mlaștină, iar în jur de 50 de oameni și-au pierdut viața.
PREMIERĂ: Colonelul Vasile Botezatu, dezvăluiri amănunțite despre ancheta celei mai mari tragedii rutiere a României: Era o situație de război! VIDEO
Jumătatea vieții i-a fost marcată colonelului botoșănean Vasile Botezatu de cea mai mare tragedie rutieră care s-a petrecut vreodată în România, la Huțani – Botoșani.A avut implicare directă în cercetarea ulterioară și, acum, la venerabila vârstă de 81 de ani, își amintește clar modul în care s-a derulat ziua de 29 iunie 1980.
Loading...
Dezvăluiri după 4 decenii: Anvelopa care a explodat era nouă, ”autobuzul morții” avea doar o ușă și transporta oameni pe... motor
A doua zi după accidentul din 29 iunie 1980 de la Huțani s-a constituit o comisie de constatare tehnică a condițiilor în care s-a produs tragedia. Autobuzul a fost scos din apă cu o macara și transportat la garajul IJTL – Întreprinderea Județeană de Transport Local Botoșani.
Televiziunea Română a ajuns la Botoșani pentru cea mai mare tragedie rutieră din România: Sunt încă întrebări la care după 41 de ani nu se știe răspunsul GALERIE FOTO & VIDEO
Seria de articole inițiată de Botoșăneanul despre accidentul rutier care a avut loc la Huțani în 29 iunie 1980, când un autobuz cu circa 85 de persoane s-a răsturnat într-o mlaștină, a readus în atenția publică această tragedie unică în România prin proporțiile sale. Atunci când s-a produs, a fost înregistrat drept cel mai groaznic accident rutier de pe glob.
Dumitru Zmău în fața celei mai mari tragedii din carieră: Erau distruși. Oameni plângeau, țipau, răcneau. O nenorocire ca asta sper să nu mai prind în viața asta - VIDEO
Doar cei care au prins o bucată din comunism își pot aminti cum decurgeau călătoriile între localități sau cele interjudețene. Autobuzele plecau exclusiv din autogări, nu existau firme private, cum sunt în zilele noastre, pentru transportul călătorilor la orice destinație dorită. Nu erau bilete rezervate, aer condiționat sau altele de acest gen.
Pompierul care a intervenit la tragedia de la Huțani: Se scoteau oameni, intra unul, ieșea altul / Când vezi ce ai văzut acolo... nu-ți găsești cuvintele - VIDEO
Pe Liviu Adronic l-am cunoscut prin prisma activităților din ultimele două decenii, el dezvăluindu-și public sufletul sensibil îndrăgostit de cultură. A apărut și s-a poziționat firesc în mijlocul evenimentelor artistice ca și cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Puțini cunosc faptul că Liviu Andronic a trăit o zi și o noapte în mijlocul celei mai mari tragedii rutiere care a lovit România. Și care l-a schimbat și pe el, pe viață. Deși, nu a pierdut pe nimeni drag. A preluat însă din durerea celorlalți, a celor care și-au plâns morții.
Eroul care OFICIAL nu există! Gheorghe Podaru, omul care într-o după-amiază de vară a salvat șase oameni din mlaștina de la Huțani: Totul s-a petrecut într-o tăcere de mormântVIDEO & GALERIE FOTO
Ne reîntoarcem în timp, în duminica zilei de 29 iunie 1980, în localitatea Huțani, unde a avut loc cea mai mare tragedie rutieră a României.Gheorghe Podaru a avut o implicare uriașă în partea a doua a evenimentului rutier, în ceea ce s-a înțeles pe atunci a fi misiunea de salvare.
Mărturiile femeii care a supraviețuit celei mai mari tragedii rutiere din România: Șoferul a strigat - ne răsturnăm / Fetițele alea au murit cu garoafele în mânăVIDEO & FOTO
Margareta Hergheligiu avea 27 de ani în anul care avea să marcheze iremediabil sute de oameni din trei județe ale Moldovei și este una dintre puținele persoane care a supraviețuit teribilului accident rutier din 29 iunie 1980.Își amintește fiecare detaliu extrem de clar, iar amintirile încă-i rănesc memoria pentru că, în cei 41 de ani care au trecut de atunci, nu s-a oprit din întrebările adresate Divinității: „De ce am trăit eu și nu unul dintre copiii care se aflau în autobuz? Sau una dintre familiile fericite care se aflau printre călători?”.
Măi, măi, răi mai sunt pesediștii ăștia. Pe lângă bulevardul amprentat al fluturelui, pe lângă nesimțirea calorică și monumentele funerare de pe pietonal, stângăciile pesediste sunt egale cu zero.Așteptăm o analiză / anchetă jurnalistică despre efectele in timp ale calorizarii orașului. Despre cele peste 10.000 de procese în care au fost târâți botoșănenii. Ce spuneți de asta?
2 august 2021, 12:28
Sondaj
Ar trebui introduse uniformele școlare obligatorii?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Avem o creștere indiferent de fluctuație, veniți, plecați, pensionați, o creștere cu contract de muncă de 22 de medici. Și să nu uităm că mai avem în continuare concursuri în derulare. Avem două posturi la ATI, concursul ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
acum 2 zile
EUR
Euro
4.9477 lei
USD
Dolarul SUA
4.6725 lei
CHF
Francul elveţian
4.8048 lei
GBP
Lira sterlină
5.8325 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6467 lei
XAU
Gramul de aur
277.4633 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2453 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2864 lei
AUD
Dolarul Australian
3.3027 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.6568 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2006 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6648 lei
Vremea
astăzi
Botosani
14.6 o C
Dorohoi
14.6 o C
Bucecea
13.9 o C
Darabani
9.8 o C
Saveni
15.1 o C
Ştefăneşti
13.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2022 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.