Ancheta săptămânii
Ţeapa deceniului: La Botoşani NU se modernizează nici un drum european sau naţional până în 2031

Prin gropi, prin denivelări, cu 30 - 40 km/h, cu puţine marcaje, cu şi mai puţine indicatoare rutiere, slalomând printre veritabile pericole, aşa vor circula conducătorii auto botoşăneni şi în următoarele două decenii pe drumurile aşa-zis europene şi naţionale de pe teritoriul judeţului Botoşani.

Master Planul General de Transport include o singură lucrare la Botoşani

Şi aceasta pentru că Botoşani continuă să reprezinte băiata de joc a unei ţări întregi. La jumătatea lunii septembrie Guvernul a aprobat un document de importanţă excepţională pentru dezvoltarea ţării, Master Planul General de Transport al României. Acesta cuprinde, în ceea ce priveşte structura rutieră, toate autostrăzile şi drumurile expres care vor fi construite până în 2036, iar Botoşani figurează cu o singură investiţie, drumul expres Suceava – Botoşani, la care lucrările ar urma să înceapă, dacă tot programul se respectă, tocmai în 2028 şi să se finalizeze în 2031. Investiţia este evaluată la 124,54 de milioane euro, iar lungimea efectivă este una care naşte semne de întrebare: doar 26 de kilometri.

Botoşani - Târgu-Frumos rămâne un vis electoral

Astfel, devine o certitudine faptul că drumul Botoşani – Târgu-Frumos, tema preferată de campanie a politicienilor botoşăneni de vreo două decenii încoace NU va fi făcut nici în următorii 20 de ani. Şi aceasta cu toate că este promis cu obstinaţie la fiecare patru ani şi în cuda faptului că uneori ni s-a spus inclusiv că există atât studiu de fezabilitate, cât şi proiect tehnic. 19 drumuri expres sunt prevăzute a se realiza în România până în 2036, iar la şase dintre acestea lucrările ar urma să demareze chiar în acest an. Patru dintre ele se construiesc în Moldova: Bacău – Paşcani, Focşani – Bacău, Buzău – Focşani şi Paşcani – Suceava, astfel încât oficialii de la Botoşani nu se mai pot plânge de faptul că judeţul nostru este victima alocării preferenţiale a fondurilor către Transilvania şi Muntenia.

 

drumuri expres master plan

La Suceava se face drum expres până la Ploieşti

În timp ce judeţul nostru are inclus doar amintitul drum, Suceava este prins în Master Planul General de Transport al României cu trei şosele expres. Şi aceasta nu este tot. Imediat după şedinţa Executivului în care s-a adoptat Master Planul, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a anunţat că documentul aprobat de Guvern are printre obiective şi construirea unui drum expres de la Siret şi până la Ploieşti. Gheorghe Flutur a subliniat că drumul expres de la Siret la Bucureşti va fi construit pe un traseu nou, care nu se va suprapune pe actualul drum european 85. Noul drum va fi construit cu patru benzi, câte două pe fiecare sens, şi va pleca din Siret, către Dolhasca şi Paşcani, apoi va continua către Bacău şi Focşani, după care se va intersecta cu autostrada Ploieşti – Bucureşti.


„E o lucrare mare pe o lungime de peste 400 de kilometri, care va începe din 2017. Va fi un proces complex de expropriere, de pregătire a lucrărilor pentru coridorul nou, şi din câte am înţeles tronsonul de la Ploieşti la Focşani va începe din 2017, iar cel de la Focşani la Siret din 2020. Din punctul meu de vedere, şi voi face toate demersurile în acest sens, lucrările pe tronsonul Paşcani – Suceava – Siret trebuie să înceapă tot din 2017. Îmi exprim mulţumirea că în sfârşit, pentru prima dată într-un act normativ al Guvernului României, apare scris negru pe alb drumul expres pe patru benzi Siret - Suceava – Bucureşti, la care lucrările vor începe din 2017. Acest proiect este parte a Master Planului General de Transport al României, finanţat din fonduri europene, începând de anul viitor”,


Gheorghe Flutur, preşedinte CJ Suceava.

Pe şeful CJ-ului de la noi nu-l doare capul de autostrăzi şi drumuri expres

Cum este posibil ca Suceava să aibă parte de asemenea investiţii, iar Botoşani să fie ignorat de Guvern? Ei bine, una dintre explicaţii este şi comportamentul noului preşedinte al CJ Botoşani. Întrebat despre Master Planul General de Transporturi al României, Costică Macaleţi ne-a răspuns pur şi simplu că nu este treaba sa.


„Alea sunt autostrăzi, drumuri europene şi naţionale, pe mine mă doare capul de drumurile judeţene. Ar fi şi culmea să mă bag eu acolo”,


Costică Macaleţi, preşedinte CJ Botoşani.


Iar această afirmaţie a fost făcută după ce în numai trei luni de preşedinţie a avut parte deja de două mitinguri de amploare ale şoferilor care cer modernizarea drumurilor.

Parlamentarii au grijă de propriile mandate, nu de drumuri

Dar atitudinea preşedintelui CJ Botoşani nu constituie o excepţie printre oficialităţile din nordul extrem al Moldovei. După aprobarea Master Planului General de Transporturi al României, Botoşăneanul a întrebat mai mulţi lideri politici şi nu numai dacă ştiu că Executivul a adoptat aceste document de o importanţă extraordinară pentru dezvoltarea ţării. Surpriză? Nici unul nu ştia. Oamenii sunt mult prea preocupaţi cu războaiele politice, locurile pentru Parlament şi propăşirea… personală.


„Trebuie să îl aducă în Parlament, încă n-am avut acces la el. Şi am avut atâta treabă cu RCA-ul, mai nou, ceea ce nu se ştie, cu rovinieta, la comisii. Pe 23 septembrie a fost şi în plen, a vrut CNADNR-ul să majoreze şi acolo”,


Viorel Grigoraş, senator.


Acesta a fost unul dintre foarte puţinii oameni politici din Botoşani care a tras un semnal de alarmă în privinţa infrastructurii rutiere încă de acum jumătate de an, însă între timp problema pare să-l fi depăşit şi pe el. Judeţul ar fi fost victima unei ţepe la nivel înalt.


„Problema asta am ridicat-o şi în primăvară. Una a fost în Parlament, la comisiile de transport de la Senat şi de la Camera Deputaţilor şi când l-au publicat era cu totul altceva”,


Viorel Grigoraş, senator.

Autostrăzi la Iaşi, Neamţ, Bacău, cratere la Botoşani

În aceste condiţii, în care suntem prevăzuţi cu un singur drum expres şi acela în 2028 – 2031, cine mai îndrăzneşte să se gândească la o autostradă? Nimeni! Masterul Planul General de Transporturi al României prevede în următorul deceniu construcţia a 11 autostrăzi. Judeţele Iaşi, Neamţ şi Bacău, de exemplu, vor fi străbătute de cel puţin o autostradă, în timp ce Botoşani va fi străbătut de… drumurile cu gropi, şanţuri, denivelări spre Târgu Frumos, spre Săveni, spre Dorohoi.
Primul reprezentant al Guvernului în judeţ susţine că a luat la cunoştinţă de Master Planul General de Transporturi al României la o şedinţă pe care Executivul a organizat-o la Iaşi şi că drumul spre Târgu-Frumos ar fi parte integrantă a unei investiţii pe ruta Botoşani – Iaşi.


„Master Planul nu se referă la drumurile actuale pentru că pe axele Botoşani – Suceava şi Botoşani – Iaşi sunt drumuri exprese, cu două benzi plus două adiacente. Asta înseamnă modificarea în totalitate a nivelului actual al drumurilor, mă refer strict la cele două drumuri. Autostrada oricum nu trece pe la noi”,


Dan Nechifor, prefect.


Drumul Botoşani – Iaşi sau Botoşani – Târgu-Frumos sau cum mai vreţi să îi spuneţi, nu l-am găsit însă în Master Plan.

 

autostrazi master plan

Cât de important e Master Planul de Transporturi

Master Planul General de Transport al României este documentul care stabileşte principalele directii de dezvoltare ale infrastructurii de transport din România, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal. Pe lângă proiectele de construire şi modernizare a infrastructurii, în Master Planul General de Transport sunt prevăzute şi proiecte de îmbunătăţire a serviciilor pentru toate modurile de transport, precum achiziţionarea de material rulant nou pentru calea ferată, achiziţionarea navelor de dragaj sau intervenţie în sectorul naval sau a echipamentului de siguranţă şi securitate în domeniul aerian.

loading...
Flutur anunţă drum expres Suceava – Bucureşti care NU trece prin Botoşani
Autostradă! Blaga a făcut promisiunea anului în fața a 700 de botoșăneni

 

ASFALT pentru primarii „la putere”, GROPI pentru aleșii din opoziție – CERC politic vicios cu împărțeala banilor la drumuri, Dorohoiul ia aproape tot
Cu PSD la guvernare, în județul Botoșani polul de atragere de fonduri, guvernamentale mai ales, pare să fie cel de-al doilea municipiu al județului. Primarul Dorin Alexandrescu de la Dorohoi, pe lângă sumele de la bugetul de stat de care beneficiază frecvent, s-a luptat și pentru a avea oameni pe funcții cheie, de la directori de instituții până la prefect.
Marea trădare roșie: Primari și directori PNL la conferința PSD. Afaceriști de calibru la ședința cu Dragnea - GALERIE FOTO
Conferința județeană a PSD Botoșani desfășurată vinerea trecută în prezența capilor naționali ai partidului, în realitate un miting electoral pentru alegerile europarlamentare, s-a dorit a fi și o demonstrație de forță a social-democraților în preajma scrutinului din luna mai.
Copiii cu valiza în mână așteptați la muncă, concurs cu salariu atrăgător la Primăria Botoșani, n-a venit nimeni
Odată deveniți majori și fără intenții de a învăța la o facultate, copiii care au fost în sistemul de protecție al statului se trezesc în stradă, cu valiza în mână și cu o lume mare care abia așteaptă să-i înghită. Dacă în familiile normale, majorii au parte în continuare de susținerea părinților, orfanii statului trebuie să se descurce singuri.
Circul foamei de la Botoșani LOVEȘTE și în copii: 8 ani de bătut pasul pe loc, bucăți din școli ajung ruine și aproape cad peste elevi – GALERIE FOTO
Patru ani în care municipiul Botoșani a avut primar PSD (Ovidiu Portariuc 2012 - 2016) și Consiliul Local într-o bună parte a timpului a fost majoritar PNL - PDL (odată cu destrămarea USL-ului). Următorii patru ani a avut loc rocada politică, primarul a devenit liberal (Cătălin Flutur), iar Consiliul Local este al PSD-ului. Vara viitoare se vor împlini opt ani în care și-au pus piedici unii altora, s-au stopat proiecte mai mici sau mai mari pentru Botoșani, iar lupta a fost una aproape exclusiv politică și mai deloc pentru botoșăneni. Opt ani în care nu s-a întâmplat ceva notabil.
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul
Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
Personalitate de 80 de ani lăsată fără titlul de cetăţean de onoare fiindcă soţia a făcut infarct şi el n-a putut veni la decernare
Pentru al doilea an consecutiv Premiul Național pentru Poezie Mihai Eminescu a generat o dispută cu reverberații naționale. Dacă anul trecut scandalul a fost generat de citirea unei poezii obscene, în 2019 adevăratul câștigătorul a fost deposedat de premiu și automat de titlul de cetățean al Botoșanilor pentru că nu s-a putut deplasa până în oraș din motive de sănătate.
Passat-ul directorului de „Apă”, dat de CJ pe mâna Poliţiei într-o poveste cu parfum de răzbunare
Consiliul Judeţean Botoşani a sesizat organele de cercetare penală cu privire la utilizarea automobilului Volkswagen Passat deţinut de SC Nova Apaserv SA de către directorul general al societăţii, Albert Tănasă.
Apă pentru botoșăneni prin zeci de kilometri de conducte CANCERIGENE, interzise de 12 ani: Este genocid! Scapă cine poate
Anul 2005.Uniunea Europeană interzice extracția, fabricarea și prelucrarea produselor din azbest considerat cancerigen Clasa 1.Anul 2006.România se aliniază normelor europene și interzice acest material și în țara noastră.Anul 2019.La Botoșani sunt utilizați 44 km de conductă din azbociment la furnizarea apei potabile.
FC Botoșani, 11 înfrângeri și 0 victorii cu FCSB, dar 1,8 milioane euro în conturi de la Becali: «Nicht fusball mit Steaua, freundschaft!»
FC Botoșani a pierdut din nou fără drept de apel cu FCSB și insinuările privind corectitudinea meciului disputat duminică seară pe Stadionul Municipal au început din nou să curgă.
Proiect FĂRĂ PRECEDENT la spital: Secţie pentru bolnavii în stare terminală în aceeaşi clădire cu Maternitatea
Directorul interimar al Spitalului Judeţean doreşte să înfiinţeze o secţie de îngrijiri paleative. Şi nu oriunde, ci în aceeaşi clădire în care îşi desfăşoară activitatea Maternitatea Botoşani.
DEZVĂLUIRE: De asta stăm în zăpadă? Șeful de la Drumuri dă consultanţă pe PFA, directorul de la Urban conduce la Apă şi Modern Calor
Ceea ce s-a întâmplat luni, 19 noiembrie, la Botoşani, atât în municipiul reşedinţă, cât şi în judeţ, ar trebui, într-un stat civilizat să se termine cu sancţionarea celor responsabili. Mai ales că un om şi-a pierdut viaţa, alţii au fost răniţi şi mulţi alţii au suportat avarii serioase.
Apa curge pe bani grei la ”Nova”, peste un milion de euro profit într-un an
Compania de apă şi canalizare a judeţului a devenit a 11 – a cea mai profitabilă firmă din Botoşani. SC Nova Apaserv SA a fost introdusă de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Botoşani pe această poziţie ţinând cont de rezultatele financiare de anul trecut.
PARLAMENTARII PUTUROSII VOTATI
11 octombrie 2016, 14:58
Noi ar trebui sa ne mutam la rusi daca kknarii de la bucale n au nevoie de noi , cu ei sa ramana capre verjinel , doinitza , balta si restul nulitatilor de politicieni
26 septembrie 2016, 20:37
Nu aveti dreptate aici,Virginel al nostru tot ce a promis in campanie a facut el fata de altii s-a achitat de mandat
26 septembrie 2016, 13:32
De ce ii mai platim pe amaratii astia care ne conduc? Ori cu ei ori fara ei este totuna d.p.d.v. al realizarilor...Fara primari parlamentari prefect senatori etc..NU ISI AU ROSTUL..SUNT INEFICIENTI DECI HAI SA II DAM AFARA!!!!
26 septembrie 2016, 13:28
Toti parlamentarii de Botosani din 1990 pana in 2016 trebuie sa fie pusi pe o lista a rusinii la fiecare colt de strada. Totodata sa nu ii mai votati fratilor niciodata. Dar voi ii tot votati si apoi va plangeti! Pariem ca jumatatate din ei (cel putin) vor fi si la anul parlamentari?
26 septembrie 2016, 12:58
la cat de prosti suntem,ma mir ca nu mergem cu scara in spate!!!!!! ce au facut Eminescu,Enescu si altii ,ne luara toata mintea.........ciocu mic si mergeti de votati,ca de obicei!
26 septembrie 2016, 11:34
Atata timp cat județul este reprezentat in parlament de verginel - un domn bine , gospodar, conduce tractorul si stapineste creșterea animalelor, infractor fără interdicția de a ocupa functii publice, dna Țurcanu care merge la mare cu masina CJ-ului si postează pe Facebook fotografii si comentarii inteligente, dna Mincă care cunoaște limba din zonă doar din 4 in 4 ani in campanie electorală la fel ca încă vreo doi care tot așa odată într-un cincinal calca prin zona, cat presedinti de consiliu judetean am avut niste cetateni distinși foarte buni în domeniul lor unul in conducerea si întreținerea autocamioanelor si autobuzelor celalalt in creșterea ovinelor si prepararea laptelui acestor blajine animale dar ambii cu un nivel de cultură care tinde spre minus infinit ăsta-i rezultatul vor avea drumuri civilizate prin județ copii copiilor noștri dar din veacul următor. De vină suntem tot noi care ne votăm reprezentanții după alte criterii decât cele care ar trebui, ne merităm soarta.
26 septembrie 2016, 11:08
Ce ne trebuie drumuri? Bine ca o avem pe Doinita&co sa ne reprezinte cu mare cinste in Parlament...prostimea poate merge si pe sosele gaurite, ca de aia e prostime...pe 11 decembrie merge la vot ca sa arate ca-si merita soarta.
26 septembrie 2016, 09:33
Ba chirichichi esti un bou pesedist care circuli pe imas dus de funie de senatoarea comunicat
26 septembrie 2016, 08:42
Avem guvern tehnocrat asa ne trebuie, in 2,3 ani ajungem sa fim comuna Botosani, parlamentarii nostri nu au nevoie de drumuri bune spre Bucuresti pt ca de acum dansii circula cu avionul
26 septembrie 2016, 08:31
starshiners.ro%20
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Sondaj
Unde doriți să organizeze Primăria spectacole?
La Parcul Cornișa
În Centrul Vechi
În Piața Revoluției
La monumentul Răscoalei de la 1907 din parc
În altă parte
Declaraţia zilei
”Nu am avut probleme, nu au fost creșteri și nici nu s-au confirmat codurile astea la noi. Nu știu, în ultimul timp se dau coduri care nu se confirmă (...). Întrebați-i pe cei care le dau, dacă nu le dau și se întâmplă nu e î ...
astratex.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.7199 lei
USD
Dolarul SUA
4.1541 lei
CHF
Francul elveţian
4.2531 lei
GBP
Lira sterlină
5.2701 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8580 lei
XAU
Gramul de aur
187.9152 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2281 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4593 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9032 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1585 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1851 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6323 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.