Ancheta săptămânii
La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Val de accidente în intersecţii cu semafoare stinse sau care funcţionează parţial


Marţi, 6 iunie 2017 – Pe la 21:30 un Golf intră în intersecţia de la Rompetrol de pe strada Petru Rareş şi se izbeşte violent într-un Volkswagen Passat care circula pe Calea Naţională.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


accident rompetrol botosaniMarţi, 27 iunie 2017– Pe la 21:15 un Volkswagen Sharan care venea dinspre gară vrea să traverseze Calea Naţională pentru a ajunge la benzinăria „Mol”. Nu mai ajunge fiindcă loveşte atât de puternic un Range Rover care cobora din zona industrială încât maşina de teren se răstoarnă până ce revine pe roţi.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


La aceeaşi dată, în apropiere de miezul nopţii, un Audi intră cu mare viteză de pe strada Victoriei în intersecţia cu strada Ion Pillat şi trimite un Renault Scenic într-un indicator.
Semaforul funcţiona doar pe portocaliu intermitent.


Joi, 29 iunie 2017 – În jur de 18:30 în intersecţia de la Rompetrol are loc o nouă ciocnire, de această dată între un TIR şi un Logan care circula în regim de taxi.
Semaforul nu funcţiona deloc.

Semafoare cu program de bugetar


semafoare botosaniŞi atunci se naşte firesc întrebarea: de ce mai avem semafoare dacă nu funcţionează sau o fac doar după un program asemănător cu al bugetarilor după care intră într-un fel de „pe loc repaus”? Dacă la ore târzii din noapte, când traficul scade simţitor, este firesc acel „portocaliu intermitent”, deoarece este aberant să stai 30 – 60 de secunde ca să intri într-o intersecţie prin care nu trece nimeni, cel puţin la fel de aberant este însă ca în lunile de vară semafoarele să intre pe „portocaliu intermitent” când afară încă este lumină, iar circulaţia este la un nivel cât se poate de ridicat.

Programul de funcţionare, o nebuloasă


Deşi pare greu de crezut, la Botoşani nu este clar cine hotărăşte programul de funcţionare al semafoarelor şi nici nu se ştie prea bine care este cel actual. Nimeni nu ştiut să ne spună un grafic exact în comisia pentru siguranta in trafic botosanicare acestea sunt deschise pe toate cele trei culori, respectiv doar pe portocaliu intermitent.
La nivelul Prefecturii funcţionează Comisia pentru Siguranţa în Trafic, din a cărei componenţă fac parte şefii Serviciului Poliţiei Rutiere, Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV), Autorităţii Rutiere Române şi maiştri-instructori. Subiectul semafoarelor a fost atins şi la şedinţa de pe 22 iunie, însă acest organism, în ciuda membrilor pe care îi are, nu poate acţiona concret.


„Noi avem doar rol consultativ, Direcţia de Servicii Publice a Primăriei se ocupă de semafoare”, spune subprefectul Daniela Beclea despre comisia menţionată, adăugând că nu poate impune un program de funcţionare al semafoarelor.

Comisia de Sistematizare a Rutieră se ocupă de indicatoare


Dacă la Prefectură fiinţează amintita structură, municipalitatea are aşa numita Comisie de Sistematizare Rutieră. Cosmin Andrei, preşedintele viceprimar cosmin andreiacesteia, susţine însă că nici această comisie nu ia hotărâri cu privire la operarea semafoarelor.


„Comisia hotărăşte montarea de indicatoare pe străzi, sens unic şi altele asemenea. Semafoarele sunt într-o gestiune foarte clară la DSPSA, noi în comisie nu hotărâm timpii la semafoare. Din câte ştiu eu nu am modificat programul semafoarelor niciodată”,


viceprimar Cosmin Andrei, preşedinte Comisia de Sistematizare Rutieră.


Acesta arată că şi unele hotărâri luate de comisia pe care o prezidează sunt ignorate pur şi simplu de Direcţia de Servicii Publice Sport şi Agrement (DSPSA):


„Cred că de vreo doi ani am hotărât în comisie semaforizarea intersecţiei de la Şcoala 1, unde se produc foarte multe accidente, şi nu avem semafor acolo nici în ziua de astăzi”,

La DSPSA prioritate au artezienele


De cealaltă parte, reprezentanţii DSPSA susţin că nu ei sunt cei care decid programul de funcţionare al semafoarelor şi că doar asigură mentenanţa. Nu direct, ci printr-o firmă privată.


fantana arteziana„Nu hotărâm noi, asta cred că Poliţia Rutieră hotărăşte”, afirmă Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


Iar repararea unui semafor, precum cel de la Rompetrol, care este blocat de câteva săptămâni, nu este tocmai o treabă uşoară.


„A fost necesară o procedură mai laborioasă de achiziţie pentru că am cumpărat piese de rezervă ca să avem pe stoc cu ce înlocui dacă se mai strică şi altele. Bugetul s-a aprobat târziu anul acesta şi mai întâi ne-am ocupat de fântânile arteziene şi apoi de semafoare”,


Liliana Albotă, şef serviciu DSPSA.


100 de lei/lună


Este costul cu electricitatea pentru un semafor, ceea ce înseamnă că o majorare cu două-trei ore a programului de funcţionare nu ar aduce o gaură de nesuportat în buget.

 

Parcul auto creşte ameţitor, şoferii se înmulţesc considerabil, semafoarele funcţionează la fel


Şeful Biroului Rutier al municipiului Botoşani a confirmat un lucru uluitor, spus de altfel şi de viceprimarul Cosmin Andrei: de la darea în folosinţă programul de funcţionare al semafoarelor NU s-a modificat marian ciorneaniciodată. Aceasta în condiţiile în care unele au şi un deceniu de când au fost montate, interval în care parcul auto s-a mărit considerabil.
Cu 3.821 de maşini s-au înmatriculat la Botoşani mai mult în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016.


„În ceea ce priveşte dinamica, evoluţia parcului auto şi al deţinătorilor de permis de conducere, asistăm la o creştere pe toate planurile. Tot ce discutăm acum este în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, adică ianuarie 2016 -  iunie 2016 şi perioada similară din 2017”,


subcomisar Marian Ciornea, şef SPCRPCIV.


2.000 de noi conducători auto

are Botoşaniul în plus faţă de prima jumătate a anului precedent. Iar semafoarele NU şi-au schimbat programul niciodată!

Traficul este evaluat… ochiometric


Şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere cred că nu este imperios necesar un nou program de funcționare al semafoarelor. Ei sunt cei care evaluează traficul, adică nu există vreun instrument automatizat.


„Monitorizarea o facem noi, cei care ştim în fiecare zi ce se întâmplă în oraş şi e în funcţie de programul care a fost aprobat în momentul în care a fost dat în folosinţă acel semafor. El are o setare, în anumite intervale orare lucrează, de asta la ora 21:00 cred că se închid semafoarele. E în funcţie de valorile de trafic. Dacă valorile de trafic sunt reduse, n-are rost să funcţioneze un semafor”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.


politist trafic botosaniComisarul şef a menţionat că este totuşi posibil să propună Comisiei de Sistematizare Rutieră modificarea orarului de funcţionare, dacă o analiză pe care o va efectua unitatea pe care o conduce va scoate la iveală faptul că traficul se menţine la cote ridicate şi după ora 21:00.


„În principal, semaforul are rolul de a favoriza artera secundară, să poată pătrundă traficul în artera principală într-un mod cât mai corect, reglementat prin semafor. Semaforul funcţionează când sunt valorile de trafic. Când nu sunt valori de trafic, să aştepţi la semafor şi să nu vină nici o maşină…”,


Comisar şef Victor Ciubotaru, şeful Biroului Rutier al Poliţiei municipiului Botoşani.

Un studiu serios de trafic costă


Pentru o schimbare de amploare a funcţionării tuturor semafoarelor este necesară efectuarea unui studiu de trafic. O astfel de lucrare poate fi executată însă doar de o firmă privată specializată, iar costurile, care ar trebui suportate de municipalitate, sunt consistente.
Ceea ce înseamnă că, în ciuda valului de accidente produse în intersecţii semaforizate mai mult teoretic, prea curând nu se va schimba ceva.

loading...
Mircea Radu îşi petrece vacanţa la Botoşani: E Raiul pe pământ
Accident pe Calea Națională, un Range Rover s-a rostogolit pe șosea – GALERIE FOTO

 

Bătrânii din azilul CJ-ului tratați cu medicamente și materiale sanitare de 13 bani pe zi
La ședința ordinară a Consiliului Județean care a avut loc pe data de 25 februarie și care, asemeni aproape tuturor celorlalte din pandemie, s-a desfășurat cu încălcarea Codului Administrativ, nefiind publică, pe ordinea zi a fost introdus și un proiect referitor la Căminul pentru Persoane Vârstnice Trușești.
200 de milioane de euro – Cel mai mare proiect din istoria Botoșanilor în pericol din cauza meciurilor politice interminabile de la ”Apă”
Situația gravă în care se află operatorul licențiat de apă și canalizare poate avea consecințe dezastruoase pentru întreg mediul economic și social de la Botoșani. SC Nova Apaserv SA ar putea pierde o finanțare de circa 200 de milioane de euro dacă nu reușește să se echilibreze financiar și, mai ales, dacă intră în insolvență.
Urban Serv executată silit de Sînziana Secrieru: Compania orașului a impozitat daunele câștigate în instanță de fostul administrator
Fostul administrator și director adjunct al SC Urban Serv SA a declanșat executarea silită a societății după ce șefii acesteia i-au achitat doar o parte din suma câștigată în instanță pentru destituirea nelegală din funcția de membru al consiliului de administrație.
Primăria trambulină pentru ”Apele Române”, ținută închisă cu cheia: Pensionarul care face zilnic 5 ore pe drum numai pentru a lucra la Primăria Vatra Moldoviței – VIDEO & GALERIE FOTO
Vatra Moldoviței este o comună situată aproximativ la jumătatea distanței dintre Gura Humorului și Câmpulung Moldovenesc, însă nu pe drumul principal dintre cele două orașe turistice. Este necesar să te abați vreo 15 km de la șoseaua care leagă Moldova de Transilvania.
În numele fiului! Inspector șef pensionat, angajat la o altă instituție pe filiera chelneriței pusă inginer de tătucii din politică – VIDEO
Simona Iancu, fosta chelneriță angajată inginer la dispeceratul Administrației Bazinale Prut – Bârlad prin detașare de la Primăria Vatra Moldoviței, din județul Suceava, își are corespondent masculin la Botoșani.
Definitiv: Urban Serv obligată de judecători să îi plătească bani grei lui Nicuță după o demitere cu damf politic
Societatea de salubrizare a orașului este nevoită să îi plătească fostului director adjunct peste un sfert de miliard de lei vechi după ce a pierdut și la Suceava procesul intentat de Cezar Nicuță. Totul după niște decizii în care legea a fost ignorată pentru reglarea unor conturi politice.
Magazinul cu clienți selecți! Procurori sau judecători, foști polițiști sau militari care cumpără arme, sunt și femei cu pistol în Botoșani
Deși probabil zilnic botoșănenii trec pe această stradă, una dintre cele mai circulate ale orașului, puține au fost ocaziile în care mintea a procesat bannerul care anunță oferta acestui magazin: pistoale de tot felul, arme de vânătoare, arbalete, arcuri și alte obiecte menite să apere integritatea fizică a posesorului.
Consilieri cu case, apartamente și conturi bancare, patroni și „agricultori” de oraș: o d-nă cu 4 case și 3 mașini îi cam bate pe toți – AVERILE noilor aleși de la Județ
Jumătate dintre cei 32 de consilieri județeni aleși la scrutinul din septembrie 2020 sunt persoane care se află la primul mandat în Consiliul Județean. Cealaltă jumătate sunt politicieni care au fost aleși și în fosta legislatură.
Tocuri puține printre cravate, botoșănencele pătrund cu greu în lumea bărbaților! Doar ȘAPTE femei în Parlament în istoria județului, a opta a intrat printr-un mister
După recâștigarea cu sânge a democrației în țara noastră, la nivelul județului Botoșani cel puțin, butoanele au fost mai degrabă la îndemâna bărbaților. Femeile care au reușit să performeze în politică sunt puține și pot fi numărate pe degete. În schimb, bărbații care au avut funcții de înaltă demnitate publică sunt de ordinul zecilor.
Loading...
La Suceava și în stațiuni, Covidul și-a luat vacanță de sărbători și s-au ridicat restricțiile, la Botoșani a dat peste cei „mai catolici decât papa” și a rămas
Luna decembrie a fost una plină de ciudățenii în lupta autorităților cu coronavirusul. Deși este greu de crezut și dificil de înțeles, în majoritatea orașelor-stațiune din Suceava și Prahova, incomparabil mai aglomerate decât Botoșaniul, rata de infectare a scăzut exact când trebuia, adică în preajma sărbătorilor de iarnă. În schimb, la Botoșani, care poate fi orice numai oraș turistic nu, a rămas în continuare peste 3%.
Sărbători de iarnă în pandemie! Ce spun autoritățile de la Botoșani despre ce (NU) avem voie să facem: Copiii merg cu colinda? Primim cete de urători?  
Anul 2020 continuă să lase urme adânci în psihicul uman, această apăsare fiind mai greu de dus mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă.
Botoșăneni tratați inuman în curtea spitalului, șefii județului se ceartă (in)conștient între ei, bolnavii tremură de frig ore lungi în fața Urgențelor – GALERIE FOTO
Umilințele pe care sute sau poate chiar mii de botoșăneni au fost nevoiți să le suporte în pandemie la Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) a Spitalului Județean s-au amplificat după venirea frigului. Iar soluția, dacă poate fi numită așa bătaia de joc la care au fost supuși oamenii, a reprezentat-o montarea a două corturi ale Armatei în curtea unității.
Rata Covid, calculată după o populație departe de ce a ieșit la recensământ: Două instituții invocate în obținerea numărului de locuitori, neagă furnizarea datelor
”Nr. Populație furnizat de IPJ Botoșani”, aceasta este formularea scrisă cu literă de o șchioapă care timp de mai multe săptămâni, inclusiv în prima parte a lunii noiembrie, încheia ”LISTA cu limitele de incidență cumulate a cazurilor pe ultimele 14 zile la nivelul Unităților Administrativ Teritoriale din județul Botoșani”. Cazuri de Covid, bineînțeles.
O piață nouă de peste 200.000 de euro stă închisă fiindcă e prea modernă în ”era Covid”: comercianții vând pe trotuare și în parcare – GALERIE FOTO
”Se suspendă activitatea piețelor agroalimentare în spații închise, târgurilor, bâlciurilor, piețelor mixte și volante și a talciocurilor, definite potrivit art.7 alin 1 din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare (...) ÎNCEPÂND CU DATA DE 09.11.2020”.
Loading...
Concurs de poveste pentru un manager cu leafă de vreo 15.000 de lei, a început pe vremea lui Flutur, nu se știe dacă se mai termină cu Andrei
Consiliul de Administrație al Spitalului de Pneumoftiziologie Botoșani organizează concurs pentru funcția de manager. Aproape în orice altă perioadă a anului un astfel de anunț putea fi tratat ca oricare altul de acest gen. A fost însă demarat într-o situație specială pentru administrația publică locală și de aici au plecat și interpretările politice.
Propovăduitorii în halate albe ai Covidului, în prima linie a campaniei electorale la mai toate partidele parlamentare
La alegerile locale a putut fi considerată o coincidență. Sau o conjunctură. Ori un concurs de împrejurări. Numai că a venit campania electorală pentru scrutinul parlamentar și se întâmplă din nou. Și nu mai poate fi vorba nici de coincidență, nici de conjunctură, nici de un concurs de împrejurări.
Elevii fără tablete pentru școală, 3 milioane de euro cheltuite însă la Botoșani pe alegerile locale pentru ca trei sferturi din primari să rămână în funcții
Alegerile locale din anul istoric 2020 pot fi trecute în categoria „dezmățurilor financiare” în condițiile în care au costat dublu față de alte scrutine anterioare. Vorbim la nivel național de un total de peste 200 de milioane de euro pentru organizarea și desfășurarea alegerilor locale. Iar costurile suplimentare au fost cauzate de criza sanitară care a lovit mapamondul.Și dezmățul, continuă.
Candidații care s-au făcut de rușine la locale: Pe unul nu l-a votat nici nevasta, alții n-au „păcălit” alegătorii chiar dacă aveau același nume cu... primarul
Peste 7.000 de candidați s-au înscris în lupta electorală pentru județul Botoșani, majoritatea depunându-și candidaturile pe listele pentru consiliile locale din cele 78 de unități administrativ-teritoriale. Câteva sute au candidat pentru funcția de primar, unii fără a avea în spate culorile unui partid, preferând postura de independenți.
Femeia e la putere în noua conducere a CJ, vom avea și cea mai tânără doamnă vicepreședinte din istoria Consiliului – CINE sunt noii vicepreședinți
Liderii PSD și cei ai ALDE s-au întâlnit joi la sediul social-democraților și au stabilit încă de atunci crearea unei coaliții pentru asigurarea majorității în Consiliul Județean.
Candidat bogat, candidat sărac la Primăria Botoșani! AVERILE aspiranților la fotoliul de primar al municipiului reședință de județ - GALERIE FOTO
O imagine în ansamblu a declarațiilor de avere ale candidaților la funcția de primar al municipiului Botoșani indică faptul că, în 2020, în rândul competitorilor predomină persoane din pătura socială de mijloc. Există și câțiva candidați mai „avuți” care au agonisit de-a lungul anilor din venituri private sau publice. Și o a treia categorie, a celor care nu se pot lăuda nici măcar cu un loc de muncă stabil.
In atare conditii sa inteleg ca Flutur si Turcanu vor amplasa cate o arteziana in locul semafoarelor stricate in fiecare intersectie, iar la Botosani se va circula DOAR dupa indicatoare si fantani arteziene
3 iulie 2017, 19:06
Daca sunt semafoare amplasate in intersectii acestea trebuie sa functioneza, nu sunt puse pt peisaj. Important este ca cei care sunt platiti din bani publici sa-si faca treaba. Valabil in orice oras european
3 iulie 2017, 19:00
Am și eu o nelămurire,totuși,indicatoare sunt,deci sa înțeleg ca șoferii nu le cunosc.chiar asa de greu este? Sa înțeleg ca cei ce comentează nu sunt soferi. Deseori întâlnesc în trafic persoane care nici în sensul giratoriu nu dau prioritate,exemplu ieri seara lângă fosta fabrica de înghețată o cucoana într-o mașină cu nr de Iași, vorbind la telefon nici măcar nu sa asigurat.deci.....
3 iulie 2017, 12:38
Dar de ce ma rog reprezinta o prioritate fantanile arteziene si nu semafoarele ? pt ca ii plac lui Flutur piscinele sau artezienele si mai putin semafoarele ?
3 iulie 2017, 10:50
Autoritatile doarme nu le intereseaza timpul trece banul merge...ar trebui ca unele benzi de circulatie pe care sunt masini parcate sa fie descongestionate ..exemplu in fata la electroalfa se pot parca masini in voia cea buna pe banda 1 la fel in fata la raiffaisen bank de langa profi g enescu cand vii dinspre bulevard spre primaverii si exemplele pot continua dar cine sa ia masuri? Noi avem trafic la nivelul anilor 80
3 iulie 2017, 09:45
semaforul din intersectia Nationala cu P.Rares nu functioneaza deloc de cel putin o luna, iar Flutur trece zilnic pe acolo , atat el cat si Eugen Turcanu, dar pe ambiii se parte ca nu-i mai intereseaza gospodarirea municipiului, mor oameni nevinovati in accdidente si nimeni nu ia masuri, pana cand ?
3 iulie 2017, 08:27
melimeloparis.ro%20
astratex.ro
Sondaj
Ce vaccin anti Covid preferați?
Pfizer/BioNTech
Moderna
AstraZeneca
Johnson & Johnson
Sputnik V
Altul
Declaraţia zilei
 „Am reluat o poveste mai veche, dacă nu mă înșel din 2016, la sistemul de supraveghere din municipiul Botoșani. Noi am trimis o adresă cu ajutorul colegilor de la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) în baza Legii 333 ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.9226 lei
USD
Dolarul SUA
4.1180 lei
CHF
Francul elveţian
4.4688 lei
GBP
Lira sterlină
5.6719 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.7764 lei
XAU
Gramul de aur
230.7072 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2314 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3715 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1662 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.2818 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1897 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6619 lei
Vremea
astăzi
Botosani
5.0 o C
Dorohoi
4.8 o C
Bucecea
4.3 o C
Darabani
3.8 o C
Saveni
5.3 o C
Ştefăneşti
5.4 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2021 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.