Ancheta săptămânii
Cartier botoșănean izolat de lume cu o linie CFR: un kilometru și jumătate dimineața și tot atât seara – GALERIE FOTO

Imaginați-vă că, în fiecare dimineață, la plecarea la serviciu, sunteți nevoiți să ocoliți aproximativ un kilometru și jumătate. Și că zi de zi treceți pe lângă drumul care v-ar putea scurta cu aceeași distanță accesul la oraș. Dar că, fiindcă trăim în România și mai ales într-un colț parcă uitat de lume din această țară, nimic nu se poate schimba.

Un kilometru și jumătate în plus dimineața și încă pe atât seara


Ei bine, pentru sute de oameni potrivit unor estimări, zeci conform altora, acesta nu reprezintă doar un exercițiu de imaginație, ci realitatea cu care se confruntă de ani și ani de zile. Botoșănenii care locuiesc în Luizoaia sunt obligați să meargă pe strada Popăuți, paralel cu calea ferată, să treacă prin spatele Mănăstirii Popăuți, de acolo pe Hatman Arbore, pentru ca într-un final să ajungă la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență și să vadă primele blocuri, dar să nu aibă la dispoziție transport electric. Totul s-ar putea petrece mult mai rapid dacă ar exista o trecere a căii ferate care desparte cartierul de strada Manolești Deal, cea în care își au sediul Xandor și Electroalfa și care asigură ieșirea la Calea Națională, principala arteră a orașului, pe unde circulă și tramvaiul și maxi-taxi.

Trei kilometri pentru un vot

Până în urmă cu patru-cinci ani se trecea... neoficial pe acolo, însă feroviarii au montat stâlpi de beton și bariere. Iar barierele nu se ridică niciodată. Locuitorii din această zonă a urbei au strâns semnături pentru a li se permite accesul. Au cerut montarea unor bariere mobile, care să fie ridicate și să coboare în funcție de circulația trenurilor, care oricum este tot mai rară la Botoșani, însă demersurile lor au fost sortite eșecului. Problema lor a fost prezentată și în ședința ordinară a Consiliului Local din 31 ianuarie 2017.


”Sunt obligați să înconjoare Mănăstirea Popăuți pentru a avea acces în Botoșani și, culmea, ca să dau un singur exemplu, sunt arondați la secția de votare de la Liceul Textil, adică trebuie să ocolească pentru a ajunge acolo. Dumnealor au solicitat Primăriei Botoșani să facă demersuri pentru a se face o trecere la nivel cu calea ferată pentru a le facilita accesul locuitorilor în municipiu”,


Gabriel Alecsandru, consilier local.

Primăria se roagă de CFR

Sunt patru linii de cale ferată în acea zonă, din care una este neutilizată, o alta este folosită doar pentru manevre și doar pe două se circulă efectiv. În urmă cu șapte-opt ani, Primăria Botoșani a solicitat CFR-ului acordul pentru amenajarea unei treceri, însă răspunsul a fost negativ. La începutul acestui an s-a făcut o nouă încercare.


”A doua zi după această interpelare din Consiliul Local am făcut o nouă adresă la CFR în care am explicat că ar fi extraordinar de ușor pentru locuitorii din zonă dacă s-ar amenaja această trecere. Am făcut deci o nouă interpelare și așteptăm răspunsul”,


Marian Murariu, viceprimar Botoșani.


La scrisoarea propriu-zisă s-a atașat și o planșă din care reise foarte clar distanța suplimentară care trebuiește parcursă de botoșănenii din cartierul Luizoaia, însă șansele de aprobare sunt minime.

Iar CFR-ul nu vrea

Liniile de cale ferată ca și clădirile aparțin companiei ”CFR Infrastructură”, cu sediul la București și o direcție regională la Iași, acesteia din urmă subordonându-i-se stația de la Botoșani. Adresa a fost depusă la Botoșani și redirecționată de cei de aici către Regionala Iași.


”Au venit cei ce la Primăria Botoșani la mine și le-am spus că nu sunt eu în măsură să spun DA sau NU. Într-o săptămână, zece zile, vor primi răspunsul de la Iași”.


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.


Compania feroviară nu ar fi însă dispusă să investească într-o asemenea trecere  deoarece nu ar avea ceva de câștigat de pe urma ei. Nu s-a realizat un studiu de fezabilitate sau un proiect, însă lucrarea s-ar ridica la câteva sute de mii de euro.

Feroviarii se gândesc mai curând la un gard

CFR-iștii ar investi mai curând într-un gard în acea zonă întrucât, spun ei, se confruntă cu numeroase furturi din trenurile de marfă. În plus, susțin că și la ora actuală, pietonal, oamenii ocolesc stâlpii de beton și barierele și traversează totuși calea ferată. Oricum, nu văd o mare problemă faptul că până într-o sută de oameni, potrivit estimărilor lor, sunt nevoiți să ocolească un kilometru și jumătate la plecare și tot atâta la sosire.


”S-a făcut și pasajul acesta aici în gară și nu știu dacă este folosit de 10% dintre călători. Majoritatea călătorilor trec tot peste linii, pe la marginea gării. Interesant ar fi să se monteze niște camere video acolo (în Luizoaia – n.r.) să îi vedeți cum trec și acum. Este o investiție mare și cine o suportă?”


Gheorghe Bejenariu, șef stație CFR Infrastructură Botoșani.

Oamenii nimănui

O fabrică de parchet, o altă de cherestea și o carmangerie, funcționează, printre altele, în zona afectată. Tot acolo își are sediul și un depozit de muniție al Ministerului Apărării Naționale. Oamenii trecuți de 50 de ani își amintesc că atunci când erau copii funcționau bariere la manivelă, care permiteau inclusiv accesul auto. După zeci de ani, în care cel puțin teoretic orașul și țara s-au dezvoltat, oamenii nu mai au dreptul să treacă nici măcar pietonal pe acolo. Mai are rost să vorbim de ambulanță, de pompieri, de cât de importante sunt uneori câteva secunde?
 

loading...
”Traseul groazei” - trenul ”navetiștilor” care oprește în gări unde se omoară oameni - GALERIE FOTO
Râde țara de noi: Drumul național care-i tot de pământ, somnul de 51 de kg și ”bijuteria” cu patru trenuri

 

Primarul care se plimbă cu „tanc” de 30.000 de euro în comuna fără nici un angajat la privat: De ce vă votează oamenii? Nu ştiu / Ce le-aţi promis? Nimica! - FOTO & VIDEO

Prestaţia pe alocuri jenantă pe care preşedintele Consiliului Judeţean, Costică Macaleţi, a avut-o la „România, te iubesc” nu a fost singura a unei oficialităţi botoşănene. Primarul poate celei mai sărace comune l-a concurat serios.

Afacerea Dormitorul – cum să plăteşti mobilă pentru o cameră întreagă şi să primeşti doar o mască de butelie

Câteva piese de mobilier au generat o dispută serioasă între un atelier de profil şi un client. Şi după câteva luni de certuri s-a ajuns la un proces.

”Aqua Magic”: ONG-ul minune de la Botoșani, zeci de primării achită cotizație la ”Aqua” fără să primească un strop de apă

O hotărâre aparent banală adoptată de plenul Consiliului Județean scoate la iveală o situație cel puțin ciudată în administrația publică botoșăneană. Zeci de localități plătesc cotizație la o organizație neguvernamentală chiar dacă în mod practic nu beneficiază de nici un serviciu.

Tălpile de pe haină care l-au salvat - POVESTEA reținerii și eliberării tânărului violent din BMW - VIDEO

Duminică seară, Alexandru Pătrășcanu, tânărul care sâmbătă a spart cu o bâtă de baseball luneta unui Renault Clio, a fost eliberat din arestul Inspectoratului de Poliție Județean, acolo unde fusese reținut pentru 24 de ore.

Prizonieră în propria casă: Botoșaniul care n-a fost în stare să monteze o balustradă pentru o nenorocită, dar i-a îngropat banca - GALERIE FOTO

Imaginați-vă că viața voastră ar depinde de o balustradă. Da, de o banală balustradă pe care nu o puteți monta fiindcă nu aveți bani. Și chiar dacă i-ați avea, tot v-ar fi imposibil pentru că, pur și simplu, vă lipsesc puterile.

19.200 de lei, noul salariu propus pentru şeful cel mare de la „Apă”, UN MILION de lei într-un an doar pe lefurile directorilor

Consilierii judeţeni au adoptat la mijlocul săptămânii trecute o hotărâre care înlesneşte acordarea celui mai mare salariu de care are parte angajatul unei societăţi comerciale de stat din Botoşani.

Minciuni la nivel înalt și povești de la băutură și prezervative până la... aripile vântului în două clădiri monument istoric - GALERIE FOTO

Două clădiri simbol ale Botoşanilor lăsate de izbelişte de zece, respectiv șase ani de către Ministerul Sănătăţi au pierdut o nouă şansă de a fi reabilitate. Şi aceasta după o poveste absurdă, în care se minte în acte oficiale, de la nivel înalt.

Benzinăria cu bucluc - 15 ani de conflicte și-un nou scandal cu damf de GPL - GALERIE FOTO

De 15 ani, câţiva cetăţeni din Curteşti se tot plâng de problemele pe care le au cu benzinăria de la ieşirea din Hudum spre Baisa. S-a schimbat proprietarul, însă conflictele au rămas. Ba chiar s-au şi înteţit anul trecut, când în spatele staţiei de carburanţi s-a montat un aşa-numit SKID GPL, practic un rezervor suprateran de gaz petrolier lichefiat

Modern Calor cere o sumă uriașă de la foști și actuali directori, societatea intră parte civilă în dosarul DNA-ului

Cu o zi înainte ca Direcția Națională Anticorupție să facă publică punerea în mișcare a acțiunii penale față de Florin Sandu și alți foști și actuali șefi ai societății de termoficare și nu numai, la sediul unității a avut loc o ședință maraton a consiliului de administrație.

loading...
Misterul morții liceanului anticomunist elucidat după 32 de ani cu ”Laserul de la Măgurele”: Este un erou

Peste trei decenii au trebuit să treacă pentru a se elucida misterul morții tânărului din Botoșani care a sfidat regimul comunist și în toamna anului 1981, timp de mai multe nopți, a scris pe zidurile Palatului Administrativ, Casei de Cultură a Sindicatelor și a altor obiective din Botoșani mesaje împotriva regimului totalitar.

Fantoma de la județ: 0 euro și câteva parale în nouă luni din 2017

Ceea ce scriam încă de la începutul anului şi anume că, din cauza creşterii masive a salariilor, Consiliul Judeţean Botoşani nu va ajunge să pună în practică direct sau prin unităţile subordonate nici măcar o singură investiţie de amploare, s-a dovedit a fi cât se poate de adevărat. Şi asta reiese din contul de execuţie al bugetului propriu judeţean şi al bugetului instituţiilor subordonate pe primele nouă luni ale anului.

Administrație cu miros de baltă la Nova Apaserv, șefii unității CJ-ului pregătiți să-și împartă profitul chiar și dacă populația nu are apă

Consilierii județeni au adoptat pentru colegii de partid din CA-ul de la ”Apă” niște criterii de performanță în baza cărora să poată primi o parte din profit fără să prevadă pe undeva că apa trebuie furnizată la o anumită presiune sau că trebuie asigurată continuitatea serviciului. Astfel, aceștia pot ajunge să beneficieze de o parte din câștig chiar și dacă într-o lună se dă apă doar trei săptămâni sau dacă apa nu are presiune să ajungă la etajul 4 al blocurilor.

Un rom cu două facultăți și un master vrea să ducă toți etnicii la școală, DAR...

Florin Nicoi are 30 de ani, un copil de cinci ani și reprezintă o figură aparte în rândul comunității rome din Botoșani. În timp ce o mulțime de etnici de-ai săi se ocupă cu spartul semințelor și agresatul oamenilor care trec prin Centrul Vechi, el are cu totul alte priorități.

Marea ţeapă a amenzilor pentru rovinietă, schema prin care Statul Român sileşte şoferii să plătească dublu

Tot mai mulţi conducători auto din Botoşani sunt puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile legale potrivit cărora au dreptul să plătească jumătate din amendă în termen de 48 de ore de la aplicare pentru circulaţia fără rovinietă în afara localităţilor.

loading...
Primarii botoșăneni de care nu mai scapă lumea

Condamnaţi de judecători, demişi de prefect, pe alocuri şi cu procese pentru revenirea pe post pierdute în instanţă, unii primari din Botoşani au reuşit totuşi să rămână la conducerea localităţilor. Sub o formă sau alta decid direct sau „din umbră” ce se întâmplă în administraţia comunală.

Doi parlamentari PSD au locuit mai bine de un deceniu în ANL-uri din centrul orașului, dar au predat la Locativa altele, la Cișmea

Aşa cum a promis la începutul verii, Doina Federovici a renunţat la apartamentul pe care îl avea închiriat în cartierul Griviţa. La fel a procedat şi Marius Budăi, care a părăsit locuinţa de lângă bazar. Ambii însă au predat alte imobile decât cele în care au locuit efectiv.

Peste 400.000 de euro kilometrul de asfalt județean la Botoșani, ”săracii țării” ajungem să avem cele mai scumpe drumuri din România

Săraci, dar cu preţuri ca la bogaţi, asta s-ar putea spune despre politica de investiţii practicată de Consiliul Judeţean (CJ) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP). Săptămâna trecută, consilieri judeţeni au adoptat trei hotărâri referitoare la tot atâtea căi rutiere administrate de DJDP, iar costurile prevăzute pentru investiţii ridică serioase semne de întrebare asupra modului în care s-au făcut calculele.

Alarmă la sate! Firmele nu mai găsesc nici măcar tractorişti, barmanii sunt deja… parfum: Pare ceva de râs

Lipsa cronică a forţei de muncă sau mai exact a oamenilor dispuşi să lucreze loveşte şi mediul rural. Dacă la oraş antreprenorii s-au obişnuit să facă tot mai greu angajări din cauza lipsei resursei umane, unii ajungând să asigure gratuit transportul pentru locuitorii de la sate doar ca să aibă cu cine lucra, acum tocmai comunele se confruntă cu o criză generalizată a forţei de muncă.

Nova Apaserv, condusă de un textilist, un constructor de mașini și alți ”super-specialiști” - 12 șefi, nici măcar unul singur licențiat în furnizarea apei

Avem jurist, avem o pleiadă de economiști, avem chiar și un specialist în confecții-tricotaje. Plus o mulțime de ingineri specializați în tot felul de domenii, însă numai în hidrotehnică nu.
 

modlet.ro
Școala din căminul cultural, grădinița din dormitor, toaleta ”accesul interzis” - adevărata față a învățământului botoșănean

Dincolo de discursuri sforăitoare, de defilarea oficialităților, de îndemnuri mobilizatoare, este realitatea. Iar într-o mulțime de școli botoșănene este cât se poate de crudă. Și asta reiese chiar din documentele instituțiilor care trebuie să contribuie la asigurarea condițiilor desfășurării unui act de învățământ cel puțin decent.

Si a mai raspuns CFR -ul la acea noua interpelare? Dar CFR -ul de fapt cum motiveaza acest refuz, prin fapul ca nu doreste sa faca el investitia? In acest caz, poate ar trebui Primaria sa o faca, fiindca intr-adevar aceasta trecere la nivel cu calea ferata nu profita CFR-ului ci unor locuitori ai municipilui Botosani, care platesc taxe si impozite serviciului din cadrul primariei.Indiferent cine ar face aceasta investitie, doua bariere si niste platforme betonate la nivel cu liniile de cale ferata in nici un caz nu pot costa cateva sute de mii de euro, dupa cum apreciaza reprezentantul statiei CFR infrastructura BT.
7 martie 2017, 21:31
Si nu ar fi nimic daca drumul ocolitor nu ar fi de pamant si plin de gropi! Intr-o luna de zile iti faci masina praf! Daca ramaneam la comuna Mihai Eminescu acum era asfalt. Dar ne-au arondat la municipiu, sa putem plati impozite si taxe, ca de conditii nu avem nevoie nu? Pe toate ulitele din sate exista macar pietris si noi trebuie sa incaltam cizme de cauciuc! In mileniul 3, in municipiu resedinta de judet! Este jalnic! Si putorile astea de edili ai curului vin doar la cersit voturi din 4 in ani!
27 februarie 2017, 21:13
Se poate obtine acces trecere peste calea ferata , 100 de metri spre stanga. Ceea ce ar fi super ok
13 februarie 2017, 22:24
Domnule Bejenariu vreau sa va intreb din care vagoane se fura ca eu nu am mai vazut vagoane de marfa de cativa ani buni.Cred ca din biroul dumneavoastra se vede altceva!
13 februarie 2017, 14:06
astratex.ro
astratex.ro
loading...
loading...
starshiners.ro%20
Sondaj
Credeți că se va moderniza drumul Botoșani - Târgu-Frumos până la alegerile din 2020?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„Ne-am adunat toți actorii importanți, la nivel de directori, patroni de firme, acolo lucrează vreo trei, patru constructori, nu doar Electroalfa International. A participat și proiectantul, responsabilii noștri din Primărie ca să ...
Curs valutar
acum 2 zile
EUR
Euro
4.6288 lei
USD
Dolarul SUA
3.9524 lei
CHF
Francul elveţian
3.9799 lei
GBP
Lira sterlină
5.2780 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.6100 lei
XAU
Gramul de aur
165.7899 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2348 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4479 lei
AUD
Dolarul Australian
2.9996 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0615 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1793 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6214 lei
Vremea
astăzi
Botosani
19 o C
Dorohoi
19 o C
Bucecea
19 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
19 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.