Grupul francez, cu un magazin deschis şi la Botoşani, devine al doilea jucător din retail ale cărui afaceri sare de 2 miliarde de euro.
Carrefour a obţinut anul trecut în România afaceri de puţin peste 2 miliarde euro brut, cel mai ridicat nivel din istoria sa. Compania, care a intrat pe piaţa locală în 2001 cu un hipermarket în Bucureşti, în cartierul Militari, şi-a majorat afacerile cu aproape 8% pe aceeaşi suprafaţă şi cu circa 13% per total, adică luând în calcul şi magazinele noi.
Per total, la nivelul întregului grup, businessul a crescut cu 2,2% până la 88,2 miliarde de euro, francezii fiind unul dintre cei mai mari retaileri de la nivel mondial. Astfel, avansul pieţei locale a fost cel mai mare din Europa şi al doilea cel mai puternic din lume după Argentina.
Potrivit Ziarului Financiar, cifra de afaceri este brută, deci cuprinde şi TVA-ul de 9% la bunuri alimentare şi 20% la nealimentare. Oficialii companiei nu ofertă datele fără TVA, aşa cum sunt ele publicate pe Ministerul de Finanţe.
Cu afaceri de 2 miliarde euro România îşi consolidează locul cinci în Europa (în afară de piaţa-mamă Franţa). Mai mult, creşterea puternică a făcut ca businessul din România să se apropie de cel din Polonia, cea mai puternică economie din regiune, o ţară cu o populaţie de două ori mai mare ca a României. Avansul businessului pe piaţa locală a fost dublu faţă de Polonia, unde reţeaua este de trei ori mai extinsă ca în România.
Mai exact, la jumătatea anului trecut erau aproape 900 de magazine faţă de 300 în România, acestea fiind cele mai recente date. Businessul este aproape acelaşi.
Redacția Botoșăneanul
Mar 28, 2024
Asfalt pe două străzi de pământ din municipiul reședință
Oana Sava
Mar 28, 2024
Primarul Cosmin Andrei, după circul din plen: Pietrele vă mai lipsesc și crucea – VIDEO
Oana Sava
Mar 28, 2024
„Natură moartă cu nepot obez", călătorie tragi-comică la Teatrul „Vasilache”
Redacția Botoșăneanul
Mar 28, 2024