Știrea zilei
Suntem fraierii României: Guvernul pregăteşte o ţeapă uriaşă, drumul mult aşteptat TĂIAT pentru că este prea scump

Autostrada A8 de la Târgu Mureș spre Moldova, tronsonul peste munți care ar trebui să lege regiunea de Transilvania și de Vest, ar putea fi anulată sau amânată pe termen lung. În locul său ar urma să fie prioritizat un proiect pe valea Oituzului - autostrada A13 Brașov - Bacău, potrivit unei analize a autorităților.

Plănuiesc schimbarea Masterul Planului de Transport


Dezvăluirea a fost făcută de Hotnews.ro, care arată că schimbarea, dacă va fi concretizată, ar fi prima modificare majoră a Master Planului de Transport, documentul strategic adoptat în urmă cu doi ani și care era menit să asigure stabilitatea în planificarea proiectelor de infrastructură. Motivul schimbării? A8 pe partea montană costă prea mult, chiar și dacă ar fi realizată pe bani europeni, dar atât opoziția, cât și societatea civilă dezaprobă intenția și acuză că mutarea ar fi făcută doar pentru a atrage trafic pe viitoarea autostradă Brașov - Comarnic - Ploiești, un proiect pe care statul insistă - pentru a patra oară - să-l facă prin parteneriat public-privat.

 

Şi vor să amâne Autostrada pentru Moldova


Autoritățile de la Transporturi au în curs o analiză cu specialiști de la Banca Europeană de Investiţii pentru identificarea de rute alternative și fezabile prin care să fie legată Moldova de Ardeal. Motivul? A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț ar costa circa 7 miliarde de euro, mult mai mult decât fondurile europene puse la dispoziția României.

Analiza, care ar urma să fie prezentată până la finalul anului, va prezenta foarte probabil ca proiect preferat autostrada A13 de pe Valea Oituzului, între Bacău și Brașov (cu o continuare spre Făgăraș).


Dacă această schimbare de prioritate a proiectelor va fi însușită de autorități, s-ar concretiza practic prima modificare majoră a Master Planului de Transport adoptat în 2016, un document strategic, cerut de Comisia Europeană, menit să asigure o coerență și stabilitate în planificarea și finanțarea proiectelor de infrastructură, indiferent de câte guverne se schimbă.


Culmea e că anularea sau amânarea pe termen lung a tronsonului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț se bate cap în cap cu un alt plan al Guvernului: realizarea tronsonului A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni printr-un Parteneriat Public Privat. În plus, realizarea integrală a A8 din fonduri europene este subiectul unui proiect de lege în curs de aprobare în Parlament.

 

După ani de promisiuni deşarte Guvernul PSD a realizat că investiţia este prea scumpă


Prezent la conferința EuroIMPACT organizată de Institutul European din România (IER), în parteneriat cu StartupCafe.ro și HotNews.ro, Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, a vorbit despre fondurile europene disponibile pentru infrastructura rutieră a României și despre proiectele pe care ministerul le va înainta în anul ce vine la Comisia Europeana pentru a primi finanțare nerambursabilă.


Legat de autostrada A8 Tg Mureș - Iași care ar urma să lege Moldova de Vest, oficialul de la Transporturi a susținut că aceasta este foarte scumpă și că nu s-ar putea realiza în cadrul actualei perioade de finanțare europeană, deși comisarul european Corina Crețu susține că măcar SF-ul poate fi realizat acum pe bani europeni, iar proiectul pregătit pentru următorul ciclu financiar european de după 2020.


„Vorbim de o secțiune de autostradă între Târgu Mureș, Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova, estimată la aproximativ 9 miliarde de euro, din care grosul, aproape 7 miliarde de euro, este în zona muntoasă, între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Proiectul este prins în portofoliul extins al POIM. Într-adevăr studiul de fezabilitate poate fi finanțat și ministerul poate depune o cerere de finanțare pentru revizuirea SF-ului, să fie foarte solid, cu studiile tehnice, de trafic, economice. Totuși, când vorbim de 7 miliarde de euro nici măcar o nouă perioadă de programare (n.r. un nou exercițiu bugetar european) nu ar fi suficientă să acopere legătura Târgu Mureș - Târgu Neamț”, a spus Costache.

 

O analiză cu rezultat dinainte cunoscut


Acesta a mai precizat că la nivelul Ministerului Transporturilor s-a pornit o analiză privind posibilitățile de a asigura o legătura a Moldovei cu Transilvania pe rute alternative „în cel mai rapid mod cu putință, în condiții de eficiență economică și protecția mediului”.


Surse apropiate au declarat pentru HotNews.ro că la analiza la care lucrează Ministerul Transporturilor iau parte și reprezentanți ai Băncii Europene pentru Investiții (BEI), iar rezultatul analizei va indica, cel mai probabil, că varianta A13 Brașov - Bacău va fi cea mai favorabilă, din punct de vedere al costului și al timpului de realizare.


Motivul principal pentru schimbarea culoarului de traversare cu o autostradă a Carpaților Orientali spre Moldova ar fi costul foarte ridicat al proiectului A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, deși suma estimată la de 7 miliarde de euro vine în urma unui Studiu de Fezabilitate care oricum trebuie revizuit. În MasterPlan, spre exemplu, autostrada A8 are un cost estimat la circa 4 miliarde de euro.

 

Nici măcar un singur proiect din Moldova nu este prioritar pentru Guvernul PSD


Potrivit lui Cătălin Costache, Director General la Direcția Generală Organismul Intermediar – Direcția Accesare Fonduri din cadrul Ministerului Transporturilor, prioritățile pe partea rutieră sunt legate de Coridorul IV și alte câteva proiecte. Astfel, pentru 2018, autoritățile vor înainta spre finanțare europeană următoarele proiecte: Autostrada Sibiu - Pitești, proiectele legate de Centura Capitalei, Podul peste Dunăre de la Brăila, drumul expres Craiova - Pitești, autostrada Sibiu-Făgăraș și finalizarea autostrăzii Translvania până la granița cu Ungaria.


Asociația Pro Infrastructură (API), una dintre cele mai active organizaţii guvernamentale care monitorizează proiectele de infrastructură din țară, nu vede cu ochi buni posibila schimbare de strategie pentru autostrada care să lege Moldova de Vest.


„Asociația Pro Infrastructura nu poate fi de acord cu așa ceva care nu respectă MasterPlanul adoptat. Nu va fi o analiză realistă, e făcută doar pentru Comarnic - Brașov, pentru a mai aduce trafic pe acel proiect pe care vor să-l facă iar prin Parteneriat Public Privat. Vom ajunge ca de la Iași la București să trecem munții de două ori”, a declarat pentru HotNews.ro Ionuț Ciurea, președinte executiv al Asociației.


“Guvernul speră să mintă și să convingă”


Asociația Construim România (ASCORO), o altă voce din rândul societății civile, a transmis pentru HotNews.ro că susține realizarea autostrăzii A8 care este de importanță majoră și strategică pentru România și Europa:


„Readucerea proiectului de autostradă A13 Brașov-Bacău ca prioritate în master plan ne readuce aminte cum guvernarea PSD a încercat același lucru în trecut folosindu-se de calcule, prognoze și alte justificări eronate. Prin resuscitarea autostrăzii A13, guvernul speră să mintă și să convingă astfel potențialii investitori, dacă există, că Autostrada A3 Ploiești-Brașov va atrage traficul estimat de ei astfel încât amortizarea investiției să se facă conform graficului prezentat de guvern. Mai mult, actualul plan pune în pericol realizarea autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, așa cum au făcut sistematic în trecut, încercând să justifice folosindu-se de fundamente eronate construcția autostrăzii A3 Ploiești-Brașov, în detrimentul A1 Sibiu-Pitești, transformând Brașov într-un „hub” de autostrăzi”, a mai precizat ASCORO.


Se dă prioritate unei autostrăzi care trebuia să se construiască în perioada 2023 - 2027


În MPGT A8 era planificată a fi implementată pe două cicluri financiare europene: tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni în exercițiul 2014-2020, iar porțiunea Tg. Mureș - Tg. Neamț, zona montană cea mai grea, era pregătită pentru perioada 2020-2030, începând din 2023.


Cât despre A13 Bacău - Brașov, conform Master Planului, autostrada era mai jos în lista priorităților și era planificată spre execuție începând cu 2023 și până în 2027.


În ceea ce privește maturitatea proiectelor (gradul lor de pregătire), ambele sunt într-un stadiu similar - nu pot fi scoase la proiectare și execuție pentru că le lipsesc documentațiile de bază. Astfel, pentru A8 trebuie revizuit Studiul de Fezabilitate - un contract care fusese semnat, dar reziliat chiar de Compania de Autostrăzi la începutul acestui an, iar pentru A13 trebuie realizat un SF de la zero.

 

loading...
Bannerele cu 'Autostradă pentru Moldova' INTERZISE de jandarmi pe stadion, scandal la meci - FOTO & VIDEO
Culmea sfidării: Botoşăneanul din Guvern anunţă autostradă în Teleorman după uriaşul protest al şoferilor din Moldova

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

 

 

download from google playdownload from apple store
Tragedie la Maternitate: Unicul copil al unor părinți infectați cu COVID a decedat, acuzații către cadre medicale: A murit cu zile
Doi tineri trec prin clipe grele după ce bebelușul lor s-a stins din viață la Maternitatea Botoșani. Îndurerată, familia lansează acuzații către cadrele medicale.
COVID - o boală cu bătaie lungă: Jumătate dintre botoșănenii tratați au rămas cu sechele după ce s-au vindecat
Până la sfârșitul acestei săptămâni erau declarați vindecați 3.285 de botoșăneni. Specialiștii susțin însă că mulți dintre ei au încă probleme de sănătate.
Administratorul unui pub și un comerciant au încercat desființarea hotărârii de închidere a piețelor și HoReCa, surpriză de proporții la Tribunal
Firma care administrează Grand Irish Pub și Sorinel Belciug, un comerciant cu afaceri în piață, au atacat în instanță hotărârea adoptată de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) imediat după ce Guvernul a trasat o nouă serie de restricții, inclusiv interzicerea deplasării pe timpul nopții. Tribunalul a respins acțiunea, dar procesul are o poveste cu totul aparte.
Vicepreședintele CJ-ului ”importat” la negocierile politice, lăsat să șomeze la birou: D-na președinte a spus că deocamdată asta e situația
Dacă la Primăria Botoșani s-a transmis un mesaj de unitate și echipă, la Consiliul Județean unul dintre vicepreședinți a fost deja izolat de activitatea principală a instituției. Facem referire la persoana care nu prea corespunde politic cu noua conducere formată la Județ după alegerile locale.
Botoșani, de două săptămâni la limita carantinei: ”E clar că la 6,00 NU voi declara carantină”, DAR...
Botoșaniul trăiește periculos în pandemie, de aproape două săptămâni rata de infectare la mia de locuitori a depășit pragul de 5,00, iar de la 6,00 se poate intra în carantină, potrivit actelor normative adoptate de Guvern.
Afaceri închise, privații și cetățenii amendați pe unde sunt prinși, instituțiile publice scapă în pandemie doar cu un banal... avertisment
Probabil că nu a mai existat vreun an în care instituțiile statului să exercite atât de multă presiune pe operatorii economici privați, iar aici ne referim mai ales la cei din HoReCa. Au fost închiși în starea de urgență, s-au redeschis în starea de alertă, însă cu extrem de multe restricții. Și în toată această perioadă instituțiile statului, printr-o armată de oameni, au făcut rând pentru a-i controla și amenda.
În anul dedicat online-ului, instituția de la Botoșani cu peste 80 de milioane de euro buget anual face ședințe prin... telefon
Trăim vremuri pe care nimeni nu le-a anticipat în istoria recentă. Vremuri în care instituțiile își restricționează contactul cu cetățenii, iar guvernanții recomandă ferm telemunca. Vremuri potrivnice în care accesul botoșănenilor la informațiile de interes public TREBUIE să rămână liber.
Două săptămâni de când au închis HoReCa la Botoșani ca să scadă Covid-ul: Rezultatul? Rata de infectare aproape s-a dublat
Pe 29 octombrie Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a decis închiderea restaurantelor, cafenelelor, cinematografelor, sălilor de spectacole și a celor de noroc din municipiul Botoșani. Măsura a fost adoptată atunci ca urmare a depășirii pragului de 3 îmbolnăviri la mia de locuitori.
Oamenii din linia întâi care au făcut un pas în spate! Val de pensionări și demisii la Spitalul Județean Mavromati în plină pandemie!
De la debutul pandemiei cadrele medicale sunt în linia întâi, motiv pentru care s-au mai făcut angajări ca să se facă față valului de pacienți. Însă în tot acest timp au fost și persoane care au ales să demisioneze, ar și altele care au ieșit la pensie în această perioadă stresantă pentru toată lumea.
Loading...
Scandal în Piața Centrală, comercianții au intrat în hală: Bătaie de joc din lume! Lumea muncește pentru o bucățică de brânză VIDEO & GALERIE FOTO
Protestele care au avut loc în fiecare dimineață din această săptămână în fața Prefecturii și Primăriei au continuat miercuri la amiază chiar în Piața Centrală. Mai exact la Hala de Lactate și Hala de Carne, acolo unde zeci de comercianți s-au întâlnit cu reprezentanții SC Urban Serv SA, care încă mai administrează aceste spații.
Administrator public de top la o Primărie! Fost parlamentar, consul și director în București a venit la Botoșani, în sprijinul primarului
A fost parlamentar în două rânduri, demnitar în Republica Moldova și director la Complexul Lia Manoliu din Capitală.
„Petrecere” într-o instituție publică unde sunt cazuri de Covid! Angajații adunați într-o sală, una dintre participante fără mască – FOTOGALERIE
În vremuri potrivnice, în care Guvernul a interzis orice fel de adunare, petrecere, aniversare sau orice alt eveniment public sau privat, în spații închise sau deschise, într-o unitate publică de la Botoșani a avut loc totuși o astfel de întâlnire.
Școala offline: Mii de elevi botoșăneni nu fac orele online, ministrul cere controale
Municipiile Botoșani, Dorohoi dar și câteva comune precum Adășeni, Suharău și Văculești se află în scenariul roșu motiv pentru care elevii din aceste localități  au învățat săptămâna aceasta exclusiv online. Iar de luni, conform noilor reguli toți elevii din întreaga țară vor învăța online.
Asta ați ales! Circ de 8 ore la prima ședință a noului Consiliu Local, aleșii scoși afară (și) de concertul Filarmonicii după o întrunire halucinantă – GALERIE FOTO
Dacă își imagina cineva că după alegerile din 27 septembrie situația din Consiliul Local Botoșani se va schimba, s-a înșelat amarnic. Noul deliberativ municipal, format în bună parte din aceiași oameni ca în ultimii patru sau chiar opt ani, a dovedit prin noii săi membri că între jurământul abia depus și ceea ce fac cu adevărat în calitate de reprezentanți ai botoșănenilor este o distanță uriașă.
Loading...
Draftul care a „transpirat” de la Guvern pe surse și care închide țara, vânat de Prefectură pentru „a nu induce populația în eroare”
Istoria se repetă și încă foarte repede. Pentru că tot ceea ce s-a petrecut în primăvară, când documentele oficiale care vizau măsuri restrictive pentru populație erau secretizate și furnizate „pe surse”, se repetă în toamnă, la șase luni distanță.
”Surpriza” din fruntea CJ-ului, pregătită în realitate de o lună de zile, s-a mers la două capete
”A fost o surpriză plăcută și pentru mine, recunosc, dar mă obligă”. Declarația îi aparține lui Bogdan Dăscălescu, și a fost dată jurnaliștilor la puține minute după ce a reușit să devină pentru prima dată în carieră vicepreședintele al Consiliului Județean.
Fostul șef din Consiliul Județean a revenit la compania orașului și stă cu „bagajele la ușă”: Sunt pregătit pentru orice provocare
După ce și-a încheiat mandatul de vicepreședinte al Consiliului Județean și, mai mult decât atât, a depus jurământul de consilier local, Liviu Toma, „adoptat” de familia Pro România înainte de alegerile locale, a revenit pe postul său de la Urban Serv.
Instituție mutată dintr-un apartament de bloc într-un sediu din centrul orașului, închisă după 13 zile – GALERIE FOTO
După ani de zile în care a funcționat într-un apartament dintr-un imobil situat pe Calea Națională din municipiu, această unitate de stat are, în sfârșit, un sediu care se ridică la nivelul de standard corespunzător. Doar că botoșănenii au apucat să beneficieze de aceste servicii civilizate doar pentru mai puțin de două săptămâni de zile.
ABERANT și NEDREPT: 9 din 10 focare sunt în unitățile statului la Botoșani, Comitetul de Urgență a închis mai ales privații
Municipiul Botoșani a ajuns joi la o incidență de 3,13 la mie a cazurilor de coronavirus, iar Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) a hotărât intrarea începând de astăzi în așa numitul ”scenariu roșu”, în care activitățile economice și sociale sunt limitate aproape asemănător Stării de Urgență.
”Rechizitoriul” de rămas bun al lui Flutur: fraudă electorală, bani pentru voturi, buletine dispărute, dar și o întrebare fără răspuns
Din noaptea alegerilor locale și până în ziua când a jurat din postura de consilier local, Cătălin Flutur a avut o singură apariție publică. A fost acea conferință de presă organizată la două zile după scrutin, în care acuza faptul că ar fi pierdut în urma unor manevre derulate în timpul votării și mai ales după închiderea secțiilor.
eu cred ca Rotaru si Ciofu vor vota pentru ca nu se risca sa fie in aceiasi oala cu cozile de topor pe care nu-i intereseaza deloc Moldova
7 noiembrie 2018, 08:00
Bai oameni buni dar ăștia își bat joc de noi cu nesimțire. Dați numele și prenumele concret ale parlamentarilor din Botosani care au fost votați sa ne reprezinte și dânșii fac jocurile penalilor și a celor pe care nu-i interesează dezvoltarea Moldovei.
6 noiembrie 2018, 21:49
Infractorul Dracnea si slugile lui oligofrene nu vor dezvoltarea Moldovei ca sa nu le dispara bazinul electoral.
6 noiembrie 2018, 18:03
He-he-he, iar v-am tras teapa, prostilor!
6 noiembrie 2018, 13:27
priviti,cititi si ganditi:..........cei ce au votat contra,MOLDOVENI ,slugile musteciosului Ieri PSD a încercat blocarea legii pentru autostrada Tg. Mureș-Iași prin manevra retrimiterii la Comisie (fără nicio explicație).Au pierdut în plen cu 81 voturi pentru retrimitere, 1 abținere și 84 de voturi contra.Mai mulți parlamentari moldoveni PSD au votat pentru retrimitere. Deși declarativ susțin legea, la vot fac altfel.Cred că e important să-i cunoaștem mai ales că mâine urmează votul final asupra legii în plen:Doi membri ai Comisiei pentru Transporturi:- Alexandru Rotaru, deputat PSD Neamț- Aurel Căciulă, deputat PSD VasluiTrei deputați PSD de Iași:- Axinte Vasile- Cîtea Vasile- Gavrilă CameliaDe la Botoșani, deputații PSD:- Budăi Marius-Constantin- Ciofu Tamara-Dorina- Lupașcu Costel- Rotaru Răzvan-IlieDin Suceava, doi deputați PSD:- Bejinariu Eugen- Cobuz Maricela
6 noiembrie 2018, 12:39
imasul este mare,moldovenii cand s-aduna ,chiuie si voie buna!Sponsori sa fie , de votat voteaza ,sunt obedienti !
6 noiembrie 2018, 12:22
Cu asa politicieni cum naiba sa nu fie asa. Niste slugi, fara exceptie. Habar nu are unu ce inseamna o autostrada, macar prin apropiere. Astia taie panglici pentru orice si tradeaza tot ce prind. Se vand pentru cativa gologani.
6 noiembrie 2018, 11:40
,,Partidul maimuțelor”( A. Țuțuianu) nu se dezminte și îngroapă Moldova definitiv. Asta e răsplata pentru moldovenii care au votat Ciuma Roșie din 1989 până azi. Unde nu-i cap...
6 noiembrie 2018, 10:05
astratex.ro
Sondaj
Cu cine votați la alegerile parlamentare?
Partidul Mișcarea Populară
Partidul Național Liberal
Partidul Pro România
Partidul Social Democrat
Uniunea Salvați România
Altul
Declaraţia zilei
„V-as putea da răspunsul PSD-ului care spune că instituția lor nu rezolvă asemenea cereri acum nici nu știu ce să înțeleg. Nu au înțeles că este vorba despre un protocol sau nu înțeleg ce înseamnă o cerere că noi în ...
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Curs valutar
27 noiembrie 2020
EUR
Euro
4.8735 lei
USD
Dolarul SUA
4.0875 lei
CHF
Francul elveţian
4.5081 lei
GBP
Lira sterlină
5.4471 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.9287 lei
XAU
Gramul de aur
237.6576 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2376 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.3462 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0148 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1463 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1862 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6549 lei
Vremea
astăzi
Botosani
-2.0 o C
Dorohoi
-1.9 o C
Bucecea
-2.0 o C
Darabani
-1.7 o C
Saveni
-2.0 o C
Ştefăneşti
-1.5 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2020 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.