Știrea zilei
Misiune imposibilă: Ori face, ori nu face uriașul proiect cu liniile și tramvaiele noi, Primăria devine datoare vândută pe o mulțime de ani
  • Primarul Cosmin Andrei a discutat o oră cu ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, pentru a găsi o soluție de deblocare a proiectului privitor la infrastructura rutieră pentru circulația tramvaielor.
  • Misiunea Primăriei a devenit deja imposibilă în condițiile în care la orizont s-a ivit un nou risc de corecții financiare uriașe care să fie aplicate orașului.

Situația pe scurt

 

Simplificând situația, proiectul pentru dalele pe care circulă tramvaiele este strâns legat de achiziția acestora. Dacă se renunță la reabilitarea căilor de rulare pe traseele 101 și 102 pierdem bani europeni. În același timp, nu mai avem timp să implementăm acest proiect care se ridică în prezent la costuri uriașe pentru Primărie. Iar cele 9 tramvaie vor fi oricum trimise la Botoșani, indiferent dacă avem sau nu infrastructură pentru ele.

 

În amănunt, proiectul „Transport urban durabil în Municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – reabilitare cale de rulare traseu 101 și 102” ar trebui să fie gata până la 31 decembrie 2023.

 

Adică la finele anului viitor.

 

Primăria Botoșani trebuie să contribuie cu suma de 100 de milioane de lei sau 20 de milioane de euro. Cu acești bani se pot reabilita probabil toate străzile din piatră și pământ de la periferii.

 

Ce-ar fi dacă...

 

Chiar dacă s-ar face acest efort financiar prin accesarea unui împrumut, până anul viitor în decembrie, este imposibil să fie realizată și proiectarea, dar și execuția lucrărilor, adică reabilitarea a 17 km din calea de rulare a tramvaiului. Iar la momentul critic (31 decembrie 2023), pe lângă cele 20 de milioane de euro contribuția Primăriei, se adaugă și fondurile europene care nu se cheltuiesc până atunci.

 

„Căutăm soluții pentru a nu primi corecții financiare dacă nu se va mai implementa proiectul de reabilitare a infrastructurii care presupune o cofinanțare de 100 de milioane de lei, astăzi. Până la momentul licitației suma poate să crească și în urma realizării lucrărilor pentru că prețurile sunt în creștere și atunci, așa cum am mai spus, nu vreau să îndatorez Primăria doar pentru un singur proiect, fără un orizont concret de realizare și în felul acesta să neglijez alte nevoie ale orașului, care sunt multe”,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

De ce vorbim de corecții financiare?

 

Proiectul privitor la reabilitarea liniilor de rulare este strâns legat de achiziția tramvaielor propriu-zise.

 

Iar asta din cauza (datorită) unui angajament asumat de Primărie în mandatul precedent, adică în iunie 2018, pentru a participa la o licitație centralizată realizată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) pentru achiziția a 40 de tramvaie, 9 pentru Botoșani.

 

„Cu alte cuvinte, banii municipiului pentru cele 9 tramvaie au fost puși într-un coș comun cu alte primării pentru o achiziție centralizată, în vederea unui preț mai bun. Aceste 9 tramvaie trebuie să circule pe infrastructura reabilitată, dacă nu avem infrastructura reabilitată tramvaiele nu vor avea unde să circule, dar noi avem un agajament că achiziționăm aceste tramvaie. Riscăm corecții financiare dacă ne retragem din această licitație la nivelul întregului contract, pe 40 de tramvaie. Lucru pe care nu-l putem face astăzi fără repercusiuni pentru că așa și-a luat angajamentul Primăria Botoșani”,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

Dacă municipiul Botoșani refuză tramvaiele pentru că nu mai are ce face cu ele, Uniunea Europeană aplică corecții financiare care se pot ridica la alte milioane de euro. Această problemă, spune Cosmin Andrei, ar fi putut fi evitată dacă Primăria Botoșani ar fi intrat singură într-o achiziție publică pentru cumpărarea tramvaielor, cum s-a întâmplat spre exemplu la Iași. Doar că Ministerul Dezvoltării a hotărât în 2018 să efectueze o achiziție centralizată, pentru toate localitățile care au accesat proiecte europene pe această axă, privându-le de dreptul de a-și face singure procedurile de licitație.

 

Însă la acest moment retragerea este tardivă și presupune plata de corecții financiare.

 

Ajutor cerut de la ministru

 

În această situație, care pare imposibilă, primarul Cosmin Andrei s-a deplasat la București, la ministrul Dezvoltării, Cseke Attila.

 

„A fost dispus să lucrăm împreună pentru a nu dezangaja bani europeni și pentru a nu ajunge la corecții financiare. A rămas să mai studieze și dlui cu colegii din minister pentru a fi găsită o soluție astfel încât municipiul Botoșani să nu sufere în urma unui proiect care nu mai poate fi implementat. Și nu mai poate fi implementat nu că nu-mi doresc eu, ci pentru că așa sunt datele acestei probleme”,

Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani

 

Pașii dezastrului

 

22 decembrie 2017 – sunt întocmite cele două fișe de proiect pentru cele două căi de rulare, 101 și 102.

 

27 martie 2019 – abia după doi ani sunt încărcate pe MYSMIS documentațiile tehnice pentru cele două obiective.

 

*MYSMIS este platforma pe care sunt încărcate proiectele cu finanțare europeană

 

24 decembrie 2019 – este semnat contractul de finanțare cu o perioadă de implementare de 71 de luni. Adică 6 ani fără o lună.

 

29 septembrie 2020 –  este lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru execuție lucrări, organizare de șantier, furnizare dotări, proiectare și asistență tehnică, furnizare și implementare sistem e-ticketing.

 

Termen limită de depunere a ofertelor: 23 noiembrie 2020.

 

Licitația a fost anulată, niciun constructor nu a fost interesat de acest proiect.

 

Se actualizează devizul de lucrări ca urmare a exploziei de creșteri de prețuri și se reia licitația cu o valoare mai mare.

 

15 martie 2021 - se lansează a doua licitație, care este mai apoi anulată pe 23 iunie 2021. Nicio ofertă depusă. Din nou.

 

 

5 iulie 2021 - Primăria deschide negocierile directe cu constructorii interesați să reabiliteze calea de rulare pentru tramvaie. Termenul limită de depunere a proiectelor a fost 19 octombrie 2021.

 

Doi constructori s-au arătat interesați, unul dintre ei ridicând valoarea investiției cu aproximativ 40%, explicând că nu se poate încadra în valoarea proiectului pentru realizarea lucrărilor. Cum suma pretinsă de constructor depășea valoarea estimată din proiect, Primăria s-a regăsit în situația de a anula și procedura de negociere directă.

 

28 ianuarie 2022 – Primăria Botoșani a solicitat de la Ministerul Dezvoltării, Guvernul României și Secretariatul General al Guvernului sumele suplimentare necesare pentru realizarea investiției.

 

Nu s-a primit niciun răspuns.

 

Cum o dai, intră în datorii

 

În rezumat, dacă Primăria Botoșani hotărăște să realizeze proiectul, trebuie în final să îl susțină în totalitate din fonduri proprii, pentru că nu va reuși să se încadreze în termenul de 31 decembrie 2023 și orice ban UE cheltuit până atunci trebuie returnat. Și atât ministrul Dezvoltării, cât și Agenția de Dezvoltare Regională Nord - Est au comunicat municipalității că NU poate faza proiectul în viitorul exercițiu financiar, adică nu are posibilitatea de a continua lucrările de la 1 ianuarie 2024 pe un alt program european.

 

Dacă Primăria Botoșani decide să nu facă proiectul, primește totuși tramvaie noi care nu pot circula pe șinele distruse din oraș și în plus ar trebui să plătească corecții financiare uriașe.

 

În oricare dintre variante, municipalitatea ar aduna datorii masive.

 

Urmărește-ne și pe Google News

loading...
Ministrul a rămas fără cuvinte când a auzit de problema proiectului cu tramvaiele de la Botoșani, dar a făcut o PROMISIUNE
Tramvaiele teroare ale orașului au fost vândute la fier vechi, sunt dezmembrate chiar în curtea Eltrans – GALERIE FOTO

 

 

 

 

Moare și ultima rămășiță PDL-istă din municipiu, fosta casă „portocalie” a fost eliberată! Primăria cu ochii pe partidele „în moarte clinică” – FOTOGALERIE
Partidul Democrat Liberal (PDL), fostul Partid Democrat (PD) a fost un partid politic parlamentar din România. PD a luat ființă în 1993 din fostul Front al Salvării Naționale, când Petre Roman s-a despărțit de Ion Iliescu. Iar PDL în 2007. A dispărut cu totul în 2014 când a fuzionat cu PNL.
OFICIAL: Mită de 400 de lei pentru „a închide ochii” la produsele expirate, comisarii de la Protecția Consumatorilor trimiși în judecată
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani i-au trimis în judecată pe cei doi comisari de la Protecția Consumatorilor cercetați pentru luare de mită.
O nouă funcție de șef apare la Botoșani! Povestea unei unități închisă de 13 ani și resuscitată de zbuciumul războiului
Au fost 13 ani în care am asistat la un concurs al eșecurilor și al neputinței din partea autorităților a două state.Peste un deceniu în care cetățenii și-au pierdut prioritatea în fața unor interese care au rămas în culisele politicului.
Adolescenți din Botoșani distruși de droguri și alcool, val de prezentări la UPU Botoșani: Sunt tineri care au muritVIDEO
Consumul de substanțe psihoactive dar și de alcool sunt mai răspândite printre adolescenții botoșăneni decât ar părea la prima vedere.„Urgențele” sunt practic asaltate de cazuri cu tineri care ajung băuți sau drogați la spital, după ce li s-a făcut rău în urma consumului.
Reorganizare la Nova Apaserv: S-a mai inventat o funcție de șef, partidul coace și un nou director
Spre finele anului trecut membrii Consiliului de Administrație au dezbătut o nouă propunere de organigramă. Prin această modificare s-au mai suplimentat pe alocuri o serie de posturi. Și s-a mai înființat o funcție de șef.
Președintele PNL Bacău a pus mâna pe telefon când a aflat că-i vine în oraș director de la ”Apa” Botoșani: A feștelit-o de tot, a pus-o pe burtă
Plecarea neașteptată a directorului adjunct de la SC Nova Apaserv SA după numai un an a luat pe neașteptate atât mediul politic din Botoșani, cât și cel din Bacău. Aceasta pentru că Doru Constantin a câștigat concursul de director pentru Compania Regională de Apă Bacău (CRAB).
Un polițist local de la Botoșani a scris 13 cărți în 4 ani: Vreau să ajung să scriu poezii cu adevărat / Mi s-a spus că plagiezVIDEO&FOTO
Povestește că și-a descoperit pasiunea din tinerețe, însă abia prin 2018 și-a găsit timpul sau curajul pentru a o aprofunda.
Școală spartă în toiul nopții, hoții au distrus mai multe bunuri și au plecat cu tabletele elevilor – FOTOGALERIE
Incidentul s-a petrecut în noaptea de luni spre marți, la o unitate de învățământ gimnazial. Deocamdată nu se știe dacă autorii au fost identificați sau măcar există un cerc de suspecți.
Blocuri inundate din decembrie în cartierul Primăverii, adăposturi antiaeriene pline cu apă, gunoaie și excremente – VIDEO & GALERIE FOTO
Sute de botoșăneni care locuiesc în cartierul Primăverii, la blocurile de pe Aleea Elie Radu, au de mai bine de două săptămâni subsolurile inundate. Oamenii se plâng că, deși au sesizat încă din decembrie problema, nu sunt băgați în seamă.
Basm de Anul Nou la Filarmonică: Spectacolul a început pe esplanadă, a continuat în foaier și s-a desăvârșit pe scenă – VIDEO & GALERIE FOTO
Într-un decor desprins parcă dintr-o poveste de iarnă, Filarmonica George Enescu a pășit în 2023. A făcut-o vineri și sâmbătă cu tradiționalele concerte dedicate Anului Nou.
Povestea (ne)spusă a plecării numărului 2 de la ”Apă”: Nu am știut / Am aflat din presă! I s-ar fi cerut demisia din toate funcțiile - VIDEO
În seara zilei de miercuri, 11 ianuarie 2023, un link din presa băcăuană circula intens în anumite cercuri social-democrate botoșănene. Încă directorul adjunct al SC Nova Apaserv SA era anunțat în structura de conducere a companiei similare din Bacău.
Nova Apaserv în risc de insolvență pentru o datorie de 1 milion de lei către o firmă cu angajați staționari
 2023 a început pentru SC Nova Apaserv SA cu risc de insolvență, după un contract denunțat de o firmă din București.
55.000 de lei pentru un salariat plătit de Primărie să stea acasă aproape un an – DOCUMENT
Un fost angajat al unei direcții din cadrul Primăriei municipiului Botoșani, dat afară în urmă cu 11 luni, are de primit o sumă uriașă care reprezintă echivalentul salariilor din această perioadă.
Fiecare cu premiul lui: Primăria și Hyperion-ul fac gale ”Eminescu” separate cu laureați diferiți – DOCUMENT
Manifestările prilejuite de „Zilele Eminescu” din acest an vor fi profund diferite față de precedentele. Pentru prima dată după 31 de ani, Primăria Botoșani este unic organizator al acestui eveniment.
Construim școli, dar n-avem elevi! Comuna care a rămas cu o singură unitate de învățământ: Măcar să ne menținem...VIDEO & FOTO
Depopularea României este resimțită inclusiv în sistemul educațional românesc. Eforturile pentru realizarea de investiții în infrastructura școlară, în foarte multe dintre cazuri, nu se justifică din punctul de vedere al beneficiarilor finali. Elevii.
”Tatăl Nostru” în două limbi la o sărbătoare plină de emoție care a adunat la Botoșani armeni din Constanța și până la Suceava – VIDEO & GALERIE FOTO
Au fost momente emoționante sâmbătă la sucursala Botoșani a Uniunii Armenilor din România (UAR). Tot mai puțini de la un an la altul, oamenii care se trag din neamul de la Erevan au ținut însă ca, în a doua zi de Crăciun a comunității lor, să sărbătorească împreună.
Un om de afaceri din Săveni ar vrea să „sufle” Consiliului Județean fosta Uzină Electrică a orașului
Deși are peste 100 de ani vechime, clădirea respectivă rămâne una emblematică pentru Botoșani și cu o încărcătură istorică aparte.
Prefectul Sorin Cornilă își caută birou prin clădirile din Botoșani – FOTOGALERIE
Întregul aparat de specialitate din cadrul Instituției Prefectului, inclusiv echipa de conducere urmează să se mute în alt sediu. Iar asta pentru că Palatul Administrativ se închide.
Criminalul copilei de 14 ani a încercat să se sinucidă în arest, măsuri suplimentare luate de polițiști
Cătălin Rățușcă, tânărul de 20 de ani care a înjunghiat mortal o adolescentă care abia și-a scos buletinul, se află în custodia Poliției.
ULTIMELE clipe din viața fetei de 14 ani, criminalul i-a cerut să-l ure și a răsplătit-o cu bani
Nimic din ce s-a petrecut pe podul din Trușești înaintea crimei nu anunța cruzimea care urma să aibă loc, în mijlocul zilei.Cătălin Rățușcă a fost urat de copila de 14 ani și fratele ei.
Tramvaiul este un bun al municipalitatii/cetatenilor. Cei care umbla prin Europa, si nu numai, stiu ca sunt destule cazuri cu strazi cu 2 benzi pe care circula atat tramvaiul cat si autovehicolele. Prin urmare ma astept ca in perioada imediat urmatoare nu numai ca veti termina investitia si vom avea tramvai in Botosani (avem deja si nu va lasam sa-l demolati).... dar ne asteptam sa terminati si bucla de la gara si continuarea pe str. Viilor si str. Iorga. Ne mai asteptam ca pe Iorga sa faceti parcarea etajata promisa in campanie. Obiective ambitioase ne dorim de la dumneavoastra....stimati alesi locali!
22 aprilie 2022, 02:11
"Nu mă luați în seamă, delirez. Adevărul este că aș vrea tramvaie noi în oraș." O ştii pe aia a lui Ion Paladi? Dă-mi Doamne minte pentru socoteală.
21 aprilie 2022, 21:09
Da cam cat timp v-ar trebui voua sa faceti 10km de cale de rulere. Trecand peste faptul ca incompetenta e cuvant de ordine la voi mai mult de 6 luni n-ar trebui sa dureze lucrarea. Adevarat ca ar trebui sa gasiti niste constructori nu niste cofetari gen Barsan sa faca lucrarea dar ati putea sa va concentrati. Daca ati lucra 16-18 ore pe zi, cum se face, nu are de ce sa dureze mai mult de 6 luni. Daca vreti ma ofer voluntar sa coordonez santierul. Si va garantez ca e tipla in 6 luni. Dar eu pun conditiile
21 aprilie 2022, 20:15
Să înțeleg că așa trebuie: cumpărăm avioane și apoi facem aeroport! Nu mai tot dați cu ”transport european modern” și alte asemenea! La sărăcia noastră, facem ce este mai bine pentru noi. Despre faptul că un vagon care trece din jumătate în jumătate de oră acoperă singura bandă liberă nu spune nimeni nimic? Acesta a fost un proiect făcut pentru alte vremuri, când mașini aveau doar avantajații vremii, iar muncitorimea călărea ușa!... Una peste alta, cine a luat decizia licitației pentru mai multe orașe simultan să își ia tramvaiele sau să ne facă infrastructură. Dacă NOI începem lucrări pentru infrastructură înseamnă că ne scufundăm singuri în r..at, vom intra în incapacitate de plată. Alte penalizări, alt caz TERMICA, (caz TERMICA pe care nu l-a cauzat cel arătat cu degetul că nu face și nu drege). Dar despre liberalizarea prețului la energie (prețuri razna acum, dar și înainte), despre reducerea accizelor, despre cât intră în buzunarul statului la 1 L de combustibil fosil pe cine să întrebăm, tot pe primar?
21 aprilie 2022, 17:59
Bine cate preocupa situatia porezentata voit aiurea in presa de la cei ce nu sunt in barca rosie! Adica Eltrans, Locativa , DSPSA, (Ivanescu, Flutur, Turcanu)in loc sa te preocupi de gospodarirea orasului! Mai bine te-ai ocupa de asfaltare , canalizare si aductiuni deb gaz si apa pe toate strazile ,decat sa tii prima pagina cu scandalurile pe care le provoci !
21 aprilie 2022, 16:17
Nu mă luați în seamă, delirez. Adevărul este că aș vrea tramvaie noi în oraș.
21 aprilie 2022, 15:22
Ce idioţenie mai visează omizile lui buterflayer, tramvaie, gălăgie şi vibraţii, mergeţi fraierilor la Suceava unde fluturaşii şi-au pus troleie, beliţi ochii şi nu mai pupaţi fundul unor şmenari de doi bani. Ieftin şi confortabil, pupincăreştii vor la Botoşani ce e mai prost şi mai scump! Să fie la voi în bătătură!
21 aprilie 2022, 14:49
Botosaniul a primit e300 mil euro de la UE si nu a pus canalizare decat la anumiti cetateni la poarta asa ca nu cred ca se va face ceva bun in orasul asta.
21 aprilie 2022, 13:55
Soluția cea mai bună ar fi conservarea orașului în monument istoric al incompetenței, dezinteresului. Teatrul este deja, clădiri de patrimoniu părăsite avem, transportul in comun e marca unei istorii trecute, cu excepția autobuzelor, mentalitatea e și ea veche, tinerii pleacă și nu se mai întorc, iar bătrânii vor muri treptat. Deci toate condițiile de a fi declarat oraș în conservare sunt îndeplinite. Avantajul ar fi de ordin turistic și ar ajuta la obținerea fondurilor de subzistență a clasei politice locale și a angajaților din ele.
21 aprilie 2022, 11:31
Dacă după 8 (opt) ani de mandat ca viceprimar, omul acesta nu știe proiectul întreținerii, subliniez, întreținerii transportului cu tramvai din Botoșani, astfel încât să-l continue firesc, rapid și eficient, mai ales că deja câteva etape le are și rezolvate (achiziția de tramvaie noi, fără bani, că deja ni le dau pomană decăzuții ăia din UE, studiul de trafic-făcut, proiectul tehnic de reabilitare șină de rulare-deja făcut, etc.) realizez cât de mic este față de funcția pe care o ocupă. Este drept, o ocupă la o diferență de 18 voturi...Vă închipuiți cum s-ar fi descurcat omul acesta vis-a-vis de înființarea de nou a unui transport cu tramvaiul în Botoșani? Să construiască el liniile, cu toate buclele de întoarcere (șine curbate unicat) și toate macazurile, să planteze sutele de stâlpi de susținere a alimentării electrice, să realizeze rețeaua de alimentare cu energie electrică proprie, să aducă vagoane noi de tramvai, să organizeze tot depoul necesar, apoi o întreprindere ca Eltrans-ul? Clar nu-l văd în stare, de vreme ce nu este în stare s-o întrețină. Or, dacă tu ca Primar, nu poți rezolva doar una dintre cele 15 probleme majore ale orașului, adică o parte a transportului public, în condițiile în care tot Guvernul îți este favorabil (că este coaliție) este clar că acea comunitate este trasă în jos prin incompetența ta. Iar comunitatea decade abrupt. Lucru care de fapt se vede cu ochiul liber. Priviți, puțin mai obiectiv, în jur. Felicitări corpului PSD-ist al votanților: au votat frenetic, ca talibanii, exclusiv culoarea de partid, indiferent de ce fel de om era sub acea culoare. Acum priviți cum vă decade orașul sub conducerea unui om clar depășit de sarcinile de serviciu. Nu știu dacă noi românii vom mai prinde vreodată vremuri așa de bune, cu atâția amar de bani veniți pe moca de la UE. Dacă nu facem acum...
21 aprilie 2022, 11:15
Ce ar fi fost dacă megabuboiul caloric (susținut frenetic - la momentul respectiv - de anumite publicații botoșănene) nu ar fi existat? Primăria, în loc să plătească pentru porcăriile unora, ar fi avut bani pentru un transport civilizat, modern, european. La capitolul Dezvoltarea transportului urban, Europa pune pe primul loc TRAMVAIUL. Iar pe locul doi trenul (în orașele mari, cu multe gări).Din păcate, mentalitatea noastră este una de dubă. Și se vede.
21 aprilie 2022, 10:15
ce ar fi mai util pentru cetățeni? câteva străzi asfaltate sau pietruite la periferie, ce se pot uțor introduce pe programul Saligny sau un transport european modern, adică tramvaie? lucrarea se poate preluni(faza), doar că pe banii municipalității,după ce se epuizează banii din fondurile europene.
21 aprilie 2022, 09:20
Cozminel, un mare incompetent. Ne aburește cu fel de fel de prostii ca sa-și acumda neputința. In 2 ani de mandat nu a făcut nimic și după cum se chinuie sa găsească fel de fel de motive, nici nu va face. Degeaba se chinuie trompeții lui sa-l scotă “basma curată”, botoșănenii își vor da seama ce au ales și nu vor mai repeta greseala.
21 aprilie 2022, 08:46
Incompetenta crasa ! Am ajuns de rasul tarii. Meritam din plin titulatura de "Moldoveni prosti".
21 aprilie 2022, 08:32
Unde a pus aripioara buterflay praful s-a ales de tot. O mare performanţă să freci menta 12 ani, după care să rămâi şi dator.
21 aprilie 2022, 08:22
Deci care este Raul cel mai mare ca să înțeleg apoi care este Raul cel mai mic ?
21 aprilie 2022, 08:13
Dacă punem in balanța cele doua variante expuse, consideram ca este mai bine sa datoram bani pentru o investiție realizată, decât sa datoram aceeași suma pentru un mare nimic.
21 aprilie 2022, 08:09
Sondaj
Ați dat până acum ”atenții” la doctor?
Da
Nu
Nu am ajuns la doctor
Declaraţia zilei
”A fost o tensiune la nivel municipal, în cadrul organizației, în mijlocul organizației. Adică eu aveam două lupte, trebuia să fiu extrem de abil să pot să limitez luptele interne și să mă ocup de extern și mi-a mâncat ...
fashiondays.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.9036 lei
USD
Dolarul SUA
4.5570 lei
CHF
Francul elveţian
4.9186 lei
GBP
Lira sterlină
5.4789 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4457 lei
XAU
Gramul de aur
274.4439 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2392 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.2569 lei
AUD
Dolarul Australian
3.1404 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.3896 lei
CZK
Coroana Cehească
0.2057 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6587 lei
Vremea
astăzi
Botosani
-1.7 o C
Dorohoi
-1.7 o C
Bucecea
-2.0 o C
Darabani
-2.1 o C
Saveni
-1.2 o C
Ştefăneşti
1.9 o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2023 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.