Deși angajații își petrec mare parte din zi comunicând și coordonându-se între ei pe diverse proiecte, acest efort este adesea subminat de disponibilitatea anumitor persoane. Când un coleg care deține informații esențiale lipsește fiindcă este în concediu sau din alte motive, restul echipei trebuie să amâne progresul până când acea persoană răspunde, scrie TechCrunch.
Site-ul specializat pe tehnologie amintește și de o problemă specifică pentru companiile care apelează la outsourcing (externalizare), o practică întâlnită și în România, în special în sectorul IT: ce se întâmplă dacă ai de rezolvat urgent o sarcină, dar colegul de care ai nevoie să te ajute lucrează dintr-o țară aflată pe alt fus orar?
O soluție răspândită este ca angajații din țara în care se face externalizarea activităților să lucreze pe același fus orar cu cei din țara în care se află sediul companiei angajatoare. Asta vine însă cu inconveniente evidente pentru angajații nevoiți să lucreze într-un program foarte diferit față de cel care ar fi normal în țara lor.
Ashutosh Garg și Varun Kacholia, fondatorii Eightfold – un startup de recrutare din Silicon Valley bazat pe inteligență artificială și evaluat recent la 2,1 miliarde de dolari – cred că au găsit o soluție la această problemă, dar și la alte situații care pot apărea într-o companie.
Ei consideră că progresele în domeniul modelor lingvistice de mari dimensiuni (LLM) și al tehnologiilor de confidențialitate sunt calea de urmat. La începutul acestui an, ei au lansat Viven, un startup axat pe „gemeni digitali”, cu misiunea de a le oferi angajaților acces la informații cruciale de la colegi, chiar și atunci când aceștia nu sunt disponibili.
În această săptămână, Viven a a obținut o finanțare inițială de 35 de milioane de dolari din partea mai multor companii specializate în învestiții în capital de risc, dar și a unor investitori individuali.
Viven dezvoltă un LLM specializat pentru fiecare angajat, creând practic un geamăn digital prin accesarea documentelor electronice interne, precum emailuri, canale Slack sau fișiere Google Docs. Alți angajați din organizație pot apoi interoga geamănul digital al unei persoane pentru a obține răspunsuri imediate legate de proiecte comune și cunoștințe partajate, la fel cum poți pune întrebări pentru ChatGPT.
„Când fiecare persoană are un geamăn digital, poți pur și simplu să vorbești cu geamănul ei ca și cum ai vorbi cu persoana respectivă și să primești răspunsul”, a declarat Ashutosh Garg pentru TechCrunch.
Sursa https://www.hotnews.ro