Târgul de producători locali „De aici, de aproape”, ajunge în Botoșani. Ce produse poți găsi în hipermarketul Carrefour

Cea de-a patra ediție a Pieței de producători locali locali „De aici, de aproape. Din Moldova” organizată de Agrointeligența, în parteneriat cu Carrefour România și cu sprijinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, se deschide în perioada 19-21 noiembrie, în hipermarketul Carrefour Botoșani (Bd. Eminescu, nr 6).

 

Astfel, 17 producători din Moldova oferă publicului o gamă variată de produse: lactate, ouă bio și cașcaval de Săveni, alături de preparate din carne și pește, proaspăt, afumat sau conservat. În cadrul pieței vizitatorii pot gusta și cumpăra alimente locale precum pâine, mere, verdețuri, ciuperci, precum și produse din lavandă. 

 

 

Descoperă povestea aromelor moldovenești 

 

 

Târgul „De aici, de aproape. Din Moldova” care are loc la Botoșani reunește 17 producători din Moldova care vin cu sortimente diverse: produse lactate de la Five Continents, Dorolact și Lacto Solomonescu, pește proaspăt, afumat sau în conservă oferit de Moldfish și Piscicola Botoșani, iar Ferma 7 Dubina completează sortimentele propuse cu ouă bio pentru consumatorii interesați de alimentație ecologică.

 

Fructele și legumele de sezon includ mere de la Ailincai Gavril, verdețuri proaspete aduse de Vlădeanu Alexandru și ciuperci de la Natur Champ. 

 

Pâinea și produsele de brutărie vin de la Agropan și MOPAN, iar cei care vor să prepare mămăligă tradițională acasă pot cumpăra mălai fin direct de la producătorul MARSAT.

 

Sortimentele de carne sunt asigurate de trei furnizori - SAMCOM, INVICTA Grup Est și Balky Com. Printre produsele premium se numără Cașcavalul de Săveni de la Viofanny Lact Prodcom, unul din puținele produse românești cu denumire protejată.

 

Totodată, târgul este locul potrivit pentru cadouri din timp. Pentru cei care își doresc să surprindă persoanele dragi, produsele din lavandă realizate de Acatrinei Marius Petru sunt alegerea ideală. 

 

Botoșănenii sunt așteptați la târgul de producători locali, „De aici, de aproape. Din Moldova” între 19 - 21 noiembrie. Toate produsele pot fi achiziționate direct de la producătorii locali. 

 

 

 

Producătorii locali, partenerii esențiali în dezvoltarea lanțurilor scurte de aprovizionare

 

 

Piața de producători locali continuă seria evenimentelor dedicate artizanilor români, aducând și mai multe produse proaspete direct în incinta hipermarketului și oferind clienților ocazia să descopere povestea fiecărui micilor antreprenori din regiune. După succesul edițiilor din Târgu Mureș, Craiova și Constanța, inițiativa ajunge acum și în Moldova în hipermarketul din Botoșani, care va găzdui o selecție suplimentară de produse pe lângă cele cu care s-au obișnuit deja la raft.

 

Acest proiect face parte din strategia Carrefour de susținere a producătorilor români. De altfel, retailerul colaborează cu peste 1.500 de producători locali pentru produsele proaspete și ultra-proaspete, marcă proprie și parte din programele sale exclusive. Pentru a susține producătorii din diferitele regiuni ale țării, Carrefour a demarat mai multe proiecte exclusive, precum Deschidem Vinul Românesc - pentru susținerea producției viticole și a pune pe harta internațională produsele viticole românești, Poftim Brânza Românească - pentru încurajarea producătorilor români de brânzeturi, Creștem România BIO - prin care le oferă producătorilor susținerea necesară pentru obținerea certificărilor ecologice, precum și Grădina Noastră - destinat producătorilor români de fructe și legume. 

 

Prin programul Grădina Noastră, Carrefour colaborează cu 14 cooperative exclusive, care însumează aproximativ 390 de producători locali. Acestora li se adaugă încă 18 cooperative partenere, cu ajutorul cărora Carrefour reușește să aducă în plin sezon 100% producție românească pentru fructele și legumele care pot fi cultivate pe teritoriul României. 

 

La nivelul întregii companii, 93% dintre furnizori sunt români, contribuind astfel la susținerea economiei locale. De altfel, 90% dintre vânzările produselor marcă proprie se realizează prin producători locali. Așadar, din fiecare 10 lei cheltuiți la casa de marcat pe produsele marcă proprie, 8,6 se întorc către producătorii români.

 

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare

SuperLiga: Programul etapei a 22-a

Redacția Botoșăneanul

Dec 05, 2025