S-a stabilit la Botoșani: „Trenul Prietenia” își reia traseul după o pauză de cinci ani 

După cinci ani în care nu a circulat, de luna viitoare trenul București-Kiev și retur va porni din nou la drum.

 

Circulație de probă 

 

 

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat printr-o postare pe pagina sa de Facebook, că s-a semnat Protocolul de circulație al trenurilor de călători pe ruta Kiev-București. 

 

De data aceasta trenul nu va folosi relația Vicșani-Vadu Siret spre Kiev, ci vagoanele ucrainene se vor atașa la trenul Prietenia, via Chișinău. 

 

”Așa cum am stabilit la întâlnirea bilaterală româno – ucraineană de la începutul lunii care a avut loc la Darabani, județul Botoșani, reluarea rapidă a curselor regulate de călători pe calea ferată se va putea face chiar din luna septembrie”, a precizat oficialul.

 

În data de 19/20 august (tur), și 20/21 august (retur), în baza dispozițiilor comune ale celor trei administrații feroviare (UZ – Căile Ferate Ucrainene Ukralizniția, CFM – Calea Ferată din Moldova, CFR Călători), a fost organizată circulația de probă a unui grup de vagoane aparținând UZ, în compunerea trenurilor 99/401 – 402/100, pe relația Kiev – Ungheni – București Nord si retur. Transportul s-a desfășurat cu participarea delegațiilor UZ și CFM, iar monitorizarea realizată de cele trei administrații a confirmat că nu au fost înregistrate probleme de ordin tehnic.

 

Călătorie de 12 ore 

 

Trenul a plecat din Kiev în jurul orei 7 dimineața și a ajuns a doua zi dimineață la București. Companiile de transport de călători pe calea ferată din România, Moldova și Ucraina se vor coordona astfel încât cele patru vagoane care vor veni de la Kiev să nu facă mai mult de 24 de ore pe drum.

 

”Împreuna cu delegația ucraineană am discutat și propunerea privind reluarea traficului feroviar de călători între Ucraina și România cu trenuri la legatură în frontiera feroviară Vadu Siretului (coborare/urcarea călătorilor). Cât și posibilitatea realizării unei prelungiri a traseului de la București spre Varna. Discuțiile pe aceste subiecte au rămas deschise, urmând ca parametrii tehnici și comerciali să fie stabiliți de comun acord între administrațiile implicate”, 

se mai arată în postarea lui Irinel Scrioșteanu.

 

Circulația a fost oprită de pandemie

 

Trenul București-Kiev a circulat și în perioada comunistă și mulți ani după aceea, până în 2015. Garnitura circula pe relația Sofia-Moscova.

 

În martie 2016 el a fost reintrodus în circulație, sub numele ”Bucovina”, așa cum am mai scris. Garnitura era formată dintr-un vagon de dormit, care se atașa la trei trenuri, două din Ucraina și unul din România, parcurgând distanța de la Kiev și până în București în aproximativ 26 de ore. Trenul pleca vineri seară, în jurul orei 20.00, din capitala Ucrainei și ajungea la București a doua zi, sâmbătă, la 22.48. Returul era duminică dimineață, când trenul pleca din București la 6.15. Circulația acestui tren a fost oprită odată cu izbucnirea pandemiei de Coronavirus.

 

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare