Aceste ore introduse de Ministerul Educației în anul şcolar 2025-2026 înseamnă sesiuni suplimentare de învăţare organizate în cadrul şcolii sau chiar înainte sau după programul normal.
Au scopul de a sprijini elevii să îşi consolideze cunoştinţele, să recupereze eventualele lacune şi să aprofundeze materialul predat.
Bogdan Suruciuc, inspector școlar general
„Avem această predare diferențiată pentru fiecare elev și nu este deloc simplă. Din acest an, orele remediale au fost incluse în norma didactică a învățătorului. Ore remediale, adică de pregătire a copiilor care au probleme de învățare, de asimilare a materiei”,
În învăţământul primar: fiecare învăţător sau profesor are obligaţia să organizeze două ore remediale săptămânal pentru elevi.
În învăţământul gimnazial şi liceal: cadrele didactice vor aloca 25% din timpul de predare al fiecărei discipline activităţilor de remediere, consolidare, aprofundare, transfer de competenţă.
Activităţile pot fi organizate în clasă, pe grupe diferenţiate, individual, prin atelier, proiect etc., în funcţie de nevoile elevilor.
Participarea elevilor este obligatorie în ciclul primar (în general-medie) şi se urmăreşte prin cataloage speciale.
La Botoșani este în desfășurare și Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS).
Bogdan Suruciuc, inspector școlar general
„Este un program implementat de Ministerul Educației și Cercetării exact pentru a preveni abandonul școlar. Și cum este gândit acest program și cu pregătirea elevilor în afara orelor de curs, acolo, da, sunt remunerate cadrele didactice peste aceste ore”
Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Botoșani susțin că procentul de abandon școlar a înregistrat o scădere în ultimii ani.