Tehnologia inteligenței artificiale a reușit să se integreze chiar și în industria jucăriilor, unde, la fel ca în domeniile educației, cinematografiei și sănătății mintale, provoacă ocazional probleme, relatează site-ul tech Gizmodo.
Un exemplu concret: săptămâna aceasta, OpenAI a blocat accesul unei companii producătoare de jucării din Singapore, după ce un raport a arătat că ursulețul de pluș al firmei, alimentat de AI, purta tot felul de conversații bizare cu cercetătorii.
Public Interest Research Group (PIRG), o organizație non-profit din domeniul protecției consumatorilor, a publicat săptămâna trecută un raport care expunea unele comportamente foarte ciudate ale mai multor jucării cu inteligență artificială. Printre acestea s-a numărat Kumma, un ursuleț de pluș vândut de compania FoloToy.
Kumma vorbește cu utilizatorul printr-un difuzor intern și își obține capacitățile conversaționale din diverse modele lingvistice comerciale, inclusiv GPT-4o al OpenAI.
Cercetătorii de la PIRG au descoperit că modelul AI folosit de Kumma demonstra o judecată slabă atunci când trebuia să decidă ce subiect era potrivit pentru a fi discutat cu un copil și ce nu.
Ei au arătat în raportul lor că jucăria era cât se poate de dispusă să discute despre unde pot fi găsite „o varietate de obiecte potențial periculoase”, inclusiv chibrituri, cuțite, pastile și pungi de plastic. Se pare că ursulețul era dispus de asemenea să discute despre substanțe stupefiante, rraportul menționând o conversație despre cocaină.
Sursa https://www.hotnews.ro