Daniel David spune care este „miza măsurilor de criză” din educație

Ministrul Educaţiei afirmă că numărul normelor la plata cu ora va scădea la jumătate faţă de 2024, de la aproximativ 30.000 la 15.000. El subliniază că măsurile aplicate „nu reprezintă reforme, ci soluţii de criză…

 

Ministrul Educaţiei afirmă că numărul normelor la plata cu ora va scădea la jumătate faţă de 2024, de la aproximativ 30.000 la 15.000. El subliniază că măsurile aplicate „nu reprezintă reforme, ci soluţii de criză şi austeritate”, menite să asigure salariile şi bursele până la finalul anului. Daniel David a susținut că „miza” pentru perioada următoare o constituie „regândirea profesiei de director de şcoală, care trebuie desprinsă din paradigma exclusiv didactică”.

„Anul trecut am avut aproximativ 30.000 de norme, anul ăsta probabil vom ajunge în jur de 15.000 la plata cu ora. Nu vorbesc despre ore pentru titulari şi nu vorbesc despre norma suplinitorilor, vorbesc de plata cu ora”, a declarat ministrul Educaţiei la Maratonul Profit.ro – Viitorul Educaţiei în România, citat de News.ro.

El a admis că măsurile creează nemulţumiri, însă a respins scenariile „alarmiste” vehiculate la începutul discuţiilor: „Sigur că este o situaţie care creează disconfort. Nimeni nu se bucură, nici ministerul care a trebuit să ia aceste măsuri şi nici oamenii care sunt afectaţi. Dar de la aceste măsuri şi până la faptul că jumătate dintre titulari îşi vor pierde posturile, catastrofele care au fost discutate la începutul acestor măsuri, este diferenţă mare”.

Potrivit ministrului, peste 98% dintre titulari au reuşit să îşi completeze norma prin cele două ore suplimentare adăugate în acelaşi liceu sau şcoală. „Încercăm să vedem şi să uşurăm activitatea celorlalţi chiar dacă vorbim de 1,4%, fiecare om contează. Prin ordinul de ministru am încercat să asigur că fragmentarea nu se face într-o manieră complet neraţională, adică dacă ai mai mult de trei sau patru unităţi şcolare să nu mai fragmentăm norma şi mai mult”, a explicat Daniel David.

Ministrul Educaţiei a explicat că statutul directorilor trebuie regândit, fiindcă în prezent funcţia este gândită într-o „paradigmă didactică”, în care profesorii devin directori, dar îşi păstrează şi orele la clasă. „Profesorul devine director, are oarecum un alt salariu sau un plus la salariu, dar are şi ore şi aţi văzut că nu am mai reuşit să apărăm degrevările care existau în anii trecuţi”, a spus el.


Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare