Cum au schimbat inflația și austeritatea comportamentul la raft al românilor. Promoțiile și mărcile proprii țin consumul pe plus

Primele 6 luni din 2025 au înregistrat o turnură importantă în evoluția vânzărilor, care au re-intrat pe un trend descrescător, după un an de reluare a creșterii în consum în 2024, potrivit unui studiu transmis…

 

Primele 6 luni din 2025 au înregistrat o turnură importantă în evoluția vânzărilor, care au re-intrat pe un trend descrescător, după un an de reluare a creșterii în consum în 2024, potrivit unui studiu transmis HotNews de către RetailZoom.

Supermarketurile își mențin atractivitatea – prin sortiment, proximitate, mărci proprii și promoții, continuă să crească în vânzări (4% în volume). Prin contrast, în 2024, toate formatele aveau o evoluție pozitivă, supermarketurile și convenience conducând creșterea în cantitate (6.6%, și 4.8% vs 2024).

Formatele convenience pierd din magnetismul câștigat în ultimii doi ani (-3% în volume).

Pet food, beauty & mâncarea gata preparată – sunt starurile începutului de an, cu o reintrare în topul creșterilor față de anul anterior a produselor pentru animale de companie;

Produsele pentru înfrumusețare & mâncarea gata preparată își mențin poziția în topul creșterii vânzărilor cantitative, trend ce s-a consolidat din pandemie până în prezent.

Top 15 cele mai vândute produse alimentare arată, în general, o tendință moderată de creștere vs anul trecut, cu o singură excepție: băuturile răcoritoare necarbonatate – care au înregistrat o tendință de scădere a numărului de bucăți vândute.

Vinul a fost categoria cu cea mai mare creștere cantitativă (11.6%), în timp ce berea, apa îmbuteliată, uleiul pentru gătit/de măsline și biscuiții se mențin la niveluri similiare celor de anul trecut.


Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare