Ancheta săptămânii
LOVITURĂ în transportul public, compania municipalității vine cu autobuze noi și intră pe o parte a traseelor de la Microbuzul

Ultima sută de metri până la semnarea contractului de 34 de milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun cu tramvaiele în municipiul Botoșani, pe fonduri europene. Ultimul tren cu bani pleacă definitiv în luna martie. Adică luna viitoare.

Consiliul Concurenței a dat undă verde


Până când în municipiul Botoșani va mirosi a civilizație, adică și botoșănenii vor circula cu tramvaie decente, societatea Eltrans a început demersurile pentru a oferi cetățenilor o variantă de transport în condiții civilizate.


Asta ar putea să însemne și începutul sfârșitului pentru actualul sistem de transport public local.


Anul trecut, conducerea societății Etrans a transmis o adresă către Consiliul Concurenței cu două întrebări esențiale:


1.    Pe perioada implementării proiectului european, Eltrans poate folosi autobuze pe traseele proprii?


2.    Poate societatea Eltrans să integreze întreg transportul în comun de la Botoșani, adică și tramvaie și autobuze?


„Am cerut un punct de vedere de la Consiliul Concurenței să vedem dacă noi am putea înlocui modul de transport prin tramvaie cu autobuze. Am primit un răspuns favorabil că lucrul acesta nu se avizează de către Consiliul Concurenței și este doar la latitudinea administrației locale. În adresă trimisă eu am cerut și un alt punct de vedere și anume dacă autoritatea publică poate să delege întreg transportul public din municipiul Botoșani către operatorul intern. Și răspunsul a fost da”,


Victor Ivănescu, director general SC Eltrans SA.


Eltrans pregătește închirierea de autobuze noi


victor ivanescuCeea ce face în prezent Microbuzul, poate fi copiat în mare parte de Eltrans, singura condiție, spune cei de la Consiliul Concurenței, fiind ca Primăria Botoșani să nu se implice financiar.


Cât despre prima opțiune și anume introducerea pe trasee de autobuze noi, Victor Ivănescu susține că s-a gândit la un leasing operațional, adică să închirieze nouă mijloace de transport noi, Euro 6, pentru cele două trasee ale societății Eltrans: „Noi punem șoferul și motorina și în rest taxe, asigurări sau mentenanță, revine firmei respective”.


Varianta înlocuirii tramvaielor cu autobuze noi este agreată și de edilul șef.


„Când am scos prima bucată de șină, tramvaiele nu mai circulă, nu? Dar avem obligația să asigurăm transportul în comun. Pentru asta, facem un leasing operațional prin care vom închiria un număr de autobuze, suficient cât înseamnă pentru noi să respectăm timpii și asta e. Altă soluție nu avem, oamenii trebuie transportați”,


Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani.


Arată totodată că acest demers nu ar trebui să fie neapărat înțeles ca unul împotriva SC Microbuzul SRL pentru că: „Fiecare merge pe traseul lui. Doar pe zona de la Gară până la fabrica de mobilă se suprapune, pentru că așa este infrastructura orașului”.


Microbuzul reacționează cu un manager prost: statul


dumitru balanDumitru Bălan în schimb a fost surprins cel puțin de faptul că Primăria s-a interesat de o eventuală modificare a sistemului de transport în comun din municipiul Botoșani. Căruia nu prea îi dă șanse de succes după principiul că, ”statul nu-i un manager tocmai bun”.

 

„Ei au mai luat niște microbuze cu ceva ani în urmă și nu le-au folosit. Managementul care este făcut de stat știu că este în general prost. Am dreptate, da? Așa este. Așa s-a întâmplat. S-au cumpărat niște microbuze care nu s-au mai folosit și s-au îngropat banii contribuabilului botoșănean. Înțeleg, nu au privatizat Eltransul, dar acum să aud că ei vor să facă treaba asta, mă întreb, de unde bani?”,


Dumitru Bălan, administrator SC Microbuzul SA.

 

Deadline de 34 de milioane de euro

 

Termenul final până la care Primăria Botoșani poate atrage banii pentru modernizarea transportului cu tramvaiul este 15 martie 2019.


„Acum este în stadiul de finalizare, a fost reactualizat DALI, anul trecut s-a scos la licitație de vreo patru ori, nu a venit nici o firmă, a venit una în cele din urmă și a abandonat. Nu găsești proiectanți. În momentul în care este gata DALI, proiectul se depune la ADR, până pe 15 martie, se verifică și se semnează contractul de finanțare. Banii sunt alocați numai trebuie luați. Oricum, anul acesta, Doamne ferește dacă nu se depune în martie, adio bani”,


Victor Ivănescu, director general SC Eltrans SA.


În cazul în care reactualizarea documentației nu va fi finalizată sau proiectul nu va fi eligibil, Botoșaniul riscă să rămână cu actualele tramvaie și microbuze care transportă călători.


Sau să viseze în continuare.

 

sediul eltrans botosani

 

loading...
Idee de la privat : Firmă unică de transport mixt, tramvaie plus maxi-taxi
Primăria cumpără 9 tramvaie la 2 milioane de euro bucata

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google playdownload from apple store
ASFALT pentru primarii „la putere”, GROPI pentru aleșii din opoziție – CERC politic vicios cu împărțeala banilor la drumuri, Dorohoiul ia aproape tot
Cu PSD la guvernare, în județul Botoșani polul de atragere de fonduri, guvernamentale mai ales, pare să fie cel de-al doilea municipiu al județului. Primarul Dorin Alexandrescu de la Dorohoi, pe lângă sumele de la bugetul de stat de care beneficiază frecvent, s-a luptat și pentru a avea oameni pe funcții cheie, de la directori de instituții până la prefect.
Marea trădare roșie: Primari și directori PNL la conferința PSD. Afaceriști de calibru la ședința cu Dragnea - GALERIE FOTO
Conferința județeană a PSD Botoșani desfășurată vinerea trecută în prezența capilor naționali ai partidului, în realitate un miting electoral pentru alegerile europarlamentare, s-a dorit a fi și o demonstrație de forță a social-democraților în preajma scrutinului din luna mai.
Copiii cu valiza în mână așteptați la muncă, concurs cu salariu atrăgător la Primăria Botoșani, n-a venit nimeni
Odată deveniți majori și fără intenții de a învăța la o facultate, copiii care au fost în sistemul de protecție al statului se trezesc în stradă, cu valiza în mână și cu o lume mare care abia așteaptă să-i înghită. Dacă în familiile normale, majorii au parte în continuare de susținerea părinților, orfanii statului trebuie să se descurce singuri.
Circul foamei de la Botoșani LOVEȘTE și în copii: 8 ani de bătut pasul pe loc, bucăți din școli ajung ruine și aproape cad peste elevi – GALERIE FOTO
Patru ani în care municipiul Botoșani a avut primar PSD (Ovidiu Portariuc 2012 - 2016) și Consiliul Local într-o bună parte a timpului a fost majoritar PNL - PDL (odată cu destrămarea USL-ului). Următorii patru ani a avut loc rocada politică, primarul a devenit liberal (Cătălin Flutur), iar Consiliul Local este al PSD-ului. Vara viitoare se vor împlini opt ani în care și-au pus piedici unii altora, s-au stopat proiecte mai mici sau mai mari pentru Botoșani, iar lupta a fost una aproape exclusiv politică și mai deloc pentru botoșăneni. Opt ani în care nu s-a întâmplat ceva notabil.
RADIOGRAFIA unui județ sărac… dar fudul: Numai 1 din 4 botoșăneni merg la muncă, restul ajung slugi la străini, iar statul își omoară fabricile
1 din 4 botoșăneni apți de muncă merg la serviciu în prezent la Botoșani. Este drept, mare parte dintre oamenii aflați în floarea vârstei care pot munci, o fac, dar în alte țări. Iar cei rămași sunt fie copii, fie pensionari sau bolnavi. Și botoșănenii care pur și simplu NU vor să muncească, în ciuda văicărelilor, de pe rețelele de socializare mai ales.
Alegerile de la Corpul Polițiștilor ANULATE după contestația unei femei subcomisar, mare șef din Poliție AMENDAT
După un proces început în urmă cu un an și trei luni, Tribunalul Botoșani s-a pronunțat marți, 26 martie 2019, în dosarul privind alegerile desfășurate la Corpul Național al Polițiștilor (CNP) Botoșani și a hotărât anularea scrutinului.
Vama Racovăț, scheletul din dulapul politicienilor – SECRET bine păstrat cu punctul de trecere ținut la naftalină de un deceniu - FOTO
În 2010 punctul vamal Racovăț se închidea pentru lucrări de modernizare care aveau să dureze câțiva ani. Se împlinește aproape un deceniu de atunci, iar în zona Vămii Racovăț imaginea dominantă este aceea a unui gard peste care atârnă un lanț gros cu lacăt. Și pustiul care cuprinde puținii vizitatori ce se încumetă să meargă, din curiozitate, până acolo.
RECORD negativ: 67 de plângeri penale împotriva unui singur om, familia și copiii amenințați după o decizie colectivă - VIDEO
Probabil că nici pentru copii maltratați sau trimiși la cerșit, bolnavi infectați în spitale, drumuri care omoară oameni în accidente rutiere sau femei violate nu există așa o organizare impecabilă ca atunci când vine vorba despre câini omorâți. Exemplele au fost multe la Botoșani și nu mai au nevoie de o trecere în revistă, în acest articol.
Mii de copii din Botoșani abandonați acasă, unii ajung criminali, alții se apucă de droguri, culmea, DIN CAUZA părinților
„Pentru tine plec. Plec ca să te pot susține în școală, plec să îți fie ție bine”. Sunt cuvintele ce se aud ca un ecou și se împletesc în eter și apoi se desprind din miile de convorbiri telefonice care au loc frecvent între copiii din Botoșani și mamele sau tații lor plecați la muncă în Italia, Spania, Grecia sau Anglia.
O înmormântare a ajuns să coste aproape cât o mașină: Nici să murim nu ne mai permitem? – CE spune religia
Se pare că decesul unei persoane dragi din familie nu este doar un moment foarte trist. Este cu adevărat o situație de cumpănă, mai ales pentru membrii familiei, deoarece în zilele noastre o înmormântare a ajuns să coste cât o mașină, la mâna a doua, mai puțin pretențioasă.
Doi şefi de la Urban Serv au plecat la un târg de două zile, dar s-au plimbat o săptămână prin Venezia, Budapesta, Viena şi alte locuri faine
Auditorul intern de la compania de salubrizare a municipalităţii botoşănene a efectuat în toamna anului trecut o verificare privind deplasările făcute de conducătorii unităţii şi nu numai în perioada 2016 – 2017.
Maternitate pericol public? Botoșaniul, locul 3 pe țară la infecțiile nou-născuților - DOCUMENT
Nici mai mult, nici mai puțin de 178 de pacienți s-au îmbolnăvit în spitalele din Botoșani într-un an și jumătate. Din nefericire, cele mai multe cazuri de infecții intraspitalicești s-au înregistrat pe secțiile de nou-născuți.
Personalitate de 80 de ani lăsată fără titlul de cetăţean de onoare fiindcă soţia a făcut infarct şi el n-a putut veni la decernare
Pentru al doilea an consecutiv Premiul Național pentru Poezie Mihai Eminescu a generat o dispută cu reverberații naționale. Dacă anul trecut scandalul a fost generat de citirea unei poezii obscene, în 2019 adevăratul câștigătorul a fost deposedat de premiu și automat de titlul de cetățean al Botoșanilor pentru că nu s-a putut deplasa până în oraș din motive de sănătate.
Passat-ul directorului de „Apă”, dat de CJ pe mâna Poliţiei într-o poveste cu parfum de răzbunare
Consiliul Judeţean Botoşani a sesizat organele de cercetare penală cu privire la utilizarea automobilului Volkswagen Passat deţinut de SC Nova Apaserv SA de către directorul general al societăţii, Albert Tănasă.
Apă pentru botoșăneni prin zeci de kilometri de conducte CANCERIGENE, interzise de 12 ani: Este genocid! Scapă cine poate
Anul 2005.Uniunea Europeană interzice extracția, fabricarea și prelucrarea produselor din azbest considerat cancerigen Clasa 1.Anul 2006.România se aliniază normelor europene și interzice acest material și în țara noastră.Anul 2019.La Botoșani sunt utilizați 44 km de conductă din azbociment la furnizarea apei potabile.
FC Botoșani, 11 înfrângeri și 0 victorii cu FCSB, dar 1,8 milioane euro în conturi de la Becali: «Nicht fusball mit Steaua, freundschaft!»
FC Botoșani a pierdut din nou fără drept de apel cu FCSB și insinuările privind corectitudinea meciului disputat duminică seară pe Stadionul Municipal au început din nou să curgă.
Proiect FĂRĂ PRECEDENT la spital: Secţie pentru bolnavii în stare terminală în aceeaşi clădire cu Maternitatea
Directorul interimar al Spitalului Judeţean doreşte să înfiinţeze o secţie de îngrijiri paleative. Şi nu oriunde, ci în aceeaşi clădire în care îşi desfăşoară activitatea Maternitatea Botoşani.
DEZVĂLUIRE: De asta stăm în zăpadă? Șeful de la Drumuri dă consultanţă pe PFA, directorul de la Urban conduce la Apă şi Modern Calor
Ceea ce s-a întâmplat luni, 19 noiembrie, la Botoşani, atât în municipiul reşedinţă, cât şi în judeţ, ar trebui, într-un stat civilizat să se termine cu sancţionarea celor responsabili. Mai ales că un om şi-a pierdut viaţa, alţii au fost răniţi şi mulţi alţii au suportat avarii serioase.
Apa curge pe bani grei la ”Nova”, peste un milion de euro profit într-un an
Compania de apă şi canalizare a judeţului a devenit a 11 – a cea mai profitabilă firmă din Botoşani. SC Nova Apaserv SA a fost introdusă de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură (CCIA) Botoşani pe această poziţie ţinând cont de rezultatele financiare de anul trecut.
Deşteptăciunea judeţului a dat un chix de 10 milioane de euro care duhneşte
Botoşaniul se confruntă cu o criză a salubrizării fără precedent în ultimele două decenii. Şi culmea, aceasta vine după ce s-au investit peste 10 milioane de euro în amenajarea unei noi rampe de depozitare a deşeurilor.
"O alta problema domnule primar!, strazile de la marginea orasului sunt de pământ, înoți in gloduri pana la gat, sunt comune in judet cu toate strazile asfaltate, ori aici in oras, sunt strazi pline de gropi si glod, v-ati gandit sa faceti ceva pt oamenii aceia?" Normal că s-a gândit. Toată ziua se gândeşte,şi când doarme se gândeşte.......la modern calor, ce ar mai putea asfalta prin incinta ibricului.
18 februarie 2019, 18:15
astia vand gogosi !, adica dau vrabia din mana pe cea de pe gard!, daca proiectul nu se stie daca va fi aprobat, atunci de ce nu spuneti ca de fapt sunt niste planuri, ganduri, intentii si atat!Cat despre varianta inlocuirii tramvaielor si a microbuzelor, TOTI cetatenii orasului sunt de acord ca asa nu se mai poate! s-au scumpit biletele mai tare ca in Bucuresti sau Iasi in schimb calatoresti intr-o mizerie de nedescris, niste sicrie pe roti, scaunele de prin microbuze sunt rupte, inghesuiala , abia de se inchid usile si la anumite ore acestea sunt bucsite de oameni, nu o sa inteleg de ce mai opresc in statii sa ia calatori daca deja sunt calatoricare stau in picioare? mai bine ar desfiinta microbuzele astea rapanoase pe care au pretentia sa platesti 2.5 lei calatoria!, nu am nimic cu societatea asta, insa asa cum se face transportul cu microbuzele este mai rau decat in INDIA! Si apoi, in conditiile unui transport in comun civilizat, curat, oamenii nu ar mai apela asa de des la propriile masini , adica s-ar face mai putina poluare.O alta problema domnule primar!, strazile de la marginea orasului sunt de pamant, inoti in gloduri pana la gat, sunt comune in judet cu toate strazile asfaltate, ori aici in oras, sunt strazi pline de gropi si glod, v-ati gandit sa faceti ceva pt oamenii aceia?, de cel ptin 10 ani acestia plang..........taiati festivalurile in strada, distractiile ieftine si faceti ceva pt oamenii care traiesc in orasul Botosani insa au conditii de ultimul sat tot din India!
18 februarie 2019, 08:39
starshiners.ro%20
starshiners.ro%20
fashiondays.ro
Sondaj
Unde doriți să organizeze Primăria spectacole?
La Parcul Cornișa
În Centrul Vechi
În Piața Revoluției
La monumentul Răscoalei de la 1907 din parc
În altă parte
Declaraţia zilei
„Ne așteaptă examene electorale importante. În ceea ce privește rezultatele de pe 26 mai 2019 eu aș vrea să spun doar: atât mergem înainte, suntem conștienți că avem un rol important în ceea ce privește viața social politic ...
astratex.ro
Curs valutar
ieri
EUR
Euro
4.7223 lei
USD
Dolarul SUA
4.1455 lei
CHF
Francul elveţian
4.2507 lei
GBP
Lira sterlină
5.2846 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.8611 lei
XAU
Gramul de aur
187.3571 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2294 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.4576 lei
AUD
Dolarul Australian
2.8808 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.1441 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1845 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6325 lei
Vremea
astăzi
Botosani
o C
Dorohoi
o C
Bucecea
o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
o C
Horoscop
astăzi
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2019 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.