Ancheta săptămânii
Benzinăria cu bucluc - 15 ani de conflicte și-un nou scandal cu damf de GPL - GALERIE FOTO

De 15 ani, câţiva cetăţeni din Curteşti se tot plâng de problemele pe care le au cu benzinăria de la ieşirea din Hudum spre Baisa. S-a schimbat proprietarul, însă conflictele au rămas. Ba chiar s-au şi înteţit anul trecut, când în spatele staţiei de carburanţi s-a montat un aşa-numit SKID GPL, practic un rezervor suprateran de gaz petrolier lichefiat

O familie îngrijorată


Într-o scrisoare trimisă redacţiei, Stelian Baltaru, cetățean care domiciliază în zonă, relatează că în noiembrie 2017 s-a început în apropierea casei sale montarea unui SKID GPL.


„Acesta este instalat la circa 12 metri faţă de locuinţa noastră, unde locuiesc două familii, sediul social al societăţii noastre, dar şi la mai puţin de 5 metri de bazinele de stocare a carburanţilor. Maşinile şi cisternele de carburanţi trebuie să intre sau să iasă cu spatele, făcând mai multe manevre, ceea ce nu permite legea în vigoare”,


Stelian Baltaru, vecin.


Potrivit acestuia, dispunerea rezervorului GPL între trei ziduri ar contraveni normativelor în vigoare.


Stelian Baltaru este nemulţumit de reacţia autorităţilor. Mai exact, se plânge de faptul că a sesizat Primăria Curteşti, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Direcţia de Sănătate Publică Botoşani, instituţii de la care nu a primit nici un răspuns.


„De la Primărie s-au prezentat două persoane care au început să măsoare distanţele de la locuinţă la SKID punând la calcul şi gardurile existente, măsurate pe verticală”,


Stelian Baltaru, vecin.

 

DSP Iaşi a ajuns să dea avize la Botoşani

 

Problemele cu benzinăria de la Hudum sunt însă mult mai vechi. În urmă cu aproximativ 15 ani, SC Erdo SRL, o societate cu miros de director la Fisc, a construit acolo o staţie PECO. Mai mulţi vecini au reclamat că noul obiectiv le-ar fi ocupat o parte din proprietăţi, deschizând procese pe care le-au şi câştigat. Ulterior, staţia şi terenul au fost achiziţionate de SC Cristal SRL, firmă care a trebuit practic să ţină cont de hotărârile amintite din instanţă.


„Din această cauză şi deoarece nu se puteau respecta distanţele legale în vigoare între vecinătăţi şi pentru că terenul lor era îngust, nu au putut obţine avizul de la DSP Botoşani şi au apelat la DSP Iaşi. Aceştia le-au eliberat un aviz care nu corespunde cu realitatea, fără a verifica la faţa locului distanţele legale între locuinţele învecinate, dar şi alte obiective prezente, cum ar fi: şoseaua naţională, distanţa de la instalaţia electrică şi până la gura de descărcare a bazinelor, modul de intrare şi ieşire a cisternei pentru alimentarea bazinelor de carburanţi, dar şi descărcarea acesteia făcându-se stând sub reţeaua electrică de joasă şi medie tensiune”,


Stelian Baltaru, vecin.


În amintita scrisoare acesta arată că s-a găsit o soluţie de compromis pentru ocolirea anumitor distanţe şi că obiectivul a fost trecut în acte ca punct de desfacere cu amănuntul şi nu depozit de carburanţi. Astfel, Primăria Curteşti a eliberat autorizaţia de funcţionare.


Cum ajung mai puţin de 15 metri să fie… 20


Oricum, distanţa faţă de casa familiei Baltaru este o adevărată… poveste. Ciudată!


Într-un raport întocmit de Direcția de Sănătate Publică (DSP) Iaşi în 2015 se specifică faptul că limita proprietăţii lui Stelian Baltaru se află la 15 metri faţă de cuva rezervoarelor de carburanţi.


„Considerăm că obiectivul Staţie de distribuţie carburanţi, situat în loc. Hudum, com. Curteşti, jud. Botoşani, poate avea un impact pozitiv din punct de vedere socio-economic şi administrativ în zonă, iar eventualul impact negativ asupra sănătăţii populaţiei poate fi evitat prin respectarea condiţiilor enumerate”,


dr.Ioan Chirilă, medic primar igienă DSP Iaşi.
dr.Oana Iacob, medic primar igienă DSP Iași.

 

SKID-ul GPL nou montat se află între rezervoarele de carburanţi şi casă, deci mai aproape de proprietatea lui Stelian Baltaru, ceea ce înseamnă că distanţa faţă de casă ar fi mai mică de 15 metri.
Pe de altă parte, în „Normativ pentru proiectarea, executarea, exploatarea, dezafectarea şi postutilizarea staţiilor de distribuţie carburanţi la autovehicule NP 004 - 05”, la tabelul privind distanţele de siguranţă faţă de staţia de distribuţie GPL de tip SKID, în cazul locuinţelor este specificată obligaţia existenţei a minim 20 de metri.

 

 

Pompierii recunosc: în acte e una, pe teren e alta


Distanţă care nu este respectată! Şi o recunosc chiar pompierii, care mai şi spun că în acte este o distanţă, iar în realitate alta.

Astfel, într-un răspuns primit de redacție pe această temă, ISU Botoşani menţionează mai întâi că, „din scenariul de securitate la incendiu şi din piesele desenate rezultă că se respectă distanţa de amplasare a SKID-ului faţă de construcţia învecinată cu destinaţia locuinţă unifamilială de 20 m, minim admisă”.

Pentru ca mai apoi, în chiar aceeaşi adresă, ISU Botoşani să arate că, la faţa locului „s-a estimat distanţa reală de amplasament a SKID-ului faţă de locuinţa cetăţeanului Baltaru Stelian ca fiind de cca. 17 m, mai mică decât cea stabilită în proiect de 20 m”.

 

ISU a emis totuşi aviz


Cu toate acestea, ISU Botoşani a emis aviz de securitate la incendiu.
Motivul?


„Nerespectarea distanţei de amplasare a SKID-ului faţă de locuinţa învecinată nu poate fi atribuită investitorului întrucât acesta a respectat toate celelalte distanţe şi repere figurate pe planul de amplasament, ci poate fi considerară o greşeală a proiectantului la măsurătorile făcute pentru amplasarea SKID-ului”,


col.Cristian Amarandei, inspector şef ISU Botoşani.


Ca atare, pentru trecerea de la etapa de aviz la cea de autorizaţie, s-a cerut SC Cristal SRL expertizarea tehnică a proiectului şi a construcţiilor realizate prin expert asistat pentru securitatea la incendiu, acesta având obligaţia de a propune măsuri alternative de protecţie. Mai departe, pentru obţinerea autorizaţiei ISU, firma menţionată trebuie să întocmească documentaţia tehnică de execuţie a staţiei mixte de distribuţie a carburanţilor pe baza măsurătorilor stabilite de expert şi să pună în funcţiune SKID-ul doar după obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu.

 

Primăria Curteşti a emis autorizaţie


Stelian Baltaru a trimis o reclamaţie şi Primăriei Curteşti.


„Este dată autorizaţie, dar după ce am obţinut avizele instituţiilor abilitate în drept, adică am obţinut avizul de la Mediu şi avizul de la pompieri pentru securitate la incendiu. Noi nu putem să dăm o autorizaţie până nu avem girul de la instituţiile care sunt abilitate să dea răspunsul în asemenea situaţii. Cred că în noiembrie s-a eliberat autorizaţia”,


Marcel Anton, primar Curteşti.


Acesta spunea la sfârşitul lunii noiembrie că SC Cristal SRL încă nu poate folosi SKID-ul GPL.


„Acum are un aviz pentru autorizare, dar ca să funcţioneze va trebui un proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi să obţină avizul de funcţionare pe care nu-l obţine decât tot printr-o comisie din partea ISU care merge la faţa locului şi vede dacă a respectat datele din documentaţia care a stat la baza obţinerii avizului pentru securitatea la incendiu”,


Marcel Anton, primar Curteşti.

 

„APM a decis că proiectul nu se supune evaluării impactului asupra mediului”


De-a lungul timpului, atât Stelian Baltaru, cât şi alţi vecini au făcut reclamaţii şi la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM). În luna mai 2017, Stelian şi Marcela Baltaru au sesizat din nou APM-ul, care a cerut investitorului să îşi completeze documentaţia cu actul de reglementare emis de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi cu punctul de vedere al DSP Botoşani. SC Cristal SRL a adus apoi avizul de securitate la incendiu de la ISU şi planul de monitorizare pentru poluanţii din aer rezultaţi din activitatea firmei, de la DSP.
Concluzia APM?


„În urma analizării completărilor în şedinţa CAT din data de 15.06.2017, Agenţia pentru Protecţia Mediului Botoşani a decis că proiectul nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate”,


Eugen Mateciuc, director executiv APM Botoşani.

 

„Se va respecta legea, deci nu facem altfel, nu se încalcă deloc legea”


Investitorul susţine însă că temerile vecinului sunt nejustificate doar şi pentru simplul fapt că respectivul SKID GPL nu a fost pus în funcţiune. Totodată, a dat asigurări că, atunci când acest lucru se va întâmpla, va respecta toate legile în vigoare.


„Încă nu e autorizat. Este o staţie pusă acolo, dar care nu este autorizată pentru funcţionare. Nu funcţionează! Aceasta este situaţia acum, deci este în curs de autorizare. Se va respecta legea, deci nu facem altfel, nu se încalcă deloc legea”,


Petrino Purice, reprezentant SC Cristal SRL.


Investitorul a arătat că noile reclamaţii fac parte dintr-o serie mai lungă a vecinului în cauză, care de când a preluat benzinăria ar fi întreţinut o relaţie conflictuală.


„Am mai avut probleme cu vecinul acesta. Într-una ne-a şicanat. Este plăcerea lui de a face într-una valuri. Dacă dlui nu-i place liniştea, ce să-i fac eu? De când am deschis staţia la Hudum permanent ne-am lovit de aceste reclamaţii. Am respectat legea, am respectat proiectele şi vedeţi că noi funcţionăm acolo cu celelalte. GPL-ul este în curs de autorizare”,


Petrino Purice, reprezentant SC Cristal SRL.  


Aşadar, rămâne de văzut în ce condiţii va funcţiona SKID-ul GPL la data inaugurării, care deocamdată nu se ştie care va fi.

 

loading...
Reguli de circulație schimbate la ieșirea dintr-o benzinărie din Botoșani
Afacerea Tratoria desfăcută în bucăți de DNA – CÂT ar fi primit Țurcanu

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store
Administrație cu miros de baltă la Nova Apaserv, șefii unității CJ-ului pregătiți să-și împartă profitul chiar și dacă populația nu are apă

Consilierii județeni au adoptat pentru colegii de partid din CA-ul de la ”Apă” niște criterii de performanță în baza cărora să poată primi o parte din profit fără să prevadă pe undeva că apa trebuie furnizată la o anumită presiune sau că trebuie asigurată continuitatea serviciului. Astfel, aceștia pot ajunge să beneficieze de o parte din câștig chiar și dacă într-o lună se dă apă doar trei săptămâni sau dacă apa nu are presiune să ajungă la etajul 4 al blocurilor.

Un rom cu două facultăți și un master vrea să ducă toți etnicii la școală, DAR...

Florin Nicoi are 30 de ani, un copil de cinci ani și reprezintă o figură aparte în rândul comunității rome din Botoșani. În timp ce o mulțime de etnici de-ai săi se ocupă cu spartul semințelor și agresatul oamenilor care trec prin Centrul Vechi, el are cu totul alte priorități.

Marea ţeapă a amenzilor pentru rovinietă, schema prin care Statul Român sileşte şoferii să plătească dublu

Tot mai mulţi conducători auto din Botoşani sunt puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile legale potrivit cărora au dreptul să plătească jumătate din amendă în termen de 48 de ore de la aplicare pentru circulaţia fără rovinietă în afara localităţilor.

Primarii botoșăneni de care nu mai scapă lumea

Condamnaţi de judecători, demişi de prefect, pe alocuri şi cu procese pentru revenirea pe post pierdute în instanţă, unii primari din Botoşani au reuşit totuşi să rămână la conducerea localităţilor. Sub o formă sau alta decid direct sau „din umbră” ce se întâmplă în administraţia comunală.

Doi parlamentari PSD au locuit mai bine de un deceniu în ANL-uri din centrul orașului, dar au predat la Locativa altele, la Cișmea

Aşa cum a promis la începutul verii, Doina Federovici a renunţat la apartamentul pe care îl avea închiriat în cartierul Griviţa. La fel a procedat şi Marius Budăi, care a părăsit locuinţa de lângă bazar. Ambii însă au predat alte imobile decât cele în care au locuit efectiv.

Peste 400.000 de euro kilometrul de asfalt județean la Botoșani, ”săracii țării” ajungem să avem cele mai scumpe drumuri din România

Săraci, dar cu preţuri ca la bogaţi, asta s-ar putea spune despre politica de investiţii practicată de Consiliul Judeţean (CJ) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP). Săptămâna trecută, consilieri judeţeni au adoptat trei hotărâri referitoare la tot atâtea căi rutiere administrate de DJDP, iar costurile prevăzute pentru investiţii ridică serioase semne de întrebare asupra modului în care s-au făcut calculele.

Alarmă la sate! Firmele nu mai găsesc nici măcar tractorişti, barmanii sunt deja… parfum: Pare ceva de râs

Lipsa cronică a forţei de muncă sau mai exact a oamenilor dispuşi să lucreze loveşte şi mediul rural. Dacă la oraş antreprenorii s-au obişnuit să facă tot mai greu angajări din cauza lipsei resursei umane, unii ajungând să asigure gratuit transportul pentru locuitorii de la sate doar ca să aibă cu cine lucra, acum tocmai comunele se confruntă cu o criză generalizată a forţei de muncă.

Nova Apaserv, condusă de un textilist, un constructor de mașini și alți ”super-specialiști” - 12 șefi, nici măcar unul singur licențiat în furnizarea apei

Avem jurist, avem o pleiadă de economiști, avem chiar și un specialist în confecții-tricotaje. Plus o mulțime de ingineri specializați în tot felul de domenii, însă numai în hidrotehnică nu.
 

Școala din căminul cultural, grădinița din dormitor, toaleta ”accesul interzis” - adevărata față a învățământului botoșănean

Dincolo de discursuri sforăitoare, de defilarea oficialităților, de îndemnuri mobilizatoare, este realitatea. Iar într-o mulțime de școli botoșănene este cât se poate de crudă. Și asta reiese chiar din documentele instituțiilor care trebuie să contribuie la asigurarea condițiilor desfășurării unui act de învățământ cel puțin decent.

loading...
Vitejie doar cu pensionare și cerșetori? Poliția, Jandarmeria și Poliția Locală - nici o singură amendă pentru scandalul de două zile de la spital

Ameninţări, înjurături, obscenităţi, consum de băuturi alcoolice în loc public, toate acestea şi multe altele nu au fost suficiente pentru autorităţi ca să aplice măcar o singură amendă gloatei care timp de două zile s-a manifestat în curtea sau în împrejurimile celei mai mari unităţi sanitare din Botoşani.

Indicator fals în ”Intersecția morții” - eroare uluitoare a autorităților - GALERIE FOTO

Un lucru banal, care costă zero lei şi zero bani, ar fi putut salva vieţile unor oameni. Cum trăim însă în Botoşani – România, nimeni nu s-a gândit să îl facă. Iar autorităţile în puterea cărora stă o astfel de intervenţie preferă să asiste nepăsătoare la valul de tragedii produse în intersecţia de la Orăşeni Deal.

„Mogulii” de la Judeţ: Lefuri uriaşe pentru „vătămaţii” care au produs 0 euro în ultimul an

Consiliul Judeţean Botoşani a creionat o majorare copioasă a salariilor angajaţilor din aparatul propriu, care vor ajunge să câştige mult mai bine decât oameni care îşi riscă zi de zi viaţa la locul de muncă. Şi aceasta în condiţiile în care de la instalarea în urmă cu mai bine de un an a noii conduceri, instituţia nu a accesat nici măcar un program european.

Boierii de altă dată vs ciocoii noi cu bodyguard de astăzi – UNDE au ajuns bogații orașului cu mână largă

În trecut avuțiile boierilor care au trăit pe meleaguri botoșănene erau incomparabile milioanelor de euro care se află în conturile bogaților prezentului. Boierii s-au transformat de-a lungul timpului, din toate punctele de vedere. Duse sunt și actele mari de mărinimie, prezentul aduce cu sine o goană neobosită după noi și noi câștiguri.

Şefii Modern Calor omeniţi cu câte un sfert de miliard de lei vechi din profitul unităţii într-o manevră care a amuţit conducătorii

O parte importantă a profitului înregistrat de societatea de termoficare a oraşului în 2015 şi 2016 ajunge în buzunarele angajaţilor, dar mai ales a şefilor. Adunarea Generală a Acţionarilor de la SC Modern Calor SA a adoptat la şedinţa din 18 mai o decizie privind împărţirea câştigului din anii menţionaţi.

loading...
Mii de euro pentru Flutur și Macaleți, prefectul bate pasul pe loc, campionul de la Apă cu ”salariu nesimțit”, aproape detronat!

Din fericire pentru el, ocupantul scaunului de director general de la Nova Apaserv iese deocamdată din atenția opiniei publice, ca persoană cu ”salariu nesimțit”. L-au ajuns la acest capitol, de la începutul lunii în curs, demnitarii care conduc orașul și județul. Mai puțin prefectul care este pus de Legiuitor, dintr-o scăpare probabil, pe ”hold”.

La ce mai avem semafoare!? Ori sunt stricate, ori funcţionează cu program de bugetar. Iar tragediile curg în intersecţii

Dincolo de neatenţia unor şoferi, de inconştienţa altora, de graba unora, de tupeul prostesc al altora, valul de accidente care s-a abătut asupra municipiului reşedinţă odată cu venirea verii au un numitor comun: s-au produs în intersecţii în care semafoarele funcţionau pe intermitent sau deloc.

Arbitrul, şeful de la asociaţie, consilierul şomerilor, femeia care face toţi banii – Leii curg pe toate căile în buzunarele aleşilor de la municipiu

Dacă unii aleşi de la municipiu n-au nici casă, nici apartament, nici teren şi nici maşină, alţii sunt cât se poate de inventivi în a-şi ridica nivelul de trai şi îşi cresc veniturile din activităţi cât se poate de diverse, unele fără nici o legătură cu studiile sau domeniul lor de activitate.

Metoda ”Rănitul”: Doctorița, primarul și oamenii cu handicap închipuit care nu mai pot de grija alegerilor

Corectitudinea alegerilor desfăşurate duminică, 11 iunie, la Vlăsineşti, pentru desemnarea noului primar este pusă sub semnul întrebării de numărul mare de persoane care au votat cu urna mobilă.

Falimentara Termica face bani frumoși și-i cheltuiește pe „proceduri” , unități de stat care așteaptă banii primesc... de-o pizza

Mai mult de jumătate din sumele încasate de fosta societate de termoficare a oraşului în al doilea semestru al anului trecut s-au dus pe cheltuieli de procedură. Mai pe româneşte spus, majoritatea banilor ajunşi în contul unităţii au fost cheltuiţi ca să se… aducă bani.

vivacredit.ro
Partidele din Botoșani, de la PNL la... dispărute prin fuziuni - datorii nesimțite la chirie

Faptul că politicienii au un statut special în România și la Botoșani deopotrivă, reiese și din istoria recentă a orașului. Spre deosebire de persoanele fizice sau operatorii economici, în cazul politicienilor ”statul” de cele mai multe ori închide ochii când este vorba de recuperat bani.

Atata timp cat inspectorii ISU sunt coruptibili, oricine incalca regulile scapa basma curata. Inspectori ISU- inca o categorie sociala pusa sa mulga daca nu primesc portia sa se sature. Altfel, iti baga o amenda....
9 ianuarie 2018, 05:19
cei care alimenteaza din manastirea doamnei opresc fix in curba, inainte de a intra in aceasta statie, dind prioritate masinilor care vin dinspre botosani spre baisa. chiar trebuie sa aiba loc evenimente rutiere pentru a indrepta aceasta situatie aberanta ?
8 ianuarie 2018, 20:31
cei care coboara dinspre baisa spre botosani au surpriza sa fie efectiv pusi in situatii dificile din cauza acestei statii, intrarea facindu-se incalcind axul drumului fix in curba. cei de la rutiera nu au nimic de spus? li se pare corect ca sa intri din curba pe contrasens pentru a intra in aceasta statie ciudata? cine naiba opreste sa ia carburant de acolo? numai in botosani poti vedea linie discontinua in curba.
8 ianuarie 2018, 14:35
iarena.ro
loading...
loading...
Sondaj
Se califică FC Botoșani în play-off?
Da
Nu
Nu știu / nu mă interesează
Declaraţia zilei
„A fost un simulacru de gală și nu vorbesc în numele subprefectului Daniela Lozneanu, ci în numele omului Daniela Lozneanu, care a participat la o activitate și care spera să se transpună într-o altă lume, a metaforei. Am fost ...
astratex.ro
Curs valutar
astăzi
EUR
Euro
4.6573 lei
USD
Dolarul SUA
3.8067 lei
CHF
Francul elveţian
3.9531 lei
GBP
Lira sterlină
5.2524 lei
JPY
100 de yeni japonezi
3.4395 lei
XAU
Gramul de aur
163.7883 lei
MDL
Leul Moldovenesc
0.2245 lei
HUF
100 de Florinţi Maghiari
1.5068 lei
AUD
Dolarul Australian
3.0379 lei
CAD
Dolarul Canadian
3.0601 lei
CZK
Coroana Cehească
0.1830 lei
DKK
Coroana Daneză
0.6253 lei
Vremea
astăzi
Botosani
-2.6 o C
Dorohoi
-3 o C
Bucecea
-2.6 o C
Darabani
o C
Saveni
o C
Ştefăneşti
-3 o C
Horoscop
astăzi
web site traffic statistics
app traffic statistics
© Copyright 2009 - 2018 Botoşăneanul. Toate drepturile rezervate.